Jeason, thom, lenn ![]()
Niet een extra letter maar ik leerde gisteren Drik kennen…
Mijn buurman heet zo, vind dat zo’n rare naam
Die vind ik nog wel logisch, want het komt van Thomas
Van Hendrik. Ik ken een vrouwelijke Drikje, heb ik ook lang aan moeten wennen.
Dat hoeft wat mij betreft ook niet te wennen.
Een familielid van mij heeft een Jeroen in zijn vriendenkring, maar zijn vriendin heet Jerien ![]()
Ik ben in een algoritme beland op TikTok van mensen die zeiken dat het allemaal zo kut is in Nederland en de overheid alles van je afpakt en je zo veel belasting moet betalen als ondernemer zijnde en ze er sterk aan zitten te denken om te emigreren, ik kan echt alleen maar denken GAAAAA DANNNNNNN. ![]()
Nu ga ik weer kattenfilmpjes opzoeken want word echt chagrijnig van die zeikerds steeds
Of Jejoen, die Syriëganger
Ik ben juist in een algoritme beland van allemaal American moms die naar Nederland verhuizen en met gevaar voor eigen en andermans leven na twee dagen al een elektrische bakfiets aanschaffen. En dan Nederland helemaal bejubelen maar wel alles van Amazon bestellen en naar de expatshop gaan.
Ik kwam laatst Brankele tegen.
Ook echt een aparte naam
Oh ja die heb ik ook een tijdje gehad, ook zo irritant
Brankele Frank? Die naam is samengesteld tussen een Joodse en een Friese naam. Haar ouders konden niet helemaal kiezen.
Mijn vader stuurde vanmiddag deze foto in de familieapp na een heftige hagelbui ![]()
Om daarna te zeggen dat ie de hagelstenen wel een beetje aan elkaar gekneed heeft.
![]()
Ja klopt!
Ah ik was al benieuwd waar het vandaan zou komen. Weetje toevallig ook welke 2 namen?
In alle documentaires die ik graag kijk over dit soort mensen zijn het heel vaak mensen die niet kunnen gaan omdat ze een uitkering hebben. En dan blijkt het in andere landen nog kutter te zijn.
(Een uitkering hebben is ook kut om heel veel redenen, maar ik vind het altijd wel opvallend dat dit soort mensen echt een hekel hebben aan de staat terwijl ze wel flink profiteren van de voordelen en die ook niet willen opgeven om ergens heen te gaan waar het zogenaamd zoveel beter is)
Ik heb vorige week koekjesdeeg ingevroren zodat ik een vers koekje kan afbakken als ik klanten over de vloer heb. Ik dacht dat ik nu wel de discipline had om daar goed mee om te gaan. What was I thinking? Ik denk al een week de godganse dag aan koek
Die ‘Dutch American friendship treaty’ mogen ze van mij wel afschaffen alleen al om de reden dat ik die filmpjes dan nooit meer hoef te zien in mijn FYP 🥹
Eerlijk, ik zou ook oorlogsmisdaden gaan plegen als m’n ouders me Jejoen hadden genoemd.
Ja mijn rechtenstudie is al een tijdje geleden, maar volgens mij staat deze naam genoemd bij 1 van de schulduitsluitingsgronden in het wetboek.