Ik heb maandag een bruiloft en zou nu ongesteld moeten zijn. Dat is niet geval en ik heb stress want het moet komen. De stress helpt natuurlijk ook niet mee ![]()
Dan heb je toch nog 5 dagen?
Mijn angst is dat het pas van het weekend komt en ik er maandag nog last van hem. Ik maak het groter in mijn hooff dat weet ik maar zit er niet op te wachten omdat ik de eerste paar dagen echt thuis in een hoekje blijf liggen
Ahh zo, ja dan snap ik het. Ik duim voor je!
Wat neem je normaal qua pijnstilling? Misschien is daar nog wat te winnen mocht het laat komen.
Naproxen op de eerste dagen. Ibu kan ik niet tegen
Wel ook 4 x 1000mg per 24u paracetamol erbij? Dat versterkt elkaar. Naproxen werkt vaak ook beter bij menstruatiepijn dus dat is prima en neem je daar de max dosering van (3x 250mg per 24u) en goed je spiegel bijhouden?
Best wel laks met pcm gebruik. Ga ik in het vervolg wel doen, thanks!
Mijn dokter raadde me aan om al de dag (of dagen) voor je menstruatie een spiegel pijnstilling op te bouwen. Ook als je daar normaal gesproken niet comfortabel mee bent zou je dat in dit geval kunnen doen. En verder idd naproxen en paracetamol combineren en echt de aanbevolen dosis en tijden volgen. Het kan veel schelen om niet te wachten op de pijn en die spiegel goed op peil te houden.
Thanks voor je hulp! Ga dit vanaf morgen dan doen zou veel schelen in het comfort
Is het al gelukt? Bij mij gisteravond gelukkig!
Op de kaartautomaat yes!
Ik vind het eigenlijk best heftig om op basis van één incident een veilig thuis melding te maken. Veilig thuis is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling he, niet het meldpunt voor âiemand in mijn omgeving heeft één keer iets gedaan wat echt naar, kwalijk en onverantwoord wasâ. Want ik ben het er (natuurlijk) helemaal mee eens dat je een jong kind niet 's avonds laat in zân ondergoed buiten zou moeten zetten, en dat dat ook geen gepaste straf is voor een jong kind. En ik vind ook dat die moeder raar reageert en dat die opmerkingen over de politie gek zijn. Maar ik vind nou ook niet dat je op basis van dit incident kunt concluderen dat er sprake is van kindermishandeling. Als dit nou de zoveelste keer is dat dit gebeurt, of als dat kind daar al de hele avond heeft gestaan, is het een ander verhaal natuurlijk, maar dat blijkt niet per se uit de post waar jij op reageerde en dan blijf ik erbij dat ik veilig thuis inschakelen op basis van alleen de informatie uit dit bericht best heftig vind.
Misschien is dit ook geleurd door mijn eigen ervaringen hoor. In mijn omgeving heb ik meerdere ouders met pittige kinderen, en daar gebeuren ook wel eens dingen die er voor buitenstaanders kwalijk uitzien. Daar wordt bijvoorbeeld wel eens een kind schreeuwend in de tuin gezet omdat ie binnen letterlijk het behang van de muren krabt uit woede en frustratie, of haar zusje treitert puur omdat ze weet dat dat een reactie van haar ouders uitlokt. Uit pure machteloosheid proberen die ouders het kind uit de situatie te halen en dan is de tuin vaak een plek waar het kind relatief weinig kapot kan maken. Het geeft de ouders ook een halve minuut gelegenheid om zelf even tien keer adem te halen om de situatie weer aan te kunnen. Maar dat ziet er dan zeker niet fraai uit, want dat kind gaat echt niet rustig in het gras liggen kalmeren ofzo
Ik zou het ook niet doen met mijn kind maar ik vind in een afgesloten tuin wel nog iets anders dan voor de gesloten voordeur, dus op straat, om 23u, in zijn ondergoed?? Naast de vernedering en angst die dat geeft, loopt een kleuter ook zo op een paar seconden onder een auto, of er moet maar net een creep langslopen ofzo
De vraag is dan wel waar de grens ligt. 5x? Of minimaal 10x?
Verder ben ik van mening dat er ook nog andere manieren zijn om je kind aan te pakken, hoe pittig ook.
En het is vaak geen onwil maar onmacht vanuit de ouders. Maar de intenties van de ouders doen er toch minder toe als het kind buiten ligt te creperen? Het effect is even schadelijk.
