Wat je even kwijt wilt #11

Bedoel je de gemeentebelasting? Bij mij was het altijd zo dat degene die het langst ingeschreven stond op het adres de belastingaanslag kreeg voor het aantal mensen dat op het adres woonde. Volgens mij hoef je sowieso niks aan te geven op je eigen jaarlijkse aangifte.

Dit zijn wat van mijn ‘openingen’ van vorig jaren, weet niet of dat helpt?

Ben er nog altijd trots op ook, vind gedichten maken echt leuk.

Gedichtjes
  1. Piet dacht: hè? Wat is dat nu?
    Het zien van jouw verlanglijst
    gaf hem een déjà vu.

  2. Op 5 december blikken wij altijd terug.
    Wat een gek jaar heb jij achter de rug.

En soms duik ik meteen de ‘materie’ van het cadeautje in, zoals hier (het was een leesbril):

Oude mensen worden soms wazig,
hun blikken onscherp, hun ogen glazig.
Maar ik zeg je, simultaan,
kunnen wij dit in stijl doorstaan.
want wie zorgvuldig en veel leest,
behoudt de allerscherpste geest.

Of hier (walkietalkies):

Toen Sint nog klein was en speelde met Piet,
Bestond de telefoon nog niet.
Ze namen een blikje en een draadje,
En voerden daarmee een gezellig praatje.
Loop met dit cadeau van je vriendjes vandaan,
En kijk of ze je nog kunnen verstaan.

13 likes

nou dat vind ik ook bitchy van die mensen hoor! helemaal niet leuk.

voel je aub niet gefaald! Ga je naar de inzage? Kijk vooral waar het mis gaat, dan weet je alweer waar je op moet letten voor de volgende keer. En misschien kun je met iemand de stof samen doorspreken de dagen voor het tentamen? Erover praten helpt mij altijd om het te onthouden. Je kunt het!!

1 like

Oh wat een goede gedichten! Ik geef oa. een E-book (waardebon dan) en de surprise is een Beste-Drent-Award 2018. Ik gebruik heel veel rijmwoordenboek, maar dan gaat het wel echt van hak op de tak en dat vind ik een beetje jammer. In mijn familie is het een beetje de competitie wie het langste gedicht schrijft, dus dan ga je echt maar slap lullen om maar papier te vullen (hé, dat rijmt haha).

JA over Sint gedichten gesproken ik heb dit jaar de creepy zwager van mijn vriend die een paar jaar geleden in volle midlife crisis net iets te geïnteresseerd in mij was (incl een Sinterklaasavond waarop hij voor mij een net ongemakkelijk gedicht had geschreven). Ik ben ook nog eens slecht in dichten dus indien iemand mij wil helpen met dichten en subtiele sick burns IK BEN JE EEUWIG DANKBAAR.

2 likes

Mijn broer appte me dat zijn kinderen geen witlof meer willen eten omdat ik heb gezegd dat dat vies is. Moest er stiekem om lachen.

42 likes

Sint wilt helemaal niet aan jou denken, laat staan jou iets schenken!

7 likes

Ja dit maar dan dat zijn twee kinderen die erbij zitten niet gaan huilen.

2 likes

1e keer dat ik het eens ben met Olcay. Als je dan moet kiezen tussen Maxim en Olcay, dan wint zij het toch. Kiezen tussen tweede kwaden.

Hij vindt zichzelf geen seksist. Waar zit die gast met zn hoofd.

7 likes

Wat een walgelijk vent is die maxim zeg

2 likes

Ik lof Peter weer

2 likes

Ik lees hier en daar dat mensen naar de HP expo zijn gegaan of willen gaan en ik denk alleen maar :woman_shrugging: waarom wil iedereen naar computers kijken? En dan na een paar minuten valt het kwartje.

20 likes

Wat heerlijk dat Maxim iedereen meteen tegen zich in het harnas jaagt. Iedereen op zn achterste benen. Skitterend!

1 like

Rare vent die Maxime Hartman…

Wel jammer dat Olcay niet even precies uitlegt waarom hij een seksist is. Hij ziet een vrouw aan het werk, een succesvolle, slimme vrouw en hij degradeert haar tot twee borsten. Het enige waar hij zich op kan focussen zijn haar borsten ‘die elke week groter lijken te worden’. Totaal geen achting voor haar als professional of haar kwaliteiten, slechts aandacht voor haar uiterlijk. DAT maakt je seksistisch, lompe klootzak!

Maxim