Moest lachen toen ik je post voorbij zag komen! ![]()
Mijn zoontje groeit in Oostenrijk op waar ook elk kind van 1 tot minstens 10 jaar zo’n mutsje draagt. Van zijn Duitse tante heeft hij dit jaar dit prachtige ding gekregen:
![]()
Moest lachen toen ik je post voorbij zag komen! ![]()
Mijn zoontje groeit in Oostenrijk op waar ook elk kind van 1 tot minstens 10 jaar zo’n mutsje draagt. Van zijn Duitse tante heeft hij dit jaar dit prachtige ding gekregen:
![]()
Niemand kan met mij het terras op vanavond dus ik heb wijn gehaald en snacks en ga lekker trash tv kijken ![]()
Love this energy!!
Pfff, mijn route van werk naar huis is maar 23 min maar zit nu al uur in de auto ![]()
![]()
![]()
Je merkt echt dat het lekker weer is als het burgenergernistopic weer bovenaan staat he
Ik vind dat sommige hondeneigenaren echt op hun hond lijken
Ik word weer zo simpel van al die facebook comments onder een artikel die reageren op het wetsvoorstel omtrent gewelddadige partners in strijd tegen femicide (dat je bij de politie kan opvragen of je ex- of huidige partner een gewelddadig verleden heeft). ‘En geldt dit dan ook andersom voor vrouwee ![]()
![]()
![]()
’ ja geweld tegen elke persoon is verschrikkelijk, maar er wordt niet elke 8 dagen een man door een vrouw vermoord volgens mij. Moet er eigenlijk ook niet op kijken niet goed voor mn bloeddruk ![]()
Er zitten babymusjes in ons vogelhuisje!
Vorig jaar heb ik twee huisjes voor mezen opgehangen, iets te laat denk ik en ze zijn toen niet gebruikt. Vroeg dit voorjaar zagen we twee huismussen bij een huisje kijken/bezig. Ik zie ook regelmatig een man en vrouw in de tuin dus dacht al wel dat ze in de buurt aan het broeden waren, maar ze zitten dus in ons huisje want ik hoorde er net heel zacht getjilp uit komen 🥹 Ik voel me helemaal vereerd, haha. Ik ga er nog meer huisjes bij hangen, want mussen broeden eigenlijk in kolonies. Wie weet kan ik met deze pioniers een nieuwe kolonie stichten hier.
Ik heb een paar uur in de tuin gewerkt en vind het zo leuk en ontspannend. Droomde al zo lang van een huis met een tuin, dus zo heerlijk dat het nu gelukt is. Ook fijn dat de vorige bewoners er al iets moois van gemaakt hadden. En straks frambozen, bramen en druiven uit eigen tuin (hopelijk zonder pfas enzo, maar gaat om het idee)
Bij ons ook! Helaas zijn ze nu uitgevlogen. Huisje zit heel dicht bij ons raam dus we konden steeds die ouders eten zien brengen en heel luid gegil van die babytjes
Ik kom even terug op mijn eigen bericht. Puppy is er nu 3 nachten en ik vind het echt vreselijk. Ze blaft de hele tijd, heeft een heel slaap/eet schema waar ik helemaal nerveus van wordt, ze gaat zich steeds verstoppen als ik haar wil pakken om uit te laten en maakt er een heel spelletje van en ze komt nooit knuffelen ofzo.
Ik weet dat een puppy hard werken is, ik heb er zelf meerdere gehad, maar deze hond is gewoon niet leuk ofzo. En dat schema is door de eigenaar doorgegeven en die raakt in de stress als we er vanaf wijken. De pup was gisteravond bijvoorbeeld even wakker (ze moet om 19:00 naar bed…) en ik had haar even bij me genomen op de bank en stuurde toen een foto ervan door. Raakte de eigenaar helemaal in de stress want het was 21:00 en ze moest slapen, niet bij mij op de bank. En ik krijg door de dag heen steeds appjes of ze goed slaapt, eet, poept, plast, etc.
Oh, en echt samen met de katten gaat het ook niet want ze daagt ze steeds uit.
Wat een terror. Als je het niet kunt loslaten als eigenaar moet je ook gewoon niet weggaan, het klinkt echt verschrikkelijk dit. Hoeveel dagen moet je nog?
Huh, is dat normaal dat je een huisdier op een bepaalde tijd naar bed doet??
Ik weet je band met de eigenaar niet en waarom je op moet passen, maar ik zou gewoon iets sturen als ‘alles gaat goed, geniet maar gewoon van je weekje weg’ oid.
En dan dat schema beetje los laten. Zou wel eten geven wanneer zo’n hond dat gewend is, maar de rest gewoon zien. En dan geen foto’s sturen dat de hond bij je op de bank ligt.
Ik heb vrienden die hun hond om 19u ‘naar bed brengen’ en het liefst moet iedereen dan ook een beetje rustig zijn. ![]()
Leuk een schema, maar de pup moet ook nog wennen aan de nieuwe omgeving, andere mensen, huisdieren etc. Dus niet gek dat het schema niet werkt zoals thuis, zou het ook wat meer loslaten.
Ja sorry waarom doe je je puppy zo lang naar een oppas als die nog een heel schema heeft? Een schema is goed en een fundament voor later, maar het duurde hier ook echt wel een half jaar voor ze zichzelf een beetje kon reguleren. Was echt niet in me opgekomen om in die tijd zo lang iemand anders met die puppy-ellende op te zadelen.
Maar goed, je hebt er nu mee te dealen. Laat het lekker los en hou je gewoon aan de basis.
Ja, ze hadden dit weekend weg gekregen en er mochten geen honden mee. Dus enthousiast als ik was, bood ik wel oppas aan. Ze blijft nog 2 nachten, hebben er al 3 op zitten.
@Spaarlamp Haha, nouja puppies hebben wel echt tijd nodig om te ontprikkelen en hebben ongeveer 14/16 uur slaap per 24u nodig dus je moet ze wel af en toe laten rusten. Maar een slaapschema inlcusief wakkertijden is voor mij ook helemaal nieuw.
@morange Het is mijn schoonzus
En ik probeer inderdaad zo min mogelijk te appen en zeg steeds maar gewoon dat het goed gaat maar áls ik dan een keer app, krijg ik een heel vragenvuur op me af.
Als in de partner van je broer of zus? Dan zou ik die ff inschakelen! Maar goed als je nu nog maar 2 nachten moet dan maakt dat niet zoveel meer uit. Jammer zeg!! Puppies zijn eigenlijk ook alleen maar leuk als je er niet voor hoeft te zorgen. Het is zo bizar veel werk met een dier wat er schattig uitziet, maar eigenlijk gewoon reteirritant is.
Nee, de zus van mijn man. Ze is ook echt een controlfreak maar had niet verwacht dat ze dat ook over een puppy was. Of misschien ook wel maar had ik anders gehoopt ![]()