Wat je even kwijt wil #72

Thnx, ik blijf hoop houden door jullie berichten dat ik geen geld heb weggegooid! Heb alleen een sterkte van niks maar ze kunnen het vast goed afstellen vanavond.

Maar waarom dan, wat denk je dat er gaat gebeuren?

27 likes

Ik snap het ook echt niet :grimacing:

6 likes

Vaak heb je ook nog garantie, bij ace & tate heb ik mijn bril na 2 weken nog mogen omruilen voor een ander model omdat ‘ie niet lekker zat. Glazen zouden ze ook gewoon moeten vervangen als het niet goed is! Zij moeten dit gewoon fixen, dat komt echt goed!

4 likes

Misschien zegt ie wel kaboem :rofl:

1 like

Ben je bang dat je fysieke boeken je sip gaan aankijken?

3 likes

@chachaloco is het niet gewoon de weerzin om een nieuw elektronisch apparaat te moeten gebruiken dat je niet gewend bent? Ik heb dat met een nieuwe telefoon of toetsenbord, ik wil dan het liefst gewoon blijven bij mijn oude wat ik jarenlang heb gebruikt en helemaal “mij” / ok voelt.

7 likes

Glutenvrije pistolets bij de AH gekocht. Koop ik vaker, maar ze waren een stuk groter dan normaal, dus dacht misschien nieuw recept ofzo.

Lol nee

Hoe had ik ook anders kunnen denken van glutenvrij brood :joy:

20 likes

Een energiecontract afsluiten is echt iets waarbij ik zou willen dat ik nog 15 was ofzo. Snap hier echt heeelemaal geen hout van

9 likes

Ik heb het idee dat 50% van het forum last van mieren heeft. Ik had een aantal dagen niet echt “bij” gelezen en lees overal over mieren haha

7 likes

Ik zei dit net tegen m’n vriend die aan het klagen was over onze mieren. “Ja het forum heeft er ook last van dus het ligt niet aan ons!”

@Portugal wat snap je niet? Heb een tijdje in die branche gewerkt dus misschien kan ik meedenken

3 likes

Er was net een goede doelen-jongen aan de deur en die vroeg of ik wel ouder dan 13 (?) danwel 30 (?) was, verstond het niet goed, maar het lijken me allebei nogal irrelevante leeftijdsgrenzen, hahaha. :joy:

1 like

Nee je moet tegenwoordig 30 zijn om lid te mogen worden. Kwam ik ook recent pas achter toen een werver mij die vraag stelde en ik vol overtuiging nee zei omdat ik was vergeten dat ik de week ervoor 30 was geworden.

5 likes

Wat snap je dan niet? Misschien kan iemand het je hier uitleggen!

Ik vind het zelf wel redelijk overzichtelijk: je betaalt voor stroom en gas een bedrag per eenheid die je verbruikt. Ze maken een inschatting van jouw gebruik en dat bedrag betaal je per maand. Dat bedrag is een gemiddelde; in de winter gebruik je vaak meer, in de zomer minder. Als aan het eind van het jaar blijkt dat je meer hebt gebruikt dan je betaalt hebt betaal je bij, als blijkt dat je minder hebt gebruikt krijg je ‘t terug!

Het wordt wel ietsje ingewikkelder als je bijv zonnepanelen hebt want dan betaal je vaak ook terugleverkostsn

1 like

Goed om te weten, had ik maar nee gezegd, nu moest ik weer al m’n krachten gebruiken om het gesprek te stoppen, haha mijn god.

4 likes

Altijd zeggen dat je al lid bent! Ze kunnen je niet 2 keer inschrijven!

1 like

Hahahaha nee ik heb er al drie weken niet meer naar gekeken volgens mij

3 likes

@Kauai jaa zonnepanelen inderdaad en een elektrische (lease)auto met een laadpaal. Vast variabel of dynamisch, die terugleverkosten enzo, daartussen haak ik ergens steeds af en betalen we volgens mij veel meer dan nodig door het maar gewoon door te laten lopen allemaal

1 like

Vast komt volgens mij altijd als goedkoper uit de bus dan variabel. Kijk naar je vorige jaarafschriften en zie hoeveel je gemiddeld per jaar verbruikt. Die info in een vergelijkingssite gooien, even de bovenste opties vergelijken en afsluiten. Kan voor een jaar, kan langer als je meer zekerheid wil.

1 like

Ik had ook een aflopend contract ineens en had echt geen zin om een of andere studie te gaan maken van iets saais als energiecontracten en het zijn toch allemaal kutbedrijven. Dus ik heb alles in Independer geklopt en heb toen de goedkoopste via die website aangevraagd en klaar haha. Normaal gesproken ga ik wel meer uitzoeken maar ik voel steeds meer weerstand tegen mijn tijd en moeite moeten steken in dit soort bullshit alleen maar omdat bedrijven elkaar proberen kapot te concurreren en er absurd veel aanbod is overal. En volgens mij scheelt het minimaal veel geld uiteindelijk als je er een halve studie van maakt.

14 likes