Wat je even kwijt wil #72

Dat DAFT visum is zo’n grap. De enige voorwaarden zijn (als ik het goed zeg) dat je ‘entrepreneur’ moet zijn en 4500 euro moet ‘investeren’. Ik ken een aantal mensen die op zo’n visum hier zijn en die gaan 5x per jaar naar zo’n ‘makers market’ om wat zelfgemaakte schaaltjes te verkopen en dat is al prima. En hun partner mag dan ook mee.

Aan de andere kant heb ik een Turkse vriendin die hier al een aantal jaar woont met een werkvisum waarmee ze werk doet waar in Nederland heel weinig kennis over is maar wel super belangrijk is (ik kan niet echt uitweiden wat dat is, want dan heb je haar zo gevonden) en toen het bedrijf waarvoor ze werkte failliet ging moest ze binnen drie maanden iets anders vinden, anders moest ze weg.

Nou ja, we weten allemaal dat het oneerlijk is en voor de ene nationaliteit veel moeilijker dan de ander (of onmogelijk) maar dat DAFT visum slaat echt helemaal nergens op

9 likes

Hahaha, en??

1 like

Mijn glazenwasser (lief oud mannetje met pensioen) heeft zijn ladder tegen mijn huis aangezet (in de voortuin) omdat hij weg moest naar een afspraak maar ik wil eigenlijk hardlopen en voel nu een verantwoordelijkheid voor de ladder :rofl: :rofl: Nou ja is op eigen risico toch? :sweat_smile: Ik wacht nog 15 minuten hahaha

Ik dacht even ‘wow jij hebt een mening over koekjes’ maar het was dus een reactie op iemand anders.:laughing:

Ik voel me helemaal een kruidenvrouwtje: op mijn aanrecht staan vlierbloesemsiroop en een olie voor zalf te trekken, op zolder hangen wat kruiden te drogen voor thee en in de koelkast staat een drankje dat ik zelf gefermenteerd heb.

36 likes

Heb je al een zuurdesemstarter?

Maar serieus: heerlijk! Ik word ook heel gelukkig van thee uit mn eigen tuin

2 likes

Mijn man en ik zijn op vakantie en hadden gevraagd of zijn ouders 1 x de planten water konden geven en de post even opzij konden leggen. We hebben een deurbel camera en we zien dat ze elke dag even langs gaan en zelfs de containers aan de straat zetten, hebben ze dus zelfs dat schema opgezocht. En mijn schoonvader vond dat we veel kieren hadden en had extra zand tussen onze stenen gedaan en even geveegd en ‘wat in de tuin opgeruimd.’ Zo aardig allemaal, hebben maar heel veel koekjes en souvenirs gekocht voor ze.

78 likes

Haha nee, wordt misschien tijd hè.

3 likes

ik ga vrijdag alleen naar een concert. ik doe normaal best vaak allerlei dingen alleen maar dit is de eerste keer dus ik ben benieuwd of ik het leuk vind zo (waarschijnlijk wel haha)

10 likes

Jaa heerlijk! Lekker helemaal op kunnen gaan in de muziek en daarna rozig van je lievelingsmuziek naar huis :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Van zodra het concert start, ben je zo vergeten dat je er alleen bent. Ik kom (in een kleine zaal) vaak net op tijd en niet te vroeg, omdat ik het alleen wachten soms wel een beetje ongemakkelijk en vooral saai vind.
Veel plezier!

7 likes

Deed ik naar Raye en vond het geweldig

6 likes

:woman_mage:t2::mushroom: :tea:

5 likes

en @Eileen @Pawsible oké als jullie het ook allemaal leuk vonden vermaak ik me vast ook wel, thanks! ik ga naar doja cat en zij zet ook echt goede shows neer dus toen ik zag dat ze zou komen had ik gewoon snel een ticket gekocht zonder eerst allemaal mensen te gaan appen haha

6 likes

Ik doe dit 8 van de 10 keer ook zo (niet een rondje willen appen maar gewoon alleen gaan) en het bevalt goed! Misschien nog wel meer dan met iemand gaan. Voel me dan - heel stom - , verantwoordelijk voor die ander, of die de muziek wel leuk vindt ect. In mijn eentje kan ik echt meer genieten.

Ik was laatst naar Raye alleen maar een vriendin was er ook alleen, op een andere plek. En ze appte mij semi grappige dingen en ook dingen die ze stom vond aan Raye tijdens het concert en laat me dan toch beïnvloeden. Terwijl het echt een super tof concert was. Als ik echt alleen was geweest weet ik zeker dat ik meer had genoten met mezelf.

12 likes

Dat komt helemaal goed! Concerten zijn juist heerlijk om in je eentje te beleven inderdaad.

Een date van mij vertelde ooit dat hij altijd twee tickets koopt voor concerten die hem tof lijken, en hij ziet tzt wel of hij iemand heeft die mee wilt gaan. Daardoor ben ik met hem mee geweest naar Djo en Lorde en sindsdien hanteer ik die tactiek ook. Bij RAYE en Olivia Dean wilden er graag mensen mee en zo kwam ik er bij Royel Otis per toeval achter dat een vriendin van me al tijden naar kaarten zocht. Het obscure Ierse metalbandje heb ik alleen gezien, maar was ook helemaal leuk.

6 likes

Ok, nu heb ik dus 2 liter vlierbloesemsiroop maar ik was even vergeten dat ik helemaal niet zó dol ben op die smaak :sweat_smile: Dat wordt uitdelen dus maar…

6 likes

Tegenwoordig verkoopt dille en kamille gedroogde viooltjes. Daar kun je ook siroop van maken. Let wel op, viooltjes kunnen laxerend werken. Vraag mij niet hoe ik daarachter ben gekomen

6 likes

Combineren met kruiden is ook lekker! Ik heb nu vlierboesem verveine en vlierbloesem munt siroop gemaakt en dat is net even wat interessanter qua smaak

1 like

woon in n appartement en sta in de lift met met mn hond (kleine vuilnisbakkie van asiel, heb m al voor ik hier een jaar geleden kwam wonen). En komt een medebewoonster bij in de lift. Is gepensioneerde oudere dame en groeten elkaar gewoon vriendelijk. Dus nu ook. Zegt ze terwijl ze op me hond wijst; die houd het ook lang vol he?

dacht wat bedoelt ze hier nou mee??? :sweat_smile:

1 like