Wat je even kwijt wil #72

Ik heb dit ook eens gehad en bij mij was het een kwestie van afstellen! Heb een best hoge sterkte dus moet wel echt door het “goede punt” door het glas kijken, de opticien had dat bij mij toen meteen gefixt toen ik er mee terug ging. Maakte echt een wereld van verschil!

3 likes

Dat wat ze afmeten met die streepjes is je pupilhoogte ten opzichte van de onderkant het glas. Dat kan dus per montuur erg verschillen, heeft te maken met de grootte van het glas.

1 like

Tom Waes zei altijd in z’n programma’s dat Nederlanders de Amerikanen van Europa zijn :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Maargoed daarna reed ie zichzelf bezopen bijna dood, dus misschien moeten we hem gewoon negeren.

36 likes

Britten zijn best stil en heel erg bezig met wat proper is etc etc, tenzij dronken voetbal fan. ik vind ze altijd heel slaafs aan sociale klassen en de hele poppenkast van house of lords en hoe hun koningshuis is etc etc

Britten zijn niet-bevrijde Fransen vind ik, ze zouden veel gelukkiger zijn als ze een 1789 zouden doen.

7 likes

het kan altijd erger, we zijn tenminste geen israelis :mending_heart:

12 likes

De weersverwachtingen :heart::heart::sunny::sunny::sunny:

27 likes

Thnx, ik blijf hoop houden door jullie berichten dat ik geen geld heb weggegooid! Heb alleen een sterkte van niks maar ze kunnen het vast goed afstellen vanavond.

Maar waarom dan, wat denk je dat er gaat gebeuren?

27 likes

Ik snap het ook echt niet :grimacing:

6 likes

Vaak heb je ook nog garantie, bij ace & tate heb ik mijn bril na 2 weken nog mogen omruilen voor een ander model omdat ‘ie niet lekker zat. Glazen zouden ze ook gewoon moeten vervangen als het niet goed is! Zij moeten dit gewoon fixen, dat komt echt goed!

4 likes

Misschien zegt ie wel kaboem :rofl:

1 like

Ben je bang dat je fysieke boeken je sip gaan aankijken?

3 likes

@chachaloco is het niet gewoon de weerzin om een nieuw elektronisch apparaat te moeten gebruiken dat je niet gewend bent? Ik heb dat met een nieuwe telefoon of toetsenbord, ik wil dan het liefst gewoon blijven bij mijn oude wat ik jarenlang heb gebruikt en helemaal “mij” / ok voelt.

7 likes

Glutenvrije pistolets bij de AH gekocht. Koop ik vaker, maar ze waren een stuk groter dan normaal, dus dacht misschien nieuw recept ofzo.

Lol nee

Hoe had ik ook anders kunnen denken van glutenvrij brood :joy:

20 likes

Een energiecontract afsluiten is echt iets waarbij ik zou willen dat ik nog 15 was ofzo. Snap hier echt heeelemaal geen hout van

9 likes

Ik heb het idee dat 50% van het forum last van mieren heeft. Ik had een aantal dagen niet echt “bij” gelezen en lees overal over mieren haha

7 likes

Ik zei dit net tegen m’n vriend die aan het klagen was over onze mieren. “Ja het forum heeft er ook last van dus het ligt niet aan ons!”

@Tristaina wat snap je niet? Heb een tijdje in die branche gewerkt dus misschien kan ik meedenken

3 likes

Er was net een goede doelen-jongen aan de deur en die vroeg of ik wel ouder dan 13 (?) danwel 30 (?) was, verstond het niet goed, maar het lijken me allebei nogal irrelevante leeftijdsgrenzen, hahaha. :joy:

1 like

Nee je moet tegenwoordig 30 zijn om lid te mogen worden. Kwam ik ook recent pas achter toen een werver mij die vraag stelde en ik vol overtuiging nee zei omdat ik was vergeten dat ik de week ervoor 30 was geworden.

5 likes

Wat snap je dan niet? Misschien kan iemand het je hier uitleggen!

Ik vind het zelf wel redelijk overzichtelijk: je betaalt voor stroom en gas een bedrag per eenheid die je verbruikt. Ze maken een inschatting van jouw gebruik en dat bedrag betaal je per maand. Dat bedrag is een gemiddelde; in de winter gebruik je vaak meer, in de zomer minder. Als aan het eind van het jaar blijkt dat je meer hebt gebruikt dan je betaalt hebt betaal je bij, als blijkt dat je minder hebt gebruikt krijg je ‘t terug!

Het wordt wel ietsje ingewikkelder als je bijv zonnepanelen hebt want dan betaal je vaak ook terugleverkostsn

1 like