Ik heb hier echt weinig verstand van hoor, dus misschien zie ik het verkeerd, maar het kan toch ook niet echt âkwaadâ om veilig thuis te bellen? Dat zijn ook professionals die wat meer kijk op de zaak hebben lijkt me en beter risico in kunnen schatten, en als er niks aan de hand is dan blijkt dat toch ook wel? En als ouders misschien toch wel hulp nodig hebben met de opvoeding komt dat dan ook via die weg?
Veilig thuis is ook een adviespunt, bellen betekent niet direct dat daar allerlei vergaande maatregelen uit volgen. Maar laten we aub vooral scherp zijn op wat er in de omgeving met kinderen gebeurt en bel dan een keer om advies te vragen en de situatie voor te leggen ipv het te laten. Volgens mij hebben we recent veeeeeel te veel voorbeelden gehad waarbij alles als incident werd gezien door de omgeving maar waar toch echt sprake was van verwaarlozing of zelfs kindermishandeling.
Ik vind dat er best een groot verschil zit tussen in de eigen achtertuin zetten of voor de voordeur? En ook in alleen ondergoed buiten zetten vind ik heel wat anders dan een aangekleed kind.
Zoals anderen zeggen: bij Veilig thuis werken mensen die ervoor opgeleid zijn om dit soort meldingen te beoordelen. Als je een melding maakt bij Veilig thuis betekent dit niet meteen dat er morgen iemand bij ze op de stoep staat om het kind uit huis te plaatsen. Veilig thuis kan ook zorgen voor passende begeleiding voor de ouders bij âlastigeâ kinderen zoals jij benoemd. Ik zou juist zeggen bij twijfel maak een melding. En dat hoeft echt niet om elke scheet natuurlijk, maar ik vind dit best wonderlijk gedrag van die ouders en niet passend voor een kleuter.
Een voordeur kan ook aan een oprit vastzitten, of in voortuintje in een autoluwe straat. En een creep ja zou zeker kunnen, maar over het algemeen worden kinderen misbruikt door de creeps die we kennen en niet de onbekende man die ze achterin een busje trekt als ouders even niet opletten.
En voor de duidelijkheid: ik denk van dit incident echt niet âoh boeiend, overkomt de besten van onsâ, maar als je al een aardige tijd naast deze mensen woont en je hebt nog niet eerder iets geks gesignaleerd of iets gezien wat vraagtekens opriep, dan hoef je tocht niet gelijk veilig thuis te bellen als je wel één keer een ernstig incident ziet? (Want ik vind het zeker kwalijk en het had nooit mogen gebeuren en de reactie van de moeder is raar, dat staat wat mij betreft verder niet ter discussie.)
@Kastanjeboom wanneer je denkt dat er sprake is van kindermishandeling of huiselijk geweld, dat kun je natuurlijk niet kwantificeren. Als een kind geslagen of geschopt wordt ga je natuurlijk niet wachten tot het nog vier keer gebeurt. Als ouder heb je een verantwoordelijkheid richting je kind om er te allen tijde goed voor te zorgen en jezelf en het kind niet in situaties te brengen waarin het kind beschadigd raakt. Tegelijkertijd zijn ouders ook maar mensen, kunnen kinderen echt enorm op zoek zijn naar confrontatie en is het altijd de verantwoordelijkheid van de ouder om daarmee om te gaan, maar ik vind dat we een ouder er ook niet onmiddellijk op af hoeven te rekenen door veilig thuis te bellen als dat een keer niet goed gaat. En ik vind context daarin echt heel essentieel, en ik vind dus dat er niet genoeg context is om te concluderen dat veilig thuis ingeschakeld moet worden. edit: maar goed dit is ook maar gewoon mijn mening, hoofdzakelijk gebaseerd op de worstelingen die ik bij ouders in mijn kennissenkring zie die worstelen met pittige kinderen in lastige fases, en waarbij hulp zoeken niet zo heel eenvoudig gaat
Ik denk dat dit wel gemakkelijk gedacht is hoor. Een melding bij veilig thuis is dus wel een melding van het vermoeden van kindermishandeling/huiselijk geweld. Zoân melding wordt natuurlijk geregistreerd in systemen, wordt misschien doorgegeven aan de gemeente of consultatiebureau oid? Zoals @Druppels zegt kun je ook advies inwinnen bij VT, ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat dat niet gelijk geregistreerd wordt en dat je dan misschien wel advies krijgt over wat VT ziet als zorgwekkend en wat alarmsignalen kunnen zijn
Dat is dus aan VT om uit te zoeken of dit structureel is of eenmalig of wat de situatie ook is. Het feit is namelijk dat er te vaak wordt weggeken omdat men een drempel ervaart om een melding te doen. Met allerlei argumenten die jij nu aandraagt maar die ke niet kan weten alsbuur/ voorbijganger etc.
Altijd melden dus.