Wat je even kwijt wil #72

Dit vind ik heeeeel aandoenlijk en cool hahah

9 likes

Ik heb voor 10L verf laten mengen en nu vind ik het lelijk/niet de kleur die ik wil :smiling_face_with_tear:
Haha help… ik krijg bijna een zenuwinzinking

3 likes

Zit het al op de muur? Dat kan soms echt heel anders zijn dan in de emmer.

4 likes

Ja ik heb het net om een stopcontactpunt heen gedaan. Het is ook heel streperig?? Maar weet niet of dat aan de muur ligt
Ik ga het even laten drogen en dan nog een keer kijken

Het moet nog drogen dus? Vaak verandert het dan ook nog wel en vaak zijn natuurlijk ook minimaal 2 lagen nodig voor je het juiste/beste resultaat ziet.

3 likes

Dan ziet het er altijd afschuwelijk uit, ik heb altijd bij de eerste streep verf dat ik denk sorry maar hoe kan ik dit gekozen hebben?

7 likes

Ja en de muur is net gestuct… dus chat (sorry) zegt ook dat het vaak streperig oogt en waarschijnlijk wel 3 lagen nodig heeft. Het is ook nog een donkere kleur…

Maar ik durf niet verder joh. Ik wilde ook het plafond mee pakken

En het is ook wel gewoon echt anders

Edit: foto voor het idee. Links is wat ik wil

2 likes

Oops, ik heb sinds 3 maanden een relatie en ben nu bij hem, ik was een spelletje op mn telefoon aan het doen en verloor, en net toen ik keihard zei ā€œFack you kut hond!!ā€ Had mn vriend zn moeder aan de telefoon. Dus het eerste wat zij hoorde in hun gesprek was mij :joy:

7 likes

Dan kun beter eerst een laag witte verf op de muren doen. Anders zuigt het stuc alle verf op en heb je veel meer nodig en is het schilderen ook een hel.

6 likes

Ik dacht toen ik hier snel langs scrolde dat het een monchoutaart was :sob:

14 likes

Wel in hetzelfde merk als de tester laten mengen?

De muur is voorgestreken!

@Tamara hahaha ja dat is wel de kleur ja

2 likes

Als ik inzoom op de randen van de rechterdeksel lijken daar opgedroogde stukken te zitten die wel in de buurt komen van de tester. Ik heb dit ook een keer gehad met groene verf, die was felgroen in de emmer, maar mooi diepgroen na twee lagen en gedroogd.

4 likes

Zou hier een teststukje van maken, evt met wat uit het kleine potje ernaast. Als het over een uur of twee niet dezelfde kleur is terug naar de bouwmarkt. Gemengde verg kan best anders uitpakken.

2 likes

Niet om je te ontmoedigen maar rood is ook echt een bitch om egaal te krijgen, ga uit van drie lagen maar misschien wel vier ook omdat het een nieuw gestucte muur is.

3 likes

En ik meen ergens gelezen te hebben dat het egaler/dekkender wordt als je de muur eerst grijs schildert.

4 likes

Ik dacht dat dit juist een tip was als je ooit een andere kleur wil dan rood omdat dat pigment nog kan afgeven in je nieuwe kleur. Maar ik ben ook een rode / paarse muur liefhebber en heb mij nooit laten tegenhouden. Gewoon verven en nog een laag of een extra wijntje, dan zie je ook minder oneffenheden. Plus dat een ingerichte kamer ook vaak voldoende afleidt van kleine details die niet perfect zijn @Vloeistof. Komt goed!

1 like

Weet nog dat ik de woonkamer ging doen met vers gestucte en voorgestreken muren. Dacht na 2 lagen die komt nooit meer goed en ineens na laag 3 kwam het toch goed. Ook met donkere kleuren.

Ik weet niet wat voor voorstrijk je gebruikt hebt, maar ik had eerst een waterige gebruikt en zoog de muur alsnog veel verf. Toen de tip gekregen om een ander soort, wat meer op verf lijkt, te gebruiken en sinds in die gebruik is het een stuk minder dramatisch met verven.

2 likes

Hier iemand die een muur donkergroen ging verven op een net gestucte muur. Voorstrijk gebruikt… na 4 lagen leek het alleen nog maar streperiger te worden. Ik heb het opgegeven en nu zie ik het eigenlijk niet meer (het is nog wel vlekkerig) :laughing:

2 likes

Hier ook donkergroen. Vijf of zes lagen. Ik weet het niet eens meer :sob:

1 like