Wat je even kwijt wil #72

Dat zou ik ook wel geweest kunnen zijn, ik vertelde laatst over Tidal. Maar niet iedereen is er een liefhebber van. Ik ben er zelf ook niet weg van, ik mis Spotify wel met z’n suggesties, maar ja, ik wilde gewoon geen Spotify meer :slight_smile:

4 likes

Thanks! Even de zoekoptie gebruikt en kom nu wat meer info tegen. Kwestie van proberen denk ik, van beide opties.

3 likes

Ik vind Tidal eigenlijk totaal niet onderdoen aan spotify, goede algoritmes en alles op werkt eigenlijk hetzelfde. Je moet alleen een andere app voor podcasts gebruiken.

Tidal is alleen van een zionist die niet ethisch investeert, Qobuz is het meest ethische alternatief wat er is.

1 like

Dank je, dat helpt ook met kiezen :open_mouth:

Edit, via deze link is de proefperiode 60 dagen

https://try.qobuz.com/society-en/?code=B7C446FC&utm_campaign=hobo-hifi&utm_medium=banner&utm_source=waardenburg&utm_term=netherlands

Ik krijg het niet voor elkaar overigens lol

1 like

Huh? Dit hoor ik voor het eerst? Tidal wordt vaak juist als goed alternatief genoemd

2 likes

Het is echt waar helaas, ik zag het voorbij komen in al mijn algoritmes en als je wat uitgebreider hierop zoekt zie je helaas dat de eigenaar idd doneert aan zionistische initiatieven. Maargoed, Tidal is ook al een stuk beter dan spotify, wat spotify allemaal aan het doen is is ronduit walgelijk op tientallen vlakken

2 likes

Ik ga ernaar kijken, als dit zo is dan :wave:

Edit: Mijn Google skills laten me kennelijk weer in de steek, kan er echt niks over vinden, Tidal wordt alleen als ethisch alternatief benoemd

Edit 2: Ik ga rustig nog even verder en vind net dit, weet je zeker dat je Tidal bedoelt? Op die webpagina wordt gesuggereerd dat er verwarring is tussen Tidal en een ander bedrijf genaamd Tide

1 like

https://www.reddit.com/r/BoycottIsrael/comments/1m189lx/proof_that_tidal_ceo_is_zionist/

Geen idee of het bewijs legit is, maar misschien kun je hiermee verder zoeken?

1 like

Ja het is niet iets wat super duidelijk is, beetje suggestief en niet heel duidelijk onderbouwd, maar de anti zio mensen om mij heen kiezen hierom massaal voor qobuz. Wellicht is mijn eerdere statement te zeker, maar het is niet nergens op gebaseerd

1 like

Volgens mij is het ook dat dit allemaal gaat over de vorige CEO Jesse Dorogusker en niet over de huidige, Jack Dorsey. Die laatste is juist in het nieuws gekomen vanwege pro Palestijnse sentimenten.

1 like

Ik wil door Off Campus echt een keer naar een Drunk Shakespeare show, geen idee of dit echt bestaat maar lijkt me echt heerlijk :joy:

Ik kwam op Linkedin een bericht tegen van een man met een kleine blog die hetzelfde had. Het bericht zelf ben ik nu kwijt (lang leve Linkedin zonder app, waardeloos) maar dit plaatje is van Martine Bakx en die heeft daar dus een studie van gemaakt. Misschien heb je er wat aan?

8 likes

Oh wauw, dit is wel een goeie! Dan zou ik niet hoeven te betalen want heb het via de mail. Ook nog spam dus sowieso geluk dat ik het zag. Vind het wel spannend, las wel dingen over rechtzaken etc.

Dagboekpost maar ik ben deze ochtend voor het eerst in 10+ jaar buiten gaan hardlopen in een korte broek en omg waarom maakte ik dit groter in mijn hoofd dan het eigenlijk maar is! Lang lang geleden droeg ik wel een short tot het moment dat ik een maat was bijgekomen en ik mijn benen te lelijk vond om in het daglicht te zien. Sindsdien altijd in lange broek gejogd en zomerontbrekingen gehouden als het echt te warm was om te sporten in lange broek.

