@SayMyName Ja, helaas gaan er veel meer risico’s gepaard met krijgen van een kind op ‘oudere’ leeftijd, en ik vind dat stom.
En eerlijk gezegd denk ik juist dat als het in de 19e eeuw al vaststond dat de vruchtbaarheid significant afneemt na je 35e (wat je trouwens al kunt veranderen in 27 ofzo), dat het dan nu nog wel erger er aan toe zal zijn. Met invloed van het milieu/ons eten op onze hormonen/het menselijk lichaam.
En nog een punt waar door ik me zorgen kan maken mbt al dan niet een kinderwens; als ik even oud moeder word, als mijn vader was toen ik werd geboren, dan is de vraag nog maar of hij er zal zijn en dat besef komt ook steeds meer naar voren. Niet alleen ik word ouder en later is nu, ook mijn vader wordt ouder.
Ik weet niet, het gaat om beelden over ‘later’ die ik had toen ik 20 was, en het besef dat het niet is zoals ik toen dacht, dat vind ik soms lastig te verkroppen. De druk van de tijd. Ieh.
geen fouten echt gemaakt. Mijn rij-instructeur was euforisch zo blij hahaha ging helemaal juichen zo lief.