Wat je even kwijt wil #72

Ik ben in m’n eentje aan het klussen in m’n nieuwe huis en de zon schijnt en in onze grote (!) tuin zijn allemaal vogeltjes en :heart: :heart: echt een vakantiegevoel, en dat IN m’n eigen huis!!

59 likes

Voel me enorm katerig na een feestje tot niet eens zo laat en met 2 biertjes. Ben nu officieel oud denk ik

3 likes

Ik had mezelf net buitengesloten op mn balkon op 3 hoog :grimacing:

En heb wel vrienden met een reservesleutel van de voordeur maar mn sleutel zat aan de binnenkant van het slot erin dus dat kon ook niet, dus was al bang dat ik zon malafide slotenmaker moest gaan bellen :sob:

Maar thank god woont mn broer met reservesleutel redelijk dichtbij en blijkt mijn slot gewoon te openen ook al zit de sleutel er binnen in, zooo opgelucht haha

3 likes

Heb je al iets gehoord? :heart:

1 like

Wat helpt jullie als je je onrustig voelt, bijv. door stress, dingen die spelen in je leven of als je wacht op bepaald nieuws oid?

Chocolade eten en forummen waren mijn middel het afgelopen jaar, maar dat is niet echt een duurzame oplossing haha.

7 likes

Mezelf toestaan te voelen wat ik voel. Dan gaat de piek er vanaf en ben ik rustiger.

Verder editaties of mindfulnessoefeningen (maar dat is eigenlijk ook even echt voelen), even dansen, sporten, tekenen, bellen met mijn moeder of in de tuin zitten/in de natuur zijn.

4 likes

(geleide) meditatie, yoga

2 likes

Een piekerkwartier
Timer zetten op een moment dat je hier tijd en ruimte voor hebt en dan je focussen op alles wat je stress bezorgt
Ik zeg kwartier maar tien minuten of acht of wat ook maar voor je werkt
Als je buiten die bewuste tijd merkt dat je ergens over piekert schrijf je dat op en parkeer je het tot je bewuste moment
Dit zal vast niet voor iedereen werken maar voor mij was het een uitkomst en het gaf heel veel rust in mijn hoofd

8 likes

Wandelen, liefst op flink tempo. Eventueel met podcast of muziekje op, maar soms ook gewoon lekker om even naar de buitengeluiden te luisteren.

Naar de bios, lekker telefoon weg en even opgaan in de film.

2 likes

(Online) shoppen. Ook niet zo heel duurzaam

8 likes

Wat lief dat je ernaar vraagt :heart: Ja ze wilden aanvullende documenten, o.a. een ondertekend ouderschapsplan, voor 8 april. We zijn bezig met een mediator om dat op te stellen maar twijfel of dat voor 8 april klaar is dus heb bericht gestuurd daarover of ik ander bewijs kan aanleveren (overeenkomst, factuur, betaling mediator bijvoorbeeld) maar daar heb ik nog geen reactie op. Knijp 'm best wel dat die urgentie straks afgewezen gaat worden omdat het ouderschapsplan niet op tijd klaar zou zijn :sweat:

11 likes

Ik heb best wel veel (ook veel gay) mensen in m’n omgeving die naar de USA gaan en dat snap ik gewoon niet.

24 likes

Sporten, het liefst hardlopen en dan een aantal keer sprinten.

1 like

Inderdaad proberen om dat gevoel te accepteren. Het is er nou eenmaal en hoe harder je probeert het weg te duwen, hoe groter het wordt. Even mediteren (heb ik niet altijd de rust voor, maar op je ademhaling letten help ook. Voeten stevig op de grond, paar keer diep in en uit ademen en zorgen dat je helemaal naar je buik ademt. Ik zit altijd vrij hoog in m’n ademhaling op zo’n momenten). En dan iets gaan doen. Ik begin met een klein taakje zodat ik in beweging kom (anders blijf ik aan die bank geplakt en scroll ik twee uur later nog op mn telefoon). Dan het liefst naar buiten, wandelen, sporten, afhankelijk van m’n energie. Iets zonder schermen iig. Bij wandelen moet ik wel een doel hebben dus een boodschapje halen met een omweg of een brief posten oid. En ik houd me voor: dit gevoel is niet voor eeuwig, het gaat ook weer weg.
Sorry mega lang verhaal haha, hopelijk heb je er iets aan. :heart:

4 likes

Wat er gezegd wordt over accepteren dat je dit voelt en het gevoel toestaan, evt meditatie met behulp van een geleide meditatie. Verder ook bewegen! Dat de onrust ook fysiek er een beetje uit kan. En als er steeds dezelfde gedachtes in je hoofd rondgaan helpt schrijven mij ook, soms praten met iemand die je vertrouwd.

2 likes

Bewegen, sporten om je hoofd uit te zetten. Even opschrijven op papier, of werk gerelateerd mail ik het weleens naar mezelf zodat ik het niet vergeet.
Keihard meezingen met muziek om spanning uit je lichaam laten gaan. Deed ik vroeger in de auto de weg erna toe altijd voor werk of toetsen.

Langdurig zou een workshop/sportles iets zijn zodat je structueel 1x een de week een uur aan niks anders dan dat denkt bijvoorbeeld.

Moet ook eerlijk bekennen als ik enorm druk heb op werk veel meer op tinder zit. Misschien geen goed advies wel afleiding.

1 like

Voor mij helpt meer in mijn lijf komen ipv in mijn hoofd blijven zitten erg: sporten, wandelen, lekker lang douchen, massage, sauna. Dat soort dingen.

3 likes

Ik heb werklieden in huis en die zeggen net tegen mij wat een mooie poster (de peace now poster) en dat zij dus half palestijns, half syrisch zijn en het heel erg fijn vinden dit soort posters te zien. Doet me toch goed aangezien ik in een PVV/FVD bolwerk woon en soms juist moedeloos wordt van wat ik buren hoor zeggen.

57 likes

Ik ook niet.
Zag gisteren de 1e aflevering van nachtdieren van Raven van Dort. Super heftige uitspraken die daar werden gedaan. Daar wil je als onderdeel van de community echt niet gevonden worden.

4 likes

Buurman Hans woedend stoom afblazend voor de deur omdat hij een zaak tegen de huurcommissie over de servicekosten van ons gebouw heeft verloren omdat het bedrag waar hij bezwaar over heeft gemaakt (3 euro) te laag is om een zaak van te maken :broken_heart: (‘ze geven niet eens inhoudelijke bezwaren’ en ‘steken het gewoon in eigen zak’)

22 likes