Wat je even kwijt wil #72

Ik mag tot maandag op een puppy passen en ik ben zo excited. Ze mag ook mee naar mijn werk morgen en ik ben heel benieuwd hoe het samen met mijn katten zal gaan. Als het goed gaat, gaan we overwegen ook een hond te adopteren dus dit voelt echt als een examen, haha.

@Bird Ik heb dat ook gehad en toen bleek dat de bril te strak zat achter mijn oren. Ik kreeg er ook een vage hoofdpijn bij en helemaal weeiig en duizelig. Misschien dat dat het nog kan zijn?

13 likes

Ahh echt leuk! Ik mis hondenoppas zijn maar helaas gaat mijn kat het niet accepteren haha.

Denk niet dat het de pootjes zijn want ik had het meteen, zie ook hoogteverschillen die er niet zijn enzo dus denk toch iets in de glazen… dat meten voelt altijd al als een soort proefwerk, ben deze keer gezakt denk ik :sweat_smile:

2 likes

Heb je een hogere cilinder?

2 likes

@Bird Een veranderde cilinder kan inderdaad invloed hebben, bij mij duurde het de laatste keer wel een paar weken voor ik eraan gewend was. Het leek bij mij net of ik dronken was :smile:

1 like

Nee! Ik zie alleen net dat de hoogte (die ze afmeten met zo’n streepje op je bril), eerst 28 was en nu 25… ik had de vorige drie jaar, lijkt me niet dat daar zo’n groot verschil in hoort te zitten? Ga het morgen even navragen

1 like

Ja dat en als je dus een hoge cilinder hebt, kan het ook nog veel uitmaken hoe ze de glazen in de bril hebben geslepen :sweat_smile: (Ik heb hier echt zoveel gedoe mee gehad… heb nu eindelijk een optometrist gevonden die me begrijpt).

4 likes

Ben je er al uit? Ik ben inmiddels geneigd dat hele boek uit het raam te smijten​:joy::joy: Kom er maar niet uit

1 like

Wel respect als je hiermee ver komt. Ik heb deze vorige week gekocht en mijn aandachtsboog kan dit echt niet handelen. Ben echt nog niet ver gekomen. Ik pak nu steeds murdle in plaats van dit boek.

2 likes

Is murdle een beetje leuk? Heh hiervoor murdoku gedaan en volgende deel daarvan komt komende week binnen

4 likes

Ja vind het heel leuk! Ben het ook allemaal vrienden aan het aanraden. Ik ben nog nooit zo ver gekomen in een puzzelboek omdat ik het snel saai vind maar dit blijft leuk. Volgens mij is het wel weer heel anders dan murdoku. Murdoku krijg ik volgende week juist het eerste deel van binnen. Lijkt me ook heel erg leuk van wat ik ervan heb gezien.

1 like

Ik kan ook beter concentreren als ik iets met mn handen doe. Meestal zit ik gewoon te tekenen en denken ze dat ik heel goed aantekeningen maak.

Of ik lak mn nagels , zie ze toch niet in beeld en dan drogen ze goed zonder dat ik te snel wat ga doen.

Maar ik kan er echt niet tegen als iemand een appel eet in een vergadering. Ik ben dan helemaal afgeleid door het geluid van dat gekauw. Maar ik kan niet tegen eet geluiden.

1 like

Ik heb dit ook eens gehad en bij mij was het een kwestie van afstellen! Heb een best hoge sterkte dus moet wel echt door het “goede punt” door het glas kijken, de opticien had dat bij mij toen meteen gefixt toen ik er mee terug ging. Maakte echt een wereld van verschil!

3 likes

Dat wat ze afmeten met die streepjes is je pupilhoogte ten opzichte van de onderkant het glas. Dat kan dus per montuur erg verschillen, heeft te maken met de grootte van het glas.

1 like

ik heb sowieso een harde stem wel maar een vriendin van me woonde een tijdje in antwerpen en als we dan op een terras zaten werd ik/we zoooo vaak aangestaard omdat ik zoveel luider was dan de mensen daar. in Nederland gebeurde dat niet op die manier/zo duidelijk en zijn er altijd wel andere mensen die ook luid zijn.
vrienden van haar zeiden het ook wel eens tegen me, ook dat de Nederlandse vrienden van mn vriendin/Nederlanders algemeen echt grofgebekt en direct zijn. ik vond het altijd gezellig in Antwerpen maar zou slecht in België integreren helaas, echt een groot cultuurverschil vind ik.

vind het ook soms hypocriet van mezelf dat ik Amerikanen zo fucking kut vind door hoe ze praten en hoe luid ze zijn terwijl ik dus zelf ook luid ben. en ik vind het op zich niet heel erg dat ik een harde stem heb en hard lach en grofgebekt kan zijn maar wel schaamtelijk als ik me bedenk dat Belgen mij wsslk zien als een soort Amerikaan :sob: maar ik ben geen zeikende onbeschofte entitled idioot verder dus ik hoop dat bij luid zijn de vergelijking wel ophoudt :pray:

8 likes

Tom Waes zei altijd in z’n programma’s dat Nederlanders de Amerikanen van Europa zijn :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Maargoed daarna reed ie zichzelf bezopen bijna dood, dus misschien moeten we hem gewoon negeren.

33 likes

ja ik geloof hem wel we zijn ook wel little america soms hier en veel mensen zijn ook wel net zo ignorant en achterlijk als ‘muricans.

maar wat zijn de britten dan eigenlijk, die hebben ook wel een reputatietje? de australiers in azië van europa denk ik misschien dan (ff andere nationaliteiten erbij halen hoor t wordt te heet onder mn hollandse luide voeten)

3 likes

Britten zijn best stil en heel erg bezig met wat proper is etc etc, tenzij dronken voetbal fan. ik vind ze altijd heel slaafs aan sociale klassen en de hele poppenkast van house of lords en hoe hun koningshuis is etc etc

Britten zijn niet-bevrijde Fransen vind ik, ze zouden veel gelukkiger zijn als ze een 1789 zouden doen.

6 likes

het kan altijd erger, we zijn tenminste geen israelis :mending_heart:

11 likes

ah ja ik had ff alleen dronken jongeren/hoolies in mn hoofd bij britten in andere europese landen maar dat is ook maar een klein deel en die gaan en gedragen zich natuurlijk vooral zo op plekken die bedoeld zijn voor dronken jongeren

maar nederlanders zijn wel overal en in elke leeftijdscategorie luid

3 likes

De weersverwachtingen :heart::heart::sunny::sunny::sunny:

26 likes