Wat je even kwijt wil #72

Een bedrijf! En dat hoop ik echt. We hebben net een mailtje gestuurd, gewoon rustig met uitleg van de situatie. Dus ik ben benieuwd.

Maar ik krijg hier zo veel stress van. En het voelt ook niet fijn naar de nieuwe buren toe. De desbetreffende buur heeft het ook meteen in de buurtapp gezet :expressionless:

1 like

Dus je wist het via de buurtapp?

Nee mijn vriend werd gebeld door een onbekend nummer maar kon niet opnemen. Toen nog een keer en nam hij en ik zat naast hem en daarna zagen we het in de groepsapp. Maar wel eerst geprobeerd gebeld te worden door de desbetreffende buur.

Dus nadat jullie telefonisch contact hadden zetten ze het alsnog in de buurt app? Wat raar joh! Hopelijk valt het mee voor jullie. Ik ga er wel een beetje vanuit dat dit verzekeringswerk is voor het betreffende bedrijf toch?

4 likes

Nee wel daarvoor!

Nou we hebben inmiddels ook reactie van het bedrijf en die geeft aan dat we eerst onze vloer moeten laten onderzoeken :weary:
Ik ben eigenlijk, sinds dat we de sleutel hebben, nog geen dag blij geweest met dit huis. We hebben het zo onderschat

2 likes

Wat moet er onderzocht worden aan die vloer dan? Of het wel hetzelfde egalisatiemiddel is of wat? Vloer dna onderzoek.

Maar wat kut, ook dat je zo’n rot gevoel bij het huis ansich hebt.

1 like

Nee of er dus kieren/openingen/gaten inzitten waar de vloeistof van de egalisatie doorheen is gelopen. Ze hebben nu geĆ«galiseerd, aankomende dagen vloerverwarming erin, dichtzetten en dan weer egaliseren maar dat willen ze nu niet doorzetten…

Edit: mijn vriend is wezen kijken en het is heel lokaal bij de voordeur. Waarschijnlijk bij de drempel/dorpel is het ertussen gelopen

4 likes

Moet dat bedrijf niet zelf controleren op kieren? Lekker makkelijk van hun om het zo af te schuiven.

22 likes

Ja dit! Toen mijn vloer geegaliseerd heeft het bedrijf alle randen bij bijv het kruipluik en doorgangen naar een andere ruimte met een soort foam kit/ pur achtig spul afgedicht. Zou even de algemene voorwaarden erbij pakken van dat bedrijf

3 likes

Ja dat vind ik ook. Zij zijn de professionals, je mag erop vertrouwen dat ze weten wat de risico’s zijn bij dit soort klussen en dus dat soort dingen checken. Daar betaal je ze toch ook voor

5 likes

Ja mijn vriend zei dit dus net ook. Ze hebben bijvoorbeeld bovenaan de trap van woonkamer naar het souterrain wel gedicht met pur. We konden verder de woning nog niet betreden ivm drogen.

Maar ik snap nu ook niet waarom ze niet bij de drempel pur hebben gespoten! Zeker omdat daaronder auto’s staan :weary:

Ze bieden nu aan ook om die kier dicht te maken en gingen niet verder in op dat onderzoek omdat het dus zo lokaal is. Maar ben wel benieuwd met de auto van de buren… hoe dat gaat worden opgepakt

Ik denk dat zij (of jij!) hier ook wel voor verzekerd zijn. Is eigenlijk gewoon je aansprakelijkheidsverzekering denk ik?

Wat kut verder, ik vond klussen ook echt zoooo stressvol… succes.

———-———

Ik lig wakker met een stijve / verrekte / verkrampte bovenrug. Kan serieus niet meer normaal draaien of omhoog komen uit bed?! En heb niks geks gedaan. Kwam in de avond opeens opzetten en in de nacht alleen maar erger geworden. Heb uit pure wanhoop nu een warme kruik gemaakt maar omg wie heeft de gouden tip :disappointed_relieved:

1 like

Hoe kut het ook voelt, blijven bewegen. En diclofenac, enige wat werkt bij mij als ik echt goed door m’n rug ben gegaan. Pijnstillers zorgen er ook voor dat het niet zo gaat krampen en dat bewegen ooo wat makkelijker gaat.

O, en wel even in de gaten houden dat het komt door een verkeerde houding oid, want als je ook benauwd bent of het straalt uit naar andere plekken zou ik even contact met de huisarts opnemen.

3 likes

Ik ben echt te erg aan het genieten van de steenuilen bij Beleef de Lente, haha, want het is blijkbaar een heel geëmancipeerd stel. Meestal zijn de taken heel duidelijk gescheiden bij steenuilen: vrouwen zitten in de nestkast om te broeden en de jongen te voeren, mannen gaan op jacht en brengen de buit binnen en komen verder niet zo veel in de kast. Maar deze man kwam tijdens het broeden al heel vaak de kast in om zijn vrouw te knuffelen en samen te slapen 🄹 en hij was ook geïnteresseerd in de eieren. En nu de eieren uit zijn probeert hij ook te helpen met voeren!

Zie hier, de uil die als eerste binnenkomt is dus de vader, hij wil zijn kuikens voeren maar weet nog niet zo goed hoe (niet schrikken van de voorraad dode muizen op de voorgrond):

36 likes

Ja echt zo leuk! :heart_eyes: Jammer dat de bosuilen alweer uitgevlogen zijn

3 likes

Ik heb na een half jaar gezeik o.a. door een zeer incapabele financieel adviseur eindelijk te horen gekregen dat ik mijn ex kan uitkopen en de hypotheek kan overnemen! Stiekem zo ontzettend trots op mezelf dat ik gewoon een eigen huis heb kunnen kopen en zo blij dat ik het niet noodgedwongen hoef te verkopen en nieuwe woonruimte moet zoeken.

138 likes

Oh wat wat sick! Gefeliciteerd. Ik heb het idee dat het in de praktijk maar weinig mensen lukt om hun ex uit te kopen dus well done :ribbon:

4 likes

Wat goed!! :four_leaf_clover::ok_hand:

3 likes

Ik ben al twee weekenden klusdagen van 13/14 uur aan het maken en elke avond zijn we er na werk ook tot 23:00 :face_with_spiral_eyes: Allemaal om de stuc deadline te halen (maar er waren allemaal tegenvallers).

Echt zooo kapot, maar ben ook echt trots op wat we maken! Heb zelf allemaal elektra aangelegd naar spotjes en extra stopcontacten, muurtjes gebouwd, plafond met latten en stucplaten bedekt. En met nul ervaring. Echt vet hoe snel je dingen kan leren (maar straks echt ff een week slapen)

61 likes

Ik voel me echt zo kut, lekker passend bij het weer.

4 likes