Wat je even kwijt wilt #11

Ik ben rond de kerstdagen jarig en ik voel me altijd zo bezwaard om m’n verjaardag te vieren. Iedereen heeft het dan altijd druk met kerst enzo en daardoor komen er heel vaak mensen niet op mn verjaardag
ik snap het ook wel maar vind het toch wel jammer dat ik daar nu zoveel rekening mee hou dat ik mn verjaardag liever niet vier, omdat ik niet weer teleurgesteld wil worden

Ik ben tussen kerst en oud en nieuw jarig en ik schuif het meestal door naar half-eind januari! Tegen die tijd hebben de meeste mensen wel weer eens zin in een feestje

En een kerst/ nieuwjaarsborrel icm verjaardag? Hebben mensen misschien juist ook wel zin in? Weet zeker dat mensen prima willen komen, ook al is het druk! Een verjaardag is een verjaardag :blush:

Mijn specialiteit.
Benodigdheden 1 persoon:

  • 2 zoete aardappels
  • 2 sjalotjes/uitjes
  • 1 knoflookteentje
  • halve rode peper
  • Beetje parmezaanse kaas
  • Andijvie (beetje zelf inschatten hoeveel)
  • Groentebouillonblokje
  • Pijnboompitjes
  • Klontje roomboter
  1. Kook de zoete aardappels (20 minuten) op zacht vuur in water met bouillon.
  2. Fruit de uitjes en voeg paar minuten later de knoflook en het pepertje erbij.
  3. Giet de aardappels af en vang het kookvocht op.
  4. Stamp de aardappels fijn en doe er wat kookvocht bij en een klontje boter.
  5. Voeg de andijvie en de gebakken dingen toe en stamp het allemaal door elkaar.
  6. Voeg de Parmezaan toe.
  7. Maak het af met peper en zout.
  8. Voor de niet vegetariers: ook super lekker met gebakken chorizo.
5 likes

Ik bedoel inderdaad meer een mantel! Maar daar heb je wel gelijk in ja, qua warmte/waterbestendigheid kan ik denk ik toch beter voor zo’n parka-achtige jas gaan.

Had wel een heeele mooie mantel gezien van Ted Baker, maarja €430 euro…

Ik heb een vraag over kamer huren/hospita.
Hoe zit het met de belastingaangifte? Ik blijf maar dingen vinden voor de VERhuurders maar ik wil graag weten hoe het zit voor de huurder. Dus als ik straks iets inpandigs huur, heeft dit geen invloed op mijn belastingaangifte? Weet iemand dit?

Omdat ik ga huren obv hospita maar dus daar ingeschreven sta, en een andere volwassen vrouw met kinderen ook; zelfde adres. Dus meer inkomsten op een adres.

Dat kan ik dus nergens vinden op de site van de belastingdienst :yum: zij is bovendien naast huisgenoot dan ook mijn verhuurder.

Ik heb sinds vandaag TV!!! Bye bye alles op een laptop kijken en/of gedoe met laptop aansluiten op een groter scherm. Nu kunnen we zappen!

8 likes

Dan ben je huisgenoot maar geen fiscaal partner.

Zojuist terug van boodschappen doen haha :pensive:. Maar ik ga jouw recept gebruiken maar dan met spinazie ipv andijvie!

Oeh ook lekker!

misschien heb je meer succes in het vegetarisch eten topic:

1 like

Ik gaf net in plaats van m’n OV, m’n pinpas aan de conducteur :upside_down_face:

6 likes

Zoveel honger

Ik heb zo vaak dat mensen willen pinnen met een OV-chipkaart. Ik doe het zelf ook wel eens trouwens :expressionless:

1 like

Ja die heb ik ook al eens gehad inderdaad! En ze lijken niet eens op elkaar 🤷

Hoe begin ik met een sinterklaasgedicht? Ik wil eens iets anders dan Sint zat eens te denken… maar weet gewoon niet hoe ik anders moet beginnen.

@TantePollewop kan je hier wel mee helpen! Ze heeft een aantal jaar terug mij ook geholpen met mijn sinterklaasgedicht

2 likes

Ik hoor mijn bovenbuurman echt keihard zingen en een soort van rappen? Maar echt uit volle borst. Ik zit te grinniken op de bank.

3 likes