Wat je even kwijt wil #72

Mwah dat vind ik gewoon een goede reden

59 likes

Nou ja, ik vind dat eigenlijk echt een heel goede reden. Van alle momenten om even met jezelf bezig te zijn vind ik dit best in de top 3 zitten haha.

Ik vind het eigenlijk ook best stom om hierover gepikeerd te zijn. Je mag het trouwens best jammer vinden hoor, ik weet niet hoe het gezegd is, maar echt boos zijn nah.

35 likes

Haha echt hè, als er een top-excuus is om niet te reageren op Whatsapp is het wel een whole-ass mens baren. Kom op zeg.

13 likes

Die vriendin dit boos is moet dr plek gewoon kennen en niet zo gepikeerd zijn. Als jullie vriendschap al wat minder close was geworden, is het toch meer dan logisch dat zij niet on top of your mind was tijdens een frikking bevalling.
En om daar dan gepikeerd over te zijn en in een groepje te delen vind ik weer zo typisch. Dat maakt het onnodig groot.

2 likes

Je mag lekker aan jezelf denken op dat moment hoor. Bent wel met andere dingen bezig.
Mijn aangetrouwde schoonzus was ook pissed dat ze de eerste week niet op bezoek mocht komen. Terwijl we dit gecommuniceerd hadden van tevoren.
Mag ik ook gewoon even wennen aan ons kleine gezinnetje? En even verwerken dat ik veel bloed had verloren en gammel was?
Ik was woest erover dat ik het hoorde, ben ook uitgevallen tegen haar toen ze erover begon

4 likes

Ik kan me best voorstellen dat het even steekt, zeker als jullie die dag nog contact hadden. Als je onzeker bent (in het algemeen of over een vriendschap) kan zoiets persoonlijk voelen. Maar dat rechtvaardigt haar gedrag niet.
Dit lijkt me juist zo’n situatie waarin je je als vriendin even over je eigen gekwetste gevoel heen zet. Je hoeft daar de ander niet mee te belasten, en al helemaal niet met allerlei anderen te bespreken
En als ze het dan toch kwijt wilde, had ze het ook kunnen bespreken met haar moeder, therapeut of een vriendin die jou niet kent

Ik vind het, zoals anderen al zeiden, heel logisch dat je op zo’n moment met jezelf bezig bent. En eerlijk gezegd denk ik dat je dat iedereen die een beetje logisch nadenkt dat wel snapt

19 likes

Thanks allemaal! Ja ik zou ook totaal niet boos of teleurgesteld zijn als ik van mijn beste vriendin of zus bijv niet zou weten als ze begonnen is, laat staan van een gewone vriendin.
Nou ja mocht ze er nog over beginnen dan zien we het wel en zo niet en ze blijft ‘boos’ is dat van haar…
Ik heb die groep overigens 2 uur na de geboorte geappt met foto dat m’n kind er was (ze wisten het toen al wel, maar dat kon niet voorkomen worden en is oké), heb hun als eerste zo’n beetje geappt en de bevalling was pittig, dus veel eerder kon ook niet 🫠
Dat ik ook serieus maar een beetje me schuldig voel hierover, kom op, idd

10 likes

Ze heeft in een groepsapp geklaagd over jouw communicatie tijdens je bevalling? Zij is een slechte vriendin :weary:

7 likes

Niet in de app, maar live met die groep. Er was een feestje met een groep waaronder die vriendengroep (+ nog wat andere), 1 vriendin was bij m’n bevallinf en de ander wist dat ik bezig was. 3 vriendinnen wisten niks. Dus zodoende dat ze er al achter waren doordat die ene vriendin later was.

1 like

Dit ja. Dat je 1 vriendin in vertrouwen neemt dat je het pijnlijk vindt oké, maar in een groep voelt als roddelen en naar.
@Lentex dit ligt echt bij haar! Als er 1 moment is dat je in je bubbel mag (of zelfs moet) is het die wel

4 likes

Maar wordt het niet groter gemaakt dan het is? Ik kan me best voorstellen dat als je met een zwangere vriendin aan het appen bent en die doet net of er nog niks aan de hand is terwijl ze aan het bevallen is en je hoort later dat ze het aan iemand anders wel verteld heeft dat dat ter sprake komt met vrienden. Niet omdat je daar boos over bent of iets dergelijks maar meer van goh tegen Patricia zei ze wel dat de bevalling bezig was en tegelijkertijd deed ze tegenover mij alsof er niks aan de hand was. Kan me voorstellen dat dat voor diegene een beetje gek voelt en ze misschien stiekem wat teleurgesteld is omdat het voelt alsof het iets zegt over hoe close je met elkaar bent dat het met een ander wel wordt gedeeld en niet met jou terwijl je live contact had.

