Wat je even kwijt wil #72

Ja zeker! In een gemiddelde buitenlandse supermarket hoor je ze altijd al van ver :smiling_face_with_tear:

6 likes

oh ik dacht altijd dat ze me gewoon opvielen omdat ze nederlands praten haha

2 likes

Ik vind Belgen juist ook heel herkenbaar omdat ze zo’n grijze muis vibe hebben.

Wij lopen idd met een dopper, Suzan bijl tas of heuptasje en de snit van Nederlandse kleding op reis is zo herkenbaar anwb ofzo? Net een beetje te boxy maar dan niet fashionable boxy maar gewoon comfortabel boxy. En altijd die wandelschoenen of Birkenstocks, maar niet de hele ergonomische wandelschoenen zoals Duitsers maar wel een poging tot ā€œmooieā€ wandelschoenen. Komen ook elk jaar weer voorbij in het show je aankopen topic :joy:

12 likes

Naast Amerikanen en Israeli’s zijn wij echt de luidste toeristen. In een gemengd groepje valt het meestal wel mee, maar zet drie of meer Nederlanders bij elkaar en je hoort ze overal bovenuit. Ik herken ze ook meteen inderdaad, natuurlijk de Jeroenen en Gerda’s, maar ook de randstedelijke hipster die hier een weekendje Berghain komt (proberen te) doen pik je er echt meteen uit

7 likes

Jawel hoor. Ik heb diverse compleet andere nationaliteiten in mijn omgeving en die doen dat ook als ze landgenoten tegenkomen.

4 likes

Ik was laatst in Berlijn en er was een Nederlandse klas tieners in de metro die natuurlijk enigszins luid waren, vond ik niet gek, maar hun begeleiders, vier 30ers/40ers waren ZO FUCKING LUID en asociaal aan het praten. Die hele metro vol Duitsers stil, iedereen rustig en die volwassen Nederlanders SCHREEUWEN terwijl ze gewoon naast elkaar stonden en een ā€œnormaalā€ gesprek met elkaar voerden. Ik had er bĆ­jna iets van gezegd maar ik ben daar niet assertief genoeg voor helaas haha

3 likes

Als ik iemand op Nike Air Max 90 of 1 zie lopen dan is het 9/10 keer een Nederlander.

6 likes

hahahaha ik heb ook wat anderen al zeiden, dat je nederlanders altijd herkent maar niet precies weet waaraan. ik ga er vanaf nu meer op letten

2 likes

Oh ja dat zal ongetwijfeld per land verschillen haha, maar een van m’n vrienden vroeg daarna ā€œoh wat wilde zij van jeā€ en ik was zo van ā€œoh niks gewoon even bevestigen dat we allebei Nederlanders zijnā€ en zij waren echt met stomheid geslagen hahah

Haha :sob:

Ik vind ā€œoutdoorkledingā€ ondergewaardeerd, vind bergschoenen helemaal niet lelijk.

10 likes

Love outdoorkleding, loop ik eigenlijk standaard

5 likes

Ik was een keer met een vriendin in een mini dorp in China (ik woonde in china op dat moment) en toen zaten we als enigen in een restaurant en toen liepen er ook Nederlanders langs. Wij hebben juist heel hard ons best gedaan om niet ontdekt te worden. Was echt een schok. 6 buitenlanders in de hele wijde omtrek waarvan 2 Frans sprekend en de rest allemaal Nederlanders.

Ik snap niet zo goed waarom je opzettelijk moeite zou doen om te doen alsof je niet Nederlands bent of Nederlands spreekt. Dan zegt er iemand maar een keer: o hey, ook Nederlanders! En dan is het ook weer klaar. Who cares.

56 likes

Jullie zijn ook allemaal Nederlands babes xx

60 likes

Tja, inderdaad, we zijn toch gewoon Nederlands. Ik vind het gek hoe zeer we ons soms schamen voor wat we zijn (Geert be proud op deze uitspraak). Net zoals dat je in Italiƫ echt niet voor acht uur aan het avondeten mag beginnen als je daar op vakantie bent, want dat doen de locals ook niet. Echt beschamend, als je toerist bent. Maar andersom vinden we niet dat Italianen zich hier maar gewoon aan onze cultuur moeten aanpassen en zorgen dat ze uiterlijk om half zeven zich aandienen in een restaurant om draadjesvlees te eten. Ik ga daar niet pas om acht uur beginnen aan het diner, andersom lig ik er 0 wakker van als een Italiaan op vakantie in Nederland 's ochtends aan een bar espresso of wat dan ook wil drinken en pas om tien uur pizza gaat eten. Je doet maar lekker, je hoeft niet al je gewoontes aan te passen omdat je hier toevallig op vakantie bent. Andersom doe ik dat ook niet. Natuurlijk wil ik geen aanstoot geven op vakantie, maar als je aanstoot neemt omdat ik als toerist gewoon om zes uur pizza wil eten en het voor mijn part met mes en vork ga eten dan neem je het leven gewoon te serieus.

11 likes

Niet ontdekt te worden??

Waar gaaaaat dit over hahahah

8 likes

Tot dat moment helemaal incognito als Hollanders in China

31 likes

Ik werd echt verrot en met een zieke hoofdpijn wakker dus ik heb tot 12:00 op bed gelegen. Vet balen want ik ben op vakantie en we zouden gaan wandelen. Maar nu is m’n vriend wel gaan wandelen en dus een uur of zes van huis, en ik voel mij iets beter dus zit nu in de super knusse woonkamer van deze Airbnb in een mega comfortabele relaxfauteuil en nu ga ik in alle rust een boek lezen :heart: geluk bij een ongeluk

16 likes

Echt geen zin in gezellige Hollanders die bij je aanschuiven aan tafel.

3 likes

Dat vinden we wel want in het doorsnee nl restaurant sluit de keuken rond 10. Meest Nederlandse aan dit gesprek is denken dat we nl’ers pinpointen op vakantie aan wat trendy items en niet doorhebben dat ook wij een cultuur hebben en je onbewust registreert wat bekend is.

12 likes