Wat je even kwijt wil #72

Alleen op een terras wijn drinken op maandagmiddag voelt illegaal maar ook heel chill :ok_hand:t4:

14 likes

Dat is niet echt een gebruikelijke scenario. En als dat gebeurt, kan je ook zeggen er geen behoefte aan te hebben. Het is heus niet dat het je ineens overkomt omdat je Nederlands spreekt.

2 likes

Ik heb gewoon geen behoefte aan geforceerde small talk omdat iemand dan door heeft dat ik Nederlands ben. Ik hoef niet te weten waar ze zitten in de buurt en waar ze vandaan komen en wat ze hier doen, net als dat ik geen behoefte heb om dat te delen.

Mocht je toevallig een gesprek hebben door een gedeelde interesse en je komt er dan achter, prima.

Maar dat hele ‘hé, nog een Nederlander en we zijn zo’n klein landje wat toevallig’ gebeuren heb ik geen zin in wanneer ik juist Nederland probeer te ontsnappen voor even.

5 likes

Oh ik vind het echt heeeerlijk om mensen af te luisteren. Ik zou niet per se mezelf in allebei bochten wringen om het te ‘verstoppen’ maar soms ga ik wat zachter praten of stop ik met praten als ik Nederlanders hoor haha. We zijn soms ook zo onbeschaamd (inclusief ik). En met mijn man praat ik Engels dus ik vind het heel grappig als er Nederlanders in de buurt zijn die niet snappen dat ik ze kan verstaan.

4 likes

Dit is voor ons allemaal kut om te horen, maar eigenlijk lijken we allemaal in meer of mindere mate op Bas Smit de man van Bionda van Zoop.

Of voor de Belgen onder ons, we lijken allemaal in meer of mindere mate op die James die bij Gert rondhangt.

11 likes

Ik vind het echt heerlijk dat ik in NL Grieks kan praten als ik iets stiekem wil zeggen en vice versa :smiling_face_with_three_hearts::joy: ook al bestaat de kans natuurlijk altijd dat iemand je toch verstaat.

4 likes

Mijn ouders elke zomer in de late 90s/zeroos in zuid-Europa toeterend naar elke auto met Nederlandse nummerplaten en m’n broer en ik LANDGENOTEN!!! schreeuwend vanaf de achterbank.

Sorry dat jullie niet zo gezellig zijn.

51 likes

Classic :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Dat stel is zooo ongemakkelijk in die film. Zat hem laatst weer eens te kijken en wat een figuren xd maar wel aardig en behulpzaam dat dan weer wel.

2 likes

Ik heb deze film sowieso 20 keer gezien, kan er echt om blijven lachen, eigenlijk vooral juist om hun ook.

7 likes

Haha ja same zonder die mensen was het een stuk minder grappig.

Maar hebben jullie dat dan ook in Nederland zelf? Zeg maar ik kom wel uit een provincie met dialect en ook Fries dus ik vind het altijd wel grappig als ik dan aan de andere kant van Nederland of op een hele random plek rasechte Friezen hoor of Gronings. Niet dat ik dan al die mensen aanspreek maar ik vind het in Nederland al wat kneuterigs hebben dus laat staan als ik in een ander land ben.

6 likes

Ik ook niet, love mijn bergschoenen! Maar ik vind juist lekker lomp leuk en niet dat semi sneaker semi bergschoen waar je eigenlijk gewoon helemaal niet lekker op hiket.

Deze ja!

Deze nee!

of kijk deze ultieme RGK schoen brrrr

2 likes

Ik denk dat mensen uit Utrecht hier veeeeeeeeel te generiek voor zijn, kan je niks aan zien of horen in de meeste gevallen.

Maar als limbo of zeeuwsvlaam zou ik dat wel hebben denk ik.

2 likes

Ik ben momenteel op reis in Frankrijk waar ook redelijk veel Nederlandse toeristen zijn, en ik vind het wel heel vreemd om te merken dat er veel zijn die als eerste taal meteen Nederlands gebruiken?? Ik ben aan het fietsen, en dan vind ik het zelf ook leuk om andere fietsers even gedag te zeggen, maar de Nederlanders zeggen dan gewoon “hallo” ipv bonjour. En vanavond sta ik op een camping uitgebaat door Nederlanders, en daar werd ik ook meteen in het Nederlands begroet, voor ik in het Frans kon beginnen.

4 likes

Mss identificeren ze je gewoon gelijk als Nederlander.

11 likes

Zie je er toevallig uit als de man van Bionda van Zoop?

17 likes

Maar ik ben geen Nederlander!!

Haha ik ben over het algemeen behoorlijk niet Fries chauvinistisch. Maar als ik dan ergens in het diep donker buitenland iemand Fries hoor spreken denk ik wel ‘hè hallo een van ons, wat doe jij hier zo :smirk::smirk:’. Met Nederlanders heb ik dat dan totaal niet.

7 likes

Ik houuu er ook van om dan in gebrekkig Frans “Quatre croissants s’il vous plaît” te bestellen, voel me dan heel cool, alleen dan gaan ze ineens in 't Frans terugvragen of je ook zegeltjes spaart ofzo en ja dan val ik door de mand :cowboy_hat_face: :cowboy_hat_face:

9 likes

Hahaha ja heerlijk. Zo kregen m’n vriend en ik een keer een hele rondleiding in het Frans bij een Airbnb, maar op een bepaald punt is het ook gek om te zeggen dat je toch niet zoveel Frans praat. Was veel knikken, oui oui, d’acord. Kregen wel gratis flesje champi en alles kunnen vinden gelukkig

5 likes