ik heb sowieso een harde stem wel maar een vriendin van me woonde een tijdje in antwerpen en als we dan op een terras zaten werd ik/we zoooo vaak aangestaard omdat ik zoveel luider was dan de mensen daar. in Nederland gebeurde dat niet op die manier/zo duidelijk en zijn er altijd wel andere mensen die ook luid zijn.
vrienden van haar zeiden het ook wel eens tegen me, ook dat de Nederlandse vrienden van mn vriendin/Nederlanders algemeen echt grofgebekt en direct zijn. ik vond het altijd gezellig in Antwerpen maar zou slecht in België integreren helaas, echt een groot cultuurverschil vind ik.
vind het ook soms hypocriet van mezelf dat ik Amerikanen zo fucking kut vind door hoe ze praten en hoe luid ze zijn terwijl ik dus zelf ook luid ben. en ik vind het op zich niet heel erg dat ik een harde stem heb en hard lach en grofgebekt kan zijn maar wel schaamtelijk als ik me bedenk dat Belgen mij wsslk zien als een soort Amerikaan
maar ik ben geen zeikende onbeschofte entitled idioot verder dus ik hoop dat bij luid zijn de vergelijking wel ophoudt