Tips voor wie hier ook mee worstelt: smeer zelfbruiner op je benen, zoek een iets langere short met beetje brede pijpen, zet een party playlist op als afleiding van ‘‘het enge moment’’ als je van huis vertrekt en onthoud dat het niemand ook maar iets kan schelen hoe jij eruit ziet als je sport.

64 likes

Wat goed van jou! En lief dat je tips geeft voor meer mensen die dit lastig vinden.

4 likes

Ik heb de laatste 2 dagen uit het niets het volgende gekregen: van mijn vriendin om samen met haar naar het concert van Five: Keep on Movin tour te gaan. Ik wilde het kaartje terugbetalen maar ze wilde het echt niet. Super lief! En gisteren ging mijn vriend samen met mijn zoon naar de Roermond Outlet Store en hebben ze als cadeau een dyson airwrap meegenomen. Ze wisten dat ik die graag wilde maar dat ik geen 550 (daar 400) ga betalen voor een “fohn”. Deze is dan wel alvast voor mijn verjaardag maar vind het super lief van ze.
Vind het van beide zo lief dat ik er echt even om moest huilen

36 likes

Dit inderdaad. Ik denk altijd maar zo: als ik iemand buiten zie sporten dan denk ik nooit iets van de kleding die ze aan hebben, meer van: nou goed bezig! Dan neem ik aan dat de meeste mensen zo ook over mij denken. En je hebt altijd een klein clubje kutte mensen maar dat zijn de mensen die altijd iets te zeiken hebben en een zuur leven hebben.

Ik vind het knap dat je het gewoon gedaan hebt en idd wat @Florence zegt: lief dat je tips deelt!

10 likes

Er zitten koolmeesjes met pas uitgevlogen jongen in/rondom onze tuin en ik vind het zo gezellig :blush: De hele tijd hoor je de bedelroep van die jongen, en dan de ouders druk in de weer om eten te zoeken en ze te voeren. En als een ouder wegvliegt meteen een stuk of 3 jongen erachteraan, haha.

Ik had (te) veel rupsen in een appelboompje en heb een deel daarvan vanochtend in het voederhuisje gelegd, aan de drukte te zien is dat nu wel op denk ik! Eén van de jongen probeerde net zelf in het voederhuisje te komen maar dat lukte nog niet, erop wel, maar erin vliegen was nog te moeilijk.

22 likes

In de categorie ‘namen met een letter te veel’ las ik net de naam Freerk.

16 likes

Ik was net als toeschouwer bij de halve Marathon in Utrecht, ging er vlakbij een jongen (deelnemer) neer. Ben er heengegaan om te helpen, stonden er uiteindelijk met 3 artsen maar dat was ook wel nodig want ging helemaal niet goed, extreem hoge temp, bleef buiten bewustzijn, echt slecht er aan toe.

Toen hij uiteindelijk met de ambu weg was werden we gevraagd of we 50 meter verderop konden helpen, want er gingen er daar nog meer out. Uiteindelijk met omstanders iedereen bij elkaar getild en een soort provisorische hulppost langs de weg gemaakt, in totaal 5 mensen die er lagen. Hele buurt kwam gelukkig helpen met water, ijs en handdoeken en gelukkig na een tijdje ook een vpk van het Rode Kruis die infusen konden aanleggen en de boel een beetje kon coördineren.

Uiteindelijk met zn allen anderhalf uur druk geweest (voornamelijk met koelen), is er nog één iemand met de ambu afgevoerd en de rest kon uiteindelijk na afgekoeld te zijn met de rolstoel naar de EHBO post.

Echt bizar, ik sta nog steeds een beetje te shaken.

We waren ook verbaasd dat het niet afgelast werd (er waren helemaal geen ambu’s meer beschikbaar), maar ik zie er nergens iets over op het nieuws en rtv Utrecht zegt:

De weersomstandigheden zijn vandaag volgens de organisatie van de Utrecht marathon “ruim binnen de acceptabele waarden”. In een nieuwsbericht op de website schrijft de organisatie: “Maar het blijft sowieso een warme dag. Wij zijn er maximaal op voorbereid.”

Nou, niet dus :grimacing:

29 likes