Wat je even kwijt wil #72

Ik zou willen dat ik Hans was

4 likes

Justice for Hans

14 likes

team Hans

7 likes

Eens met Hans

Ik heb het idee dat iedereen altijd een buurman genaamd Hans heeft welke óf voorzitter is van de VvE of juist altijd loopt te klagen hoe k*t het is en hoe het vroeger altijd beter was, maar zelf eigenlijk de storende factor is

5 likes

Vorige week heb ik een piano gekocht en toen ik met de verkoper praatte over mijn werkveld vroeg hij of ik psycholoog was. Dus nu voelde ik een bepaalde druk met wat voor beeld hij over mij heeft.

Vandaag komen ze hem brengen en ik heb het hele huis van top tot teen schoongemaakt want ik wil wel aan een bepaald beeld voldoen. :smiling_face_with_tear:

Zo stom hoe dat werkt in mijn hoofd. Voordeel is wel dat m’n hele huis schoon is, van woonkamer tot de plinten op zolder.

12 likes

Voor de mensen die ook eigenlijk bij Spotify weg willen maar ugh lijkt moeilijk: ik heb vanavond eindelijk een Qobuz account aangemaakt na eindeloos uitstellen. Het was heel makkelijk, had ook zo m’n Spotify afspeellijsten en opgeslagen dingen overgezet. Oprecht in totaal nog geen kwartier mee bezig geweest en de geluidskwaliteit is top. Would recommend!!!
(mede dank aan de regelmatige aanmoedigingen hier van @babushkababy)

18 likes

Ik ben ook overgestapt! Heb tot 1 mei een gratis account (kan je online zoeken, is sowieso minimaal 30 dagen gratis maar ook dus die ik had via een betrouwbare audiosite).

Geluid is echt fantastisch, en leer ook veel nieuwe, niet mainstreamartiesten kennen.

Heeft ook wel nadelen overigens: ze hebben niet alles, de zoekfunctie is niet mega intuïtief, en je merkt echt dat het nog niet zo groot is als Spotify qua aanbod van playlists etc. Ik vind het bijv heel chill om een random nummer aan te zetten en dan soortgelijke nummers daarna te horen. Dat is nog wel vaak hit or miss vergeleken met Spotify. Of dat ik Mariah aan zet en dan doen ze ook haar kersthits erdoor haha. Hopelijk verbetert dat algoritme nog wel.

5 likes

Ja ik heb ook gratis nog nu voor een maand inderdaad! Dus als het nog heel erg tegen blijkt te vallen kan ik nog terug haha. Maar ik moet zeggen dat ik juist ook een beetje klaar was met hoe het algoritme van Spotify m’n muzieksmaak stuurde, ik kwam ook altijd op dezelfde dingen terecht somehow. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen daarin!
En anders gewoon maar weer bewust zelf kiezen voor welke muziek ik wil luisteren, dat is denk ik ook niet verkeerd

1 like

Ik ben nu ook enkele weken overgestapt dankzij @babushkababy
Van apple music naar qobuz, nog geen spijt van gehad

4 likes

Je kan terug of door naar Tidal, al moet ik daar ook nog wel aan wennen en ik ben nu sinds nov lid geloof ik

1 like

Ik had tijdens het lezen van het onderwerp in mijn hoofd ontslag genomen en een wereldreis geboekt. Je moet ergens beginnen, zeker? :joy::joy:

Tip aan de mensen van de nationale loterij: verander het onderwerp bij een winst kleiner dan 500 euro

20 likes

Ik vond zelf tidal dus echt helemaal niks. Qobuz vond ik betere geluidskwaliteit maar dat verschilde niet mega, maar ik vond de app zelf echt verschrikkelijk. Qobuz is wat dat betreft veel fijner vormgegeven, en nog een grote plus: ik vind de achtergrondinfo bij albums of artiesten wel echt veel toevoegen.

Helpt ook bij verder zoeken naar andere muziek.

3 likes

Vanochtend na het naar school brengen van mijn kind bijna een aanrijding gehad; andere auto kwam van rechts maar de bestuurder had de haaientanden over het hoofd gezien. Piepende remmen beiden, net geen aanrijding. Ben helemaal shakey daarvan geweest.

Wilde ik net de kliko weer op zijn plek zetten na het legen, struikel ik, viel plat voorover. Flink stuk vel van mijn handen af maar bril en gezicht zijn nog heel gelukkig.
Denk dat het universum me wil vertellen dat ik de rest van de dag moet gaan chillen op de bank of zo.

10 likes

Dat of even weer je je nalatenschap updaten :flushed:
Blijf voorlopig maar op de bank liggen en vermijd elektriciteit, scherpe objecten, de trap en gladde vloeren

1 like

Gisteren had ik deze schoenen gevonden in de kringloopwinkel. Opzich niks bijzonders, merkloos en alles maar perfect voor een bruiloft waar ik heen ga. De gesp zat alleen los en ik had dat wel gezien maar de schoenen in het mandje gedaan met een doe ik zo wel. Dat was ik natuurlijk vergeten maar daar kwam ik thuis pas achter toen ik die gesp nergens weer kon vinden. Vanochtend meteen naar de winkel toen die open was en ik heb de gesp dus gevonden!! Dat mini ding. Zoooo blij mee en zo zo veel mazzel.

47 likes

Ik kreeg vroeger altijd van mijn moeder te horen dat ik nooit zou kunnen koken en niks zou lusten enzo. Heb vanavond, zonder recept, een pokebowl gemaakt en het smaakt me toch lekker :smiling_face_with_three_hearts: dus helemaal trots en relaxt dat dit dus zo lekker was en zo goed gelukt is

83 likes

Ik heb de maanlancering opstaan. En ondanks dat ik helemaal niks met ruimtevaart heb vind ik dit wel fascinerend om te zien. En niet alleen ik want mijn kat zit zo ongeveer tegen het scherm aangeplakt en probeert het bewegende stipje steeds te vangen.

9 likes

Ik ben vannacht echt veel te laat naar bed gegaan, nu moet ik vandaag overleven op zo’n 2,5 uur slaap. Ik snap echt niet waarom ik mezelf dit aan doe, zo irritant.
Heb echt het idee dat ik meer self sabotaging doe als ik meer stress heb, en dan helpt weinig slapen natuurlijk niet mee. Maar voor mijn gevoel heb ik niet zoveel stress nu eigenlijk, denk dat het meer afgelopen stress is.

Zo blij dat ik geen kleine kinderen heb en dat ik vanavond gewoon zo vroeg naar bed kan gaan als ik wil. Maar ik weet nu al dat dat niet gaat gebeuren haha

3 likes

Zo beurs opgestaan :smiling_face_with_tear: pijn van mijn schouders tot aan mijn knieën.

5 likes