Ja ze maakte een opmerking over mijn teensokken in teva sandalen toen we het vliegtuig in gingen (het was dit of hoge wandelschoenen op een 10+ uur vlucht) en toen zei het meisje nog: pas op misschien is ze wel Nederlands! Dus ik zei: dat ben ik inderdaad, haha. Nouja toen gaven ze me ineens gelijk dat ik voor deze combo koos en als straf bleken ze in dezelfde rij te zitten ![]()
Ik denk dat jullie een ingebouwde sensor hebben. Ik word meer door Nederlanders aangesproken dan Belgen.
Vorige week nog in de rij voor een restaurant, ik stel een vraag aan mijn man en de vrouw achter ons antwoordt in zijn plaats en zegt dan:
“Sorry, ik hoorde jullie Nederlands praten. Oh nee wat zeg ik, Vlaams natuurlijk”
Belgen geven gewoon geen fuck haha
ik hoor en zie op de meeste plekken ook veel meer nederlanders dan belgen, naar mijn idee. afgelopen maand was ik op vakantie in meerdere balkanlanden en daar hoorde ik wel veel belgen, vooral in kroatië.
Belgen blenden gewoon beter omdat ze niet zo luid zijn en een minder typerende look hebben.
Wat vind jij een typerende look voor Nederlanders?
Ik herken ons eigen volk ook altijd van een afstand maar kan er nooit precies de vinger op leggen waar ik dat aan zie.
Uniqlo tas en haar half op met een clip of knotje.
En ja zeker 90% van de lange mensen is Nederlands en verder kan je het aan het gezicht natuurlijk ook goed zien.
Dit idd, het is een bepaalde iets waardoor je vaak meteen ziet dat is een Nederlander. Wat dat is, geen idee.
Als ik Canada ben spreek ik vooral Engels ivm familie en dan vind ik het dus altijd leuk om Nederlanders zich helemaal kapot te laten schrikken. Vaak lijkt het wel alsof er gedacht wordt niemand verstaat me als ik Nederlands praat, dus het kan lekker luid. En dan vind ik het leuk om te reageren op wat zeggen.
Ook een keer gehad bij Niagara Falls dat Nederlanders voor me dat Pijnboompit Pijnboompit van Hans Teeuwen aan het zingen waren, wat hihaho niemand begrijpt dat hier. Toen ben ik mee gaan zingen, rest van de tijd heb ik ze niet meer gehoord, haha. Die schrokken zich helemaal wezenloos.
vind je nederlanders heel luid? dat is mij nooit opgevallen eigenlijk. wel bij amerikanen en ook spaanse toeristen maar bij nederlanders niet.
ik herinner me nu wel dat ik één keer in een restaurant in italië zat met twee irritante vlaamse meiden een paar tafels naast ons. zij waren toen heel luid en gedetailleerd aan het praten over anale seks? ook echt dat ze daarna moeite hadden met fietsen en alles
en toen na een tijdje ging ik naar de wc en op de terugweg zei ik expres tegen mijn vriendin ‘zullen we nog wat drinken bestellen?’ oid toen ik langs hun tafel liep, toen was het snel klaar haha. maar dat was een specifiek geval, verder zijn belgen eigenlijk nooit opvallend of vervelend.
Ja zeker! In een gemiddelde buitenlandse supermarket hoor je ze altijd al van ver ![]()
oh ik dacht altijd dat ze me gewoon opvielen omdat ze nederlands praten haha
Ik vind Belgen juist ook heel herkenbaar omdat ze zo’n grijze muis vibe hebben.
Wij lopen idd met een dopper, Suzan bijl tas of heuptasje en de snit van Nederlandse kleding op reis is zo herkenbaar anwb ofzo? Net een beetje te boxy maar dan niet fashionable boxy maar gewoon comfortabel boxy. En altijd die wandelschoenen of Birkenstocks, maar niet de hele ergonomische wandelschoenen zoals Duitsers maar wel een poging tot “mooie” wandelschoenen. Komen ook elk jaar weer voorbij in het show je aankopen topic ![]()
Naast Amerikanen en Israeli’s zijn wij echt de luidste toeristen. In een gemengd groepje valt het meestal wel mee, maar zet drie of meer Nederlanders bij elkaar en je hoort ze overal bovenuit. Ik herken ze ook meteen inderdaad, natuurlijk de Jeroenen en Gerda’s, maar ook de randstedelijke hipster die hier een weekendje Berghain komt (proberen te) doen pik je er echt meteen uit
Jawel hoor. Ik heb diverse compleet andere nationaliteiten in mijn omgeving en die doen dat ook als ze landgenoten tegenkomen.
Ik was laatst in Berlijn en er was een Nederlandse klas tieners in de metro die natuurlijk enigszins luid waren, vond ik niet gek, maar hun begeleiders, vier 30ers/40ers waren ZO FUCKING LUID en asociaal aan het praten. Die hele metro vol Duitsers stil, iedereen rustig en die volwassen Nederlanders SCHREEUWEN terwijl ze gewoon naast elkaar stonden en een “normaal” gesprek met elkaar voerden. Ik had er bíjna iets van gezegd maar ik ben daar niet assertief genoeg voor helaas haha
Als ik iemand op Nike Air Max 90 of 1 zie lopen dan is het 9/10 keer een Nederlander.
hahahaha ik heb ook wat anderen al zeiden, dat je nederlanders altijd herkent maar niet precies weet waaraan. ik ga er vanaf nu meer op letten
Oh ja dat zal ongetwijfeld per land verschillen haha, maar een van m’n vrienden vroeg daarna “oh wat wilde zij van je” en ik was zo van “oh niks gewoon even bevestigen dat we allebei Nederlanders zijn” en zij waren echt met stomheid geslagen hahah
Haha ![]()
Ik vind “outdoorkleding” ondergewaardeerd, vind bergschoenen helemaal niet lelijk.
Love outdoorkleding, loop ik eigenlijk standaard