Wat je even kwijt wil #72

Ik lees op insta een comment van iemand die zegt dat Oranje niet door de groepvaasze heen gaat komen op het WK

9 likes

Vannacht een uur gezocht naar een mug, niet gevonden. Nu hoor ik ā€˜m gewoon weer en kan ik ā€˜m wƩƩr niet vinden???

2 likes

Nederlanders: afgetrapte sneakers onder iedere outfit, schreeuwerige prints en kleuren, haargel bij de mannen.
Duitsers: oerdegelijk, wandelschoenen
Belgen: tussen Fransen en Nederlanders in met ā€˜nette’ sneakers
Fransen: beter haar en betere kleding dan de bovenstaande nationaliteiten.

3 likes

Duitsers kleden hun kinderen ook altijd aan alsof ze van suiker zijn. Dik ingepakt in van die wind en waterdichte pakken, mutsen op. Op dagen dat wij een zomerjasje aan hebben :sweat_smile:

13 likes

Ik zag laatst een mug onder mijn bed verdwijnen, had ik ook nooit aan gedacht dat ze dat als optie zouden zien om te verstoppen :smiling_face_with_tear:

4 likes

Duitse kinderen kan je herkennen aan dit model muts

alana-muetze-pro-climate-mit-bagger-muster-gruen-gr-54-55

Nederlandse kinderen vind ik vaak wel wat hipper

38 likes

Ik werk in een gebouw met veel internationale bedrijven en een groepje Spaanstalige en Italiaanse vrouwen waren met elkaar aan het praten in het Engels en ik vind dat zo’n gezellig accen. Zo lekker zangerig en uitgestrekt.

3 likes

Ik ben voor werk naar een HR-dag van de branchevereniging, wat super tof is. Alleen voel ik me dan zo’n imposter, haha. Voel me dan ineens weer heel jong en onervaren, terwijl ik al sinds mn 18e in de branche werk en in verschillende functies, dus echt wel wat weet, maar ik klap echt volledig dicht op deze dagen.

5 likes

Zodra het onder de 10 graden komt meteen een skipak aan :laughing:

En idd die muts @Hihalarisch :joy: Zou zo graag willen dat ik meer inbreng had in de kleding van mijn partners kind, maar die wordt grotendeels door de (Duitse) moeder aangekleed en loopt er dus als een typisch Duits kind bij :cry:

1 like

Ik reed vanochtend achter 3 Audi’s met kenteken AA- en dan 2 cijfers. Blijkbaar reed ik dus achter het koningshuis want die zijn vandaag hier in de buurt :sweat_smile:

11 likes

Ik hou echt van dagen als deze.
Lekker stinkend in pyjama en vet haar op de bank, kat op schoot en levend op liters ijskoffie :heart:

10 likes

Ja, zo grappig, als wij met de Duitse kant van de familie naar het strand gaan hebben hun kinderen een regenbroek aan en zo’n (handgemaakte) muts op en mijn kinderen rommelen met blote voeten in de zee.

6 likes

Ik zat vandaag in een Teams meeting voor werk, en ineens steekt een externe deelnemer een peuk op en gaat rustig zitten roken tijdens het gesprek hahahaha. Hij zat gewoon thuis dus niemand had er last van ofzo, maar ik realiseerde me dat ik dat echt nog nooit gezien heb?

46 likes

Ik zou dat dus nooit durven met mijn camera aan hahaha.

4 likes

Hahaha ik heb een paar schoorsteencollega’s en die deden dit tijdens corona ook heel vaak. Vergadering om 9.00, hop peuk in beeld. En dan ook nog zo’n ranzige volle asbak en gele muren erbij.

5 likes

oh ik ga ook thuiswerken

4 likes

Ik heb sinds afgelopen vrijdag lenzen en ik keek daar al heel m’n leven tegenop want ik durfde nooit m’n oog aan te raken :grimacing: Ik was de eerste paar dagen steeds een kwartier bezig om die dingen uit te krijgen, maar sinds gisteren pluk ik ze er al zo uit. Het stelt echt niks voor, dus nu moet ik van mezelf een lijstje maken van dingen die ik uitstel omdat ik denk dat ik het niet kan, zoals autorijden en m’n badkamer laten verbouwen en dat ook gaan doen.

63 likes

Ik had dus laatste een online meeting met mn psycholoog en wilde een peuk opsteken en ze vroeg me dat niet te doen? Heb het niet gedaan maar dacht wel uhhh oke wat voor last heb jij ervan haha

Verbaas me dan ook over de likes

1 like

Ja, ik vind het denk ik ook een beetje raar om te doen? Ik ga ook niet eten of breien ofzo tijdens zo een gesprek. Denk dat het onbewust vaak toch een soort coping kan zijn dat mss ongewenst is bij dat soort gesprekken?

13 likes

Huh niet eten? Is dat echt een ding? Ik eet wel eens mijn ontbijt tijdens mijn online overleg op woensdagochtend (eigenlijk mijn vrije dag). Nooit bedacht dat iemand daar last van kan hebben.

3 likes