Er zat net een spinduizendpoot in mn huis.
Schrok mij kapot ![]()
Ben ook nog eens alleen op het moment, dus moest hem zelf vangen en buiten zetten ![]()
![]()
Een WAT? Dit klinkt als mijn nachtmerrie en ga het ook even niet opzoeken. Knap gedaan.
in nl/be???
Ja ![]()
Lees ook dat hij normaal in de nacht leeft en vooral in badkamers/buiten onder blaadjes enzo. Dus wat hij in mijn woonkamer deed is mij echt een raadsel.
@Rozecoupeschaar niet opzoeken. Die bij mij was ook echt groot. Zonder pootjes al groter dan een huissleutel.
Mijn honden waren er ook naar aan het grommen en blaffen
was wel fijn voor de mental support.
Geen zorgen, het beestje doet niks!
Brb even kotsen
Heb hem daarom ook buiten gezet. Maar schrok mij wel kapot toen ik hem langs mij heen zag schieten.
Ik ben natuurlijk late to the party maar wat is in je eentje op vakantie gaan toch chill ![]()
Het is mijn tweede keer en maar 5 nachtjes maar helemaal top! Was vanochtend nog chagrijnig en baalde wel dat ik het niet kon delen met iemand maar helemaal bijgedraaid hahaha.
Het is THE BEST. Delen kan altijd via whatsapp of socials. Ik vind op vakantie gaan met anderen zonder uitzondering vermoeiender en minder fijn dan alleen, en ik heb een leuke relatie/vrienden/familie. Dat afstemmen steeds en je loopt gewoon nooit helemaal synchroon qua waar je zin in/behoefte aan hebt. Have fun!
Ik heb vandaag mijn haar afgeknipt. Ik had de laatste paar jaar een bob op mijn kaaklijn wat ik zelf altijd erg leuk vond, maar mijn ex was er altijd over aan het zeiken dus ik heb het toen laten groeien (gewoon nooit meer naar de kapper gegaan, ja I know waarom deed ik dat voor hem echt dom maargoed) Vandaag ging ik dus weer naar de kapper en ik moest een beetje huilen tijdens de hoofdmassage, werd er gewoon emotioneel van om eventjes zo iets voor mezelf te hebben en mijn haar gewoon weer helemaal naar mijn eigen smaak te hebben. Voelde me de rest van de dag ook echt weer alsof ik wat meer ‘om aan te zien’ was, voelt zo fijn om dit lekker voor mezelf te beslissen.
Ja het is echt the best!! Ik heb genoeg contact met vrienden en familie + af en toe een insta story. Maar ik kan gewoon lekker mijn eigen plan trekken, met mijn ex had ik zo vaak ruzie omdat we niet elkaars energie matchten lol.
Go you!!! 🫶🏻
Ik ben zo blij voor je! Wat een heerlijk gevoel moet dit zijn 🫶🏻
Bah, vandaag zag ik voor mijn neus een babygansje diens ouders kwijtraken, ik heb er helemaal een knoop van in m’n maag.
Heel verhaal voor wie dat interessant vindt
Ze liepen op een druk fietspad waar van beide kanten hardlopers aankwamen, één hardloper ging ze opschrikken, ik denk uit angst voor de ouders of misschien in de hoop ze veilig te stellen ofzo? De dieren raakten daarvan in paniek en de ouders en kleintjes vluchtten één kant op en het kwijtgeraakte kleintje raakte aan de andere kant van het fietspad. Ik stond iets verderop en zag het gebeuren. Door drukte met veel fietsers kwamen ze niet meer bij elkaar en verdwenen de ouders een dijk over en het pulletje liep de andere kant op. Toen heb ik het pulletje gepakt en ook de dijk over gezet waar de ouders al heel ver weg in het water waren, daar kon ik niet bij komen door prikkelbosjes. Ik hoop maar dat ze elkaar weer gevonden hebben. Maar ik ben bang van niet, want de ouders waren echt al ver (vond ik ook wel shocking, dat die hun jong niet probeerden terug te halen) en het pulletje was nog heel klein en hij ging ook al achter mij aan ipv naar z’n ouders. Nu een uur later hagelt het hier en moet ik steeds aan dat verloren kleintje denken
En ik twijfel steeds of ik wel goed gehandeld heb, vast niet maar ja, ik deed ook maar m’n best.
Rationeel gezien weet ik dat er meer dan genoeg ganzen zijn en dat het nou eenmaal gebeurt/hoort dat een heel deel van de pulletjes het niet redt. Maar het recht voor je ogen met zo’n afhankelijke fluffbal zien gebeuren is niet fijn.
Ga terug om m te halen!!
Nee. Ik heb daar op die dijk met mijn moedergevoelens voor dat gansje wel even overwogen om ‘m mee te nemen, maar ik ben op een Waddeneiland zonder vogelopvang + in vrijwilligerswerk voor de vogelbescherming heb ik altijd geleerd dat gezonde jongen waar de ouders nog enigszins in de buurt zijn het beste af zijn in het wild. De ouders komen ze vaak uiteindelijk nog wel zoeken als de mensen (= gevaar) uit zicht zijn. Dus het beste is dan om juist weg te blijven en duimen maar ze elkaar inmiddels alweer gevonden hebben!
Dit had het vervolg op ‘Een haas in huis’ kunnen worden. Inderdaad lastig waar je nou goed aan doet.
Haha ja, die ben ik nu toevallig aan het lezen!
Is een vakantie echt een vakantie als je niet minstens een keer bent opgelicht? Ben zojuist opgelicht in een taxi lol en het erge is dat ik het ook gewoon kan verstaan maar wou mezelf ook niet onveilig maken.
Gelukkig maar voor een tientje dus niet heel erg maar wel zuur.
ik ben nog nooit opgelicht op vakantie of zo naïef dat ik nooit door heb gehad opgelicht te zijn ![]()