Maar naar een live overleg doe je dat toch ook niet? Mijn appeltje eet ik tenminste altijd even op voor ik een vergaderzaal inga, ik vind het toch raar om daar mee binnen te lopen. En lunch combineren met een meeting doe ik ook alleen als het echt niet anders kan. Dus online vind ik dat dan ook gek. Maar als het eigenlijk je vrije dag is vind ik het wel een klein beetje anders omdat je eigenlijk niet werkt
Ik vind het met dat soort online afspraken wel een beetje dat in mijn hoofd dezelfde (ongeschreven) regels gelden als voor gewone meetings? Dus ken weinig plekken waar het geaccepteerd wordt om in een afspraak een sigaret op te steken, zou zelf ook niet zo snel uitgebreid eten. Maar als dat in live meetings ook gedaan wordt, dan lijkt het me geen probleem.
Zelf een keer een online les gegeven waar een student aan het kettingroken was, vond ik vrij bijzonder
Oh ja bij onze overleggen live eten ook zo vaak collega’s een stuk fruit of een boterham. Geen uitgebreide lunch ofzo, maar het is niet zo dat iemand bij ons daar ooit van op kijkt volgens mij.
Nu durven ze bij ons ook wel lunchmeetings in te plannen waardoor die scheidingslijn wellicht wat meer vervaagd is binnen ons team?
Ik doe dit soms! Maar wel alleen als ik in een meeting zit met meerdere mensen en ik weet dat ik een inactieve rol ga hebben. Mijn gebrei zelf is als het goed is niet in beeld.
Ik kan me juist ook beter op het gesprek concentreren als ik een repetitieve handeling doe met mijn handen.
Ik zat in corona tijd tijdens bepaalde lessen achtbanen te bouwen op mijn laptop ![]()
Rollercoaster Tycoon was soms echt mijn mattie
Heb wel eens een klasgenootje gehad die op de passagiersstoel zat op weg naar vakantie ![]()
Hahaha mijn manager zat gewoon op zijn mobiel te pokeren en zei dat ook zonder schaamte in de meeting
was wel een korte tijd dat dat kon en grappig was en hij deed het vast niet bij iedereen
En ik heb ook wel eens een dag in een online meeting moeten zitten waarbij ik alleen moest opletten dus ondertussen gewoon netflix aan op mn mobiel. Je moet het leven zelf wat leuker maken toch
Mijn moeder is een oude stempel psychotherapeut en die vond het al belachelijk dat mijn psycholoog me thee aanbood tijdens therapie (“therapie is werk en dat is alleen maar afleiding!!!” - al zei ze later zelf ook wel dat het erg ouderwets was van d’r haha). Dus ging misschien niet eens om de sigaret maar meer omdat je dan iets anders gaat doen dan met je therapie bezig (ook al is het maar iets kleins), wat @Bunnyslippers zegt ja
Ik heb ook echt veel gebreid tijdens online meetings waar ik veel moest lusiteren ja @Branko dat helpt me ook echt met concentreren ja!
Ja precies, gaat me dus niet om het roken zelf, maar meer de handeling als afleiding.
Haha ik moest hierom lachen omdat ik direct aan de tijd dat ik in het onderwijs werkte moest denken, waar het volgens mij doodnormaal was om wat dan ook te eten en drinken tijdens vergaderingen. Boterhammen, fruit (inclusief schilmesjes, bordjes en servetjes) koekjes, crackers, kwark, smoothies, werd allemaal lekker genuttigd tijdens het eindeloos vergaderen.
Als roken is toegestaan dan kunnen we ook gewoon gaan zuipen tijdens overleggen toch? Zou ik op zich niet op tegen zijn ![]()
Zou sommige overleggen wel draaglijker maken
Op mijn werk komt er helemaal niemand naar meetings als er geen eten is, dus meestal is er taart en koffie ![]()
Hahahah waar slaat dat op? Van een sigaretje ga je je niet anders gedragen toch?
Laten we dan ook gaan snuiven gezellie
doe gewoon mee
In ziekenhuizen gebeurd dat bij vrijdagmiddag overdracht vergaderingen ![]()
Er komen vandaag klussers maar ze hebben geen tijd laten weten dus ik zit hier nu heen en weer te ijsberen. Waaaaarom ben ik zo
Ik vind werken op zolder + regen + mn electrische kachel lekker hoog echt ultiem knus. Na mn videocall ga ik over op de legging en grote trui om het feest compleet te maken
Haha nou nog 1 laatste dag en dan kun je in de bikini voor de ventilator gaan zitten (zeker als je op een zolder zit denk ik
)
Ik vind het ook zo heerlijk om in mijn huispak thuis te werken terwijl het de hele dag aan het regenen is. Helemaal in mijn sas nu ![]()
Pfff duurde echt lang voordat mijn bril klaar was bij de opticien en nu word ik er kotsmisselijk van. Denk niet dat het aan de sterkte ligt want die is vrijwel ongewijzigd. Ben er al mee terug geweest en toen is hij wat aangepast, maar dat heeft niet geholpen. Dus kan morgen weer terug ![]()