Wat je even kwijt wil #72

Ik had net zo’n rare situatie, bij de overburen stond om 23.00 hun kleuter buiten in z’n ondergoed te huilen, voor de voordeur. Beetje vreemde situatie, dus was er even naar toe gelopen om te vragen wat er was, maar hij praatte niet heel veel, maar zei wel ja toen ik vroeg of hij het koud had. Reageerde ook niet echt op de vraag of hij naar binnen kon.

Daarna deed z’n moeder open en zei dat hij straf had :pleading_face: en dat hij al de hele dag niet luisterde. Daarna vroeg ze een paar keer of ik de politie gebeld had, wat ik niet gedaan had. Maar daar knipoogde ze beetje samenzweerderig bij naar mij, denk om hem bang te maken ofzo? Heeel vreemd.

Maar echt 5 min daarna kwam de politie dus wel, dus denk dat andere buren wel gebeld hebben. Die waren wel snel weer weg ook. Dus hoop dat ik nu niet in een rare situatie met die overbuurvrouw beland, maar beter is ze er zelf van geschrokken en doet ze dit niet nog een keer, had het echt te doen met dat kereltje

7 likes

Ik zou hier wel een veilig thuis melding van maken (misschien gebeurt dat al via de politie, weet ik eigenlijk niet)

52 likes

Ik las net over een zelfverdedigings product en die moet ik even delen.

Spoiler TW: SA

1 like

Ja echt? Weet niet, ik praat ook met haar in ASL maar dat gaat er stiller aan toe dan dat telefoon gesprek :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ja volgens mij wordt er altijd een VT melding gedaan situaties waar kinderen bij zijn betrokken bij huiselijk geweld en meldingen over kinderen. En in onze gemeente, maar weet niet of dat standaard is, ook de school (met als bericht: er is gisteren politie betrokken geweest hou het kind in de gaten)

@crazyvibes maar nooit verkeerd om nog advies in te winnen of een melding te doen

7 likes

Sorry, dat lijkt me wederom extreem logisch :sob::rofl:

17 likes

Klimop is taking over :partying_face: benieuwd hoe het er over een jaar bij staat

34 likes

Thanks voor de spoiler maar wat betekent TW SA? Ik weet nu nog niet of ik erop kan klikken of niet :sweat_smile:

@Fatso bedoel je niet dat ze aan het videobellen was met iemand anders en in gebarentaal communiceerde? Want als het helemaal gebarentaal was, zonder stemgeluid dus, dan zou dat in principe wel minder geluid moeten maken dan een gesproken telefoongesprek

Trigger warning sexual assault

3 likes

Ben jij Nederlands en spreek je ASL?

Oeh nice! Is je balkon overdekt? Ik heb ook klimop geplant tegen mn (overdekte) balkonafscheiding maar vraag me af hoe vaak ik water moet geven. Hij groeit echt langzaam helaas 🫠

4 likes

Ik had een bestelling bij flink gedaan en vaak duurt dat wel minimaal 3 kwartier voordat het er is. En al helemaal in het weekend. Nu was het er ineens echt met 10 min. Bizar snel. Ik had de voordeur nog op slot en de sleutels boven en dat arme joch stond maar te wachten. Toen moest ik nog mn id weer pakken. En ik rende de trap op en af. Ik moet voortaan er maar vanuit gaan dat het er ook binnen 10 min. Kan zijn. Wel jammer dat ze nooit de bezorgtijd aangeven. Of naja een schatting.

2 likes

Nee mijn balkon is gewoon bloot! Wordt dus ook kapot heet. In die bak staat een plastic literfles ingegraven zodat ik veel water kan geven in 1 keer, de grond zelf neemt het niet zo goed op. En bij mij is de klimop dus echt pas gaan groeien sinds hij tegen deze wilgentakken aan kan groeien.

Op mijn werk werken we nu met een nieuw programma wat volledig op AI werkt. Orders die ingeboekt moeten worden kan ik naar een speciaal e-mail adres mailen en ai leest de order helemaal in.

Ten eerste neemt het al mijn werk in waardoor ik het zelf niet zoveel wil gebruiken alleen als het te druk is maar mijn 19 jarige hulpje die stuurt echt álles door. Ook mails waar te weinig informatie in staat en we dus alsnog handmatig in moeten voeren en heb haar al gevraagd niet alles door te sturen maar ze blijft het doen. Irriteer me daar echt mateloos aan.

1 like

Even een heads up voor de mensen die NS Flex Dal vrij hebben (hetzelfde abonnement dat vanaf 15 juni Nederland Dal vrij wordt voor €49/maand): je moet je abonnement zelf omzetten!

Op de sites van zowel de NOS als de Rijksoverheid staat dat het tarief automatisch aangepast wordt voor huidige abonnementhouders, en toen ik laatst de NS belde zei die medewerker dat ook. Maar nu deed ik een dubbelcheck op de site van NS en staat er ineens dat je het manueel moet omzetten op 15 juni, heel sneaky!

8 likes

Ik ben Nederlands maar woon in de VS. Niet vloeiend ASL maar ik kan een basic gesprek voeren (en evt woorden uitspellen wanneer ik het niet meer weet haha)

5 likes

Ohh jaloers, dit ziet er zoo leuk uit!!

2 likes

Ik zit vandaag even niet lekker in mn vel, niks lukt en mn kleding zit niet lekker en heb ergens uitslag van gekregen en heb ook nergens zin in, maar ook geen zin om niks te doen. Echt zon baaldag vandaag.

2 likes

Oh dat is zo rot. Kan je een dutje doen en daarna een glas cola drinken? Ik heb mijzelf geloof ik een Pavlov aangeleerd daarmee dat dat een reset is voor de dag.

12 likes

Haha ja misschien moet ik inderdaad straks een dutje doen en resetten. Goed idee!

2 likes