Wat je even kwijt wilt #10

Ik weet niet of er echt een topic is over de Amerikaanse midterms? Ik heb me niet zo heel goed ingelezen maar mijn instagram is volgestroomd met Amerikanen die trots zijn dat ze tegen Trump hebben gestemd en vervolgens hoor ik op het nieuws dat de partij van Trump toch een meerderheid behoud. Echt, hoe dan? Stemmen sommige mensen toch Trump terwijl ze naar de buitenwereld zeggen van niet?

1 like

Super spannend! Heel veel succes!

1 like

Blijkbaar begint mijn cursus om 09.00 in plaats van 08.30. En ik ben niet eens de enige die het verkeerd had :joy:

Ik denk dat de menaen die op Trump stemmen dit niet groots aankondigen.
Wij zien de ontevredenheid van veel mensen, wij zien de blunders van Trump, maar veel van de mensen die echt op hem stemmen zien wij niet.

Trump zal ons verbazen, ik denk dat hij wel 8 jaar zal zitten.

1 like

Er is geen topic over volgens mij. Mijn Instagram staat ook vol met mensen die op democraten hebben gestemd maar denk inderdaad dat er daar best wel een bubbel is. De 53e jarige witte man (oké heel erg gegeneraliseerd even!) zal niet zo snel op Instagram zoiets plaatsen denk ik.

1 like
2 likes

Begin is altijd mega spannend. Zat zelf ook met zweethanden en wilde liever gewoon afzeggen. Ik ben zelf ook later dan " gemiddeld" begonnen, maar heb sinds kort mijn rijbewijs in the pocket!

Gewoon proberen te ontspannen achter het stuur en dan is het begin er al!

1 like

Hoe heb je geslapen vannacht?

De Republikeinen blijven de grootste in de Senaat en hebben daar zelfs enkele zetels gewonnen, maar in het Huis van Afgevaardigden is er nu een democratische meerderheid en dat betekent qua wetgeving dat die oranje idioot ‘t lastig gaat krijgen.

3 likes

Nou mijn dip is nog steeds niet over én heb me verslapen voor mijn werk :disappointed: toppie.

Meh ik zit bij de tandarts. Drie mogelijke problemen. Ik haat de tandarts echt met een passie. En had in januari moeten gaan maar ben toen gewoon niet gegaan whooooops

1 like

Ja, maar dat is precies waarom Trump de presidentsverkiezing sowieso heeft gewonnen. Er zijn veel staten (bijvoorbeeld Industrial Midwest) die zich al jaren ‘vergeten’ voelden, waar ook nooit zoveel media aandacht voor is. Juist zij hebben op Trump gestemd omdat ze het gevoel hadden/hebben dat Trump hun een beetje uit de vergetelheid kan brengen qua economische vooruitgang. Maar dit zijn natuurlijk ook de staten die nooit echt in het nieuws komen, niet super hip zijn, dus vandaar dat het zo’n vertekend beeld geeft

1 like

Nou heb een afspraak gemaakt met een cv ketel mannetje, willen jullie even duimen dat het zo opgelost is en dat de rekening mee valt? Ben zoo bang dat het straks honderden euro’s gaat kosten :frowning_face:

1 like

Kwaliteit boven kwantiteit toch? Ik vind het goed van je hoe je er wat van probeert te maken, ook al is het zo’n chaos in je hoofd. Daar mag je best trots op zijn!

Ik heb goed geslapen, gelukkig maar want ik moet de hele dag studeren.

1 like

@kali thanks voor je tip van laatst, ik vind Meiden van de Herengracht echt heel chill. Die actrice die Hannah Hamel speelt lijkt trouwens echt op Barbra Streisand!

1 like

Kan echt niet goed werken vandaag. Heb barstende koppijn en moet om niks steeds bijna huilen :roll_eyes:

Maar ben toch naar de bieb gegaan om te werken omdat ik afleiding nodig heb

1 like

Hahaha dit doe ik ook heel vaak, ook vrijwel altijd een euro. Misschien moet ik maar eens hoger gaan bieden.

1 like

@ariel jeetje wat een heftig verhaal. Ik vind het al mega eikelig om vrouwen te overtuigen nudes uit te wisselen, laat staan als je zelf in een relatie zit, laat staan als je ondanks die relatie zolang met iemand gaat chatten en laat staan dat je haar OOK nog eens aan het lijntje houdt?? Ik vind eenzaamheid geen excuus. Als je eenzaam bent kan dat heel kut zijn maar praat er dan over en ga op voetbal ofzo. Dat hij nu naar de psycholoog gaat en zelf niet snapt waarom hij het doet voelt voor mij alsof hij lekker makkelijk de reden buiten zichzelf plaatst. “Ik snap ook niet waarom ik dit doe dus ik heb er geen controle over”, hij heeft het wel helemaal zelf gedaan hoor.

Ik snap dat het heel fijn is om zo’n weekendje gewoon nog even fijn te chillen samen en lief te doen. Kan me ook voorstellen doordat alles online is geweest, het misschien niet helemaal echt voelt? Maar misschien lullig, ik zou er niet op vertrouwen dat zoiets nooit meer gebeurt. Je hebt het 2,5 jaar lang niet gemerkt tot hij het opbiechtte, toch? Kun je dan nu rustig doorgaan met het vertrouwen dat hij het nooit meer zal doen?

8 likes

Ik was gisteren bij een symposium omtrent euthanasie.
@Krabsalade ik heb je hier wel eens over zien schrijven en ik wil mijn complimenten hier enorm over uiten.

5 likes

Huh het carrilon speelt hier net even het muziekje van Harry Potter, zo leuk!

2 likes