Wat je even kwijt wil #72

Ik ook niet, love mijn bergschoenen! Maar ik vind juist lekker lomp leuk en niet dat semi sneaker semi bergschoen waar je eigenlijk gewoon helemaal niet lekker op hiket.

Deze ja!

Deze nee!

of kijk deze ultieme RGK schoen brrrr

2 likes

Ik denk dat mensen uit Utrecht hier veeeeeeeeel te generiek voor zijn, kan je niks aan zien of horen in de meeste gevallen.

Maar als limbo of zeeuwsvlaam zou ik dat wel hebben denk ik.

2 likes

Ik ben momenteel op reis in Frankrijk waar ook redelijk veel Nederlandse toeristen zijn, en ik vind het wel heel vreemd om te merken dat er veel zijn die als eerste taal meteen Nederlands gebruiken?? Ik ben aan het fietsen, en dan vind ik het zelf ook leuk om andere fietsers even gedag te zeggen, maar de Nederlanders zeggen dan gewoon “hallo” ipv bonjour. En vanavond sta ik op een camping uitgebaat door Nederlanders, en daar werd ik ook meteen in het Nederlands begroet, voor ik in het Frans kon beginnen.

4 likes

Mss identificeren ze je gewoon gelijk als Nederlander.

11 likes

Zie je er toevallig uit als de man van Bionda van Zoop?

18 likes

Maar ik ben geen Nederlander!!

Haha ik ben over het algemeen behoorlijk niet Fries chauvinistisch. Maar als ik dan ergens in het diep donker buitenland iemand Fries hoor spreken denk ik wel ‘hè hallo een van ons, wat doe jij hier zo :smirk::smirk:’. Met Nederlanders heb ik dat dan totaal niet.

7 likes

Ik houuu er ook van om dan in gebrekkig Frans “Quatre croissants s’il vous plaît” te bestellen, voel me dan heel cool, alleen dan gaan ze ineens in 't Frans terugvragen of je ook zegeltjes spaart ofzo en ja dan val ik door de mand :cowboy_hat_face: :cowboy_hat_face:

9 likes

Hahaha ja heerlijk. Zo kregen m’n vriend en ik een keer een hele rondleiding in het Frans bij een Airbnb, maar op een bepaald punt is het ook gek om te zeggen dat je toch niet zoveel Frans praat. Was veel knikken, oui oui, d’acord. Kregen wel gratis flesje champi en alles kunnen vinden gelukkig

6 likes

Ik lees op insta een comment van iemand die zegt dat Oranje niet door de groepvaasze heen gaat komen op het WK

9 likes

Vannacht een uur gezocht naar een mug, niet gevonden. Nu hoor ik ‘m gewoon weer en kan ik ‘m wéér niet vinden???

2 likes

Nederlanders: afgetrapte sneakers onder iedere outfit, schreeuwerige prints en kleuren, haargel bij de mannen.
Duitsers: oerdegelijk, wandelschoenen
Belgen: tussen Fransen en Nederlanders in met ‘nette’ sneakers
Fransen: beter haar en betere kleding dan de bovenstaande nationaliteiten.

3 likes

Duitsers kleden hun kinderen ook altijd aan alsof ze van suiker zijn. Dik ingepakt in van die wind en waterdichte pakken, mutsen op. Op dagen dat wij een zomerjasje aan hebben :sweat_smile:

13 likes

Ik zag laatst een mug onder mijn bed verdwijnen, had ik ook nooit aan gedacht dat ze dat als optie zouden zien om te verstoppen :smiling_face_with_tear:

4 likes

Duitse kinderen kan je herkennen aan dit model muts

alana-muetze-pro-climate-mit-bagger-muster-gruen-gr-54-55

Nederlandse kinderen vind ik vaak wel wat hipper

39 likes

Ik werk in een gebouw met veel internationale bedrijven en een groepje Spaanstalige en Italiaanse vrouwen waren met elkaar aan het praten in het Engels en ik vind dat zo’n gezellig accen. Zo lekker zangerig en uitgestrekt.

3 likes

Ik ben voor werk naar een HR-dag van de branchevereniging, wat super tof is. Alleen voel ik me dan zo’n imposter, haha. Voel me dan ineens weer heel jong en onervaren, terwijl ik al sinds mn 18e in de branche werk en in verschillende functies, dus echt wel wat weet, maar ik klap echt volledig dicht op deze dagen.

5 likes

Zodra het onder de 10 graden komt meteen een skipak aan :laughing:

En idd die muts @Hihalarisch :joy: Zou zo graag willen dat ik meer inbreng had in de kleding van mijn partners kind, maar die wordt grotendeels door de (Duitse) moeder aangekleed en loopt er dus als een typisch Duits kind bij :cry:

1 like

Ik reed vanochtend achter 3 Audi’s met kenteken AA- en dan 2 cijfers. Blijkbaar reed ik dus achter het koningshuis want die zijn vandaag hier in de buurt :sweat_smile:

12 likes

Ik hou echt van dagen als deze.
Lekker stinkend in pyjama en vet haar op de bank, kat op schoot en levend op liters ijskoffie :heart:

11 likes