Wat je even kwijt wil #72

Ik zou niet de schuld bij jezelf leggen, verstijven is een onvrijwillige reactie van je lichaam dus daar kan je in dat moment weinig aan doen. De andere persoon zei iets wat ongepast was toch? Dus die zat gewoon fout en niet jij.

21 likes

Wat fijn!

1 like

Wat zei hij dan wat je verstond? En tegen een collega-chauffeur oid? Probeer me even voor te stellen hoe dat ging :laughing:

Ik ging net in de heftige regen naar buiten met m’n fiets en toen zag mn buurman die net naar binnen ging dat en vroeg ie waar ik heen moest (even iets ophalen op 10 km afstand) en toen kreeg ik een lift in de auto :heart_eyes:

Zat mn leven al te haten maar ben gewoon droog Ʃn 4x zo snel thuis als ik had gedacht.

82 likes

Het is toch frappant hoe ā€œwijā€ Nederlanders overal ter wereld zijn. En niet negatief bedoeld ook van oh verstop je snel want ik vind het juist wel geinig hoe reislustig Nederlanders zijn. Ik ben nu op vakantie in een van de Balkan landen en dan kom je op de lokale parkeerplaats en staan er alleen auto’s uit dat land Ć©n uiteraard vier Nederlandse kentekens.

3 likes

Ik vind het ook zo grappig dat Nederlanders dit altijd meteen lijken te benoemen? Ik woon niet in Nederland nu, en heb niet veel Nederlanders in m’n omgeving dus ik spreek het best weinig. Maar m’n vriend is hier nu dus ik spreek nu opeens wel Nederlands in de openbare ruimte en echt al meerdere keren gehad dat er dan iemand opeens zo ā€œHEE JULLIE ZIJN OOK NEDERLANDSā€ op ons af komt hahaha volgens mij doen andere nationaliteiten dit niet

15 likes

Hahahahaha dit is zo herkenbaar! Ik voel me ook altijd verbonden als ik Nederlands hoor op vakantie. Dan krijg ik meteen zo’n high school musical vibe van ā€˜we’re all in this together’. Maar ik zou nooit harder Nederlands gaan praten of mensen gaan aanspreken, ik hou het allemaal in mijn hoofd

3 likes

Ik heb het tegenovergestelde, als ik door heb dat er Nederlanders zijn probeer ik juist niet Nederlands te spreken om dit soort taferelen te voorkomen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

20 likes

Hahha ja, alleen hoi zeggen met een Engels accent en er alles aan doen zodat je niet geout wordt als Nederlander :joy:

Op een gegeven moment in mijn reis heb ik trouwens meer dan een maand geen Nederlander gezien! Echt geweldig :heart_eyes:

Oh en mijn lievelingsmoment was ook eindelijk gebeurd tijdens mijn terugvlucht: ik werd geshamed door een Nederlands stel en ik kon het gewoon verstaan, haha.

6 likes

heb je toen iets gezegd? wat zeiden ze?

4 likes

Ja ik ben bij de ingang ook meteen twee keer aangesproken inderdaad :grinning:

1 like

Ja ze maakte een opmerking over mijn teensokken in teva sandalen toen we het vliegtuig in gingen (het was dit of hoge wandelschoenen op een 10+ uur vlucht) en toen zei het meisje nog: pas op misschien is ze wel Nederlands! Dus ik zei: dat ben ik inderdaad, haha. Nouja toen gaven ze me ineens gelijk dat ik voor deze combo koos en als straf bleken ze in dezelfde rij te zitten :smiley:

39 likes

Ik denk dat jullie een ingebouwde sensor hebben. Ik word meer door Nederlanders aangesproken dan Belgen.
Vorige week nog in de rij voor een restaurant, ik stel een vraag aan mijn man en de vrouw achter ons antwoordt in zijn plaats en zegt dan:
ā€œSorry, ik hoorde jullie Nederlands praten. Oh nee wat zeg ik, Vlaams natuurlijkā€

1 like

Belgen geven gewoon geen fuck haha

4 likes

ik hoor en zie op de meeste plekken ook veel meer nederlanders dan belgen, naar mijn idee. afgelopen maand was ik op vakantie in meerdere balkanlanden en daar hoorde ik wel veel belgen, vooral in kroatiƫ.

1 like

Belgen blenden gewoon beter omdat ze niet zo luid zijn en een minder typerende look hebben.

14 likes

Wat vind jij een typerende look voor Nederlanders?
Ik herken ons eigen volk ook altijd van een afstand maar kan er nooit precies de vinger op leggen waar ik dat aan zie.

6 likes

Uniqlo tas en haar half op met een clip of knotje.

En ja zeker 90% van de lange mensen is Nederlands en verder kan je het aan het gezicht natuurlijk ook goed zien.

4 likes

Dit idd, het is een bepaalde iets waardoor je vaak meteen ziet dat is een Nederlander. Wat dat is, geen idee.

Als ik Canada ben spreek ik vooral Engels ivm familie en dan vind ik het dus altijd leuk om Nederlanders zich helemaal kapot te laten schrikken. Vaak lijkt het wel alsof er gedacht wordt niemand verstaat me als ik Nederlands praat, dus het kan lekker luid. En dan vind ik het leuk om te reageren op wat zeggen.

Ook een keer gehad bij Niagara Falls dat Nederlanders voor me dat Pijnboompit Pijnboompit van Hans Teeuwen aan het zingen waren, wat hihaho niemand begrijpt dat hier. Toen ben ik mee gaan zingen, rest van de tijd heb ik ze niet meer gehoord, haha. Die schrokken zich helemaal wezenloos.

15 likes

vind je nederlanders heel luid? dat is mij nooit opgevallen eigenlijk. wel bij amerikanen en ook spaanse toeristen maar bij nederlanders niet.

ik herinner me nu wel dat ik ƩƩn keer in een restaurant in italiĆ« zat met twee irritante vlaamse meiden een paar tafels naast ons. zij waren toen heel luid en gedetailleerd aan het praten over anale seks? ook echt dat ze daarna moeite hadden met fietsen en alles :cry: :cry: en toen na een tijdje ging ik naar de wc en op de terugweg zei ik expres tegen mijn vriendin ā€˜zullen we nog wat drinken bestellen?’ oid toen ik langs hun tafel liep, toen was het snel klaar haha. maar dat was een specifiek geval, verder zijn belgen eigenlijk nooit opvallend of vervelend.

7 likes