Desondanks is het natuurlijk 100% jouw keuze, ben je nergens toe verplicht en is het vrij absurd dat jij je hier nu druk over zou moeten maken of schuldig zou moeten voelen. Ik zou inschatten dat die vriendin die je niet geappt hebt dat ook helemaal niet wil en dat ze het daarom niet bij jou aangekaart heeft. Ik vind dus eigenlijk dat die vriendin aan wie ze het verteld heeft dit helemaal niet had moeten delen met jou omdat ik vermoed dat het daardoor veel groter is geworden dan het ooit bedoeld was.

Edit: ik vind dit trouwens ook niet roddelen zoals hier ook wel gezegd wordt.

28 likes

Dit begrijp ik heel erg goed. Ik begrijp van die vriendin ook wel dat ze een beetje teleurgesteld is dat je het tegen die ene vriendin tijdens het appen wel zei en tegen haar tijdens het appen niet.

Maar goed dat zou ik als ik die vriendin niet tegen jou zeggen want jij bepaalt uiteraard helemaal zelf aan wie je dat op dat moment wel of niet wilt delen. Maar snap de teleurstelling wel, waarom zij wel en ik niet zou ik dan denken.

Edit: oh wat Sundance hierboven net zegt. Daar ben ik het mee eens.

6 likes

Maar boos en teleurgesteld zijn dan vrij grote emoties, misschien vond ze het gewoon jammer? Een van mijn favo trucs om een groepsvriendschap te overleven is van de mildst mogelijke versie van een roddel uit te gaan. Als zij echt een probleem met je heeft hoor je dat vroeg of laat wel een keer direct.

Als in er is een versie waarbij zij heel bewust tegen de andere vier heeft vertelt dat ze boos is, dat ze steeds minder met jou heeft en dat bij jou ligt en dat niet kan loslaten. Er is ook een versie waarin ze gewoon vertelt heeft dat ze het ook leuk had gevonden om het te weten en dat ze merkt dat jullie wat uit elkaar groeien.

26 likes

Het klinkt alsof iemand op het dak zit/ inbreekt maar het zijn gewoon vogels.

4 likes

Doet me denken aan dat ik dacht dat er mannen op het dak liepen maar bleek een aardbeving haha

1 like

Geen idee hoe groot zij het heeft ervaren hoor, maar idd ik weet niet hoe ze het gezegd heeft.
En ik kan me wel voorstellen dat ze denkt hoezo appt ze dan dat alles goed is.
Maar wel goed om dit idd ff in perspectief te zien en dat het misschien wel groter wordt gemaakt en dat er in the heat of the moment dingen zijn gezegd kan natuurlijk ook.
De vriendinnen die het wisten waren noodzakelijk, want 1 moest m’n spullen komen brengen en was bij de bevalling (wat iedereen wist ook) en de ander is een van m’n beste vriendinnen die ik al 100 jaar ken, dus dat zij het eerder wisten dat voelt voor mij ook super logisch (maar voor haar miss als teleurstelling). Ik heb haar iiig geappt of ze zin heeft binnenkort wat af te spreken en als zij er dan nog iets over kwijt wil dan hoor ik het wel en zo niet dan zal het goed zijn zo

11 likes

Aardbeving is wel weer heel wat anders !

Er wordt hier veel ingebroken laatste tijd dus ben alert maar waren gelukkig alleen een paar vogels.

1 like

Het gaat niet zo goed met mij, en mijn vader kan heel moeilijk over emoties praten (typisch voor zijn generatie ook) maar wil er dan wel voor me zijn. Nu doet hij dat dus door filmpjes te sturen van de koeien waarvoor hij zorgt, en hij aait ze dan terwijl hij er tegen praat :pleading_face:. Het is zo lief

Mijn vader is overigens geen boer, het zijn koeien die natuurgebieden begrazen en ze hebben nu kalfjes en die blijven gelukkig bij de moeders dus dat is ook nog eens heel lief!

109 likes

Ik heb recentelijk de Peper & Zout bollen van de Albert Heijn ontdekt en mijn wereld is nu een stukje verbeterd. Deze broodjes zijn kapot lekker.

15 likes

Omg same ik kan niet meer zonder

5 likes