Hoe zit het dan met Spanjaarden en Italianen, zouden zij alleen luider zijn als ze met elkaar in discussie zijn ofzo. Want dat zijn toch vaak wel wat expressievere culturen dan de onze
Ik weet niet hoe het kan, want we zitten in een energiecrisis, maar ik stap dus adhv Independer ook elk jaar over, en ik betaal elk jaar minder?
Het hangt er een beetje van af hoe vaak je overdag thuis bent en wat je laadgedrag is.
Als je vaak overdag thuis bent en dan je auto zou kunnen laden, zou dynamisch interessant zijn. Je gebruikt dan je eigen zonnestroom, vermindert je terugleverkosten (vooral als er volgend jaar geen salderingsregeling meer is) en krijgt waarschijnlijk een vaste vergoeding van je werkgever voor thuis laden waardoor je er misschien wel meer voor krijgt dan wat een kWh je echt kost.
Daarnaast is het ook slim om te kijken wat voor laadpaal je hebt. Afhankelijk van het type kan je āslim ladenā, dan laadt hij zelf wanneer het goedkoop is ipv standaard wanneer je thuiskomt. Dan hoef je minder zelf te kijken wanneer je moet laden voor goedkope prijzen.
Maar als je vaak pas ās avonds thuiskomt en gaat laden tijdens piekuren/geen slimme laadpaal hebt dan is vast misschien slimmer. Of als je zekerheid wilt over je vaste maandlasten.
Ja ik was nu ook goedkoper uit dan mijn vorige contract. Het zal wel, ik hoef het allemaal niet te snappen. Misschien kan het ergens een paar tientjes goedkoper maar mijn tijd is ook wat waard denk ik dan maar.
Ik word zo blij van die dikke hommels in de tuin die druk alle bloementjes af gaan.
Weet niet waarom ik hier theorieƫn over heb, behalve dat ik altijd overal iets van vind. Dus:
De decibellen in Italiƫ gaan steeds verder omhoog hoe zuidelijker je gaat, mensen boven Rome zijn gewoon geluidslevel gemiddelde Europeaan maar daaronder steeds erger ![]()
Spanjaarden zijn wel een buitencategorie LUID ja echt godverdomme. Lijken wel Brabantse studenten in de Randstad qua geschreeuw. Grieken ook trouwens. Echt luid volk (compliment)
Maar het meest frappant vind ik Portugezen, dat zijn echt de Belgen van het Iberisch Schiereiland (belediging). Hoe de fuck hebben zij BraziliĆ« (de meest fun LUIDE plaats op aarde) gesticht terwijl ze zelf zoā¦. tam zijn?!?!
Dynamisch is alleen echt interessant als je een thuisaccu hebt of je auto altijd in daluren kan opladen. Terugleverkosten kan behoorlijk oplopen dus als je die vermijdt kom je al een heel eind. Via gaslicht.com kan je vergelijken en hebben de meeste leveranciers weer extra aanbiedingen.
Mieren komen voor world domination ik voel het!!!
Of een warmtepomp hebt die dynamisch kan verwarmen, dan is de temperatuur in je huis en je warmwatervat je batterij.
Wij hadden voor de warmtepomp ook altijd al een dynamisch contract en dat is bij ons altijd gemiddeld goedkoper uitgevallen dan een vast contract.
Oh ja slim!
De podcast die ik aan het luisteren was, was precies afgelopen toen ik thuis aan kwam ![]()
Mijn man: ik ga wel rustig opbouwen met hardlopen zodat ik geen blessures krijg
Ook mijn man: komt na afloop van training 1 compleet bezweet en hijgend thuis omdat hij 3x de training heeft gedaan die hij wilde doen ![]()
Maargoed, ik ben sinds 2009 nogsteeds bij week 3 van Start to Run gebleven.
En dan morgen klagen dat ie spierpijn heeft? ![]()
Maar wij zijn fier op u!
Lopen is lopen en wandelen/stappen ook toch?![]()
Laatst weer een training gedaan en ik blijf het verwarrend vinden ![]()
Lopen is wat jullie hardlopen of rennen noemen. Wandelen of stappen is wat jullie lopen noemen.
Ik ben al een jaar niet meer naar de kapper geweest (stelde het steeds uit want geld) en het is zo lang dat het tot op mijn billen komt (jakkes) maar overmorgen heb ik EINDELIJK mijn afspraak bij de kapper dus ik heb het net voor de laatste keer in deze staat gewassen (duurt 40 minuten van oliƫn en borstelen tot wassen en 2 maskers) ![]()
Dat weet ik, was een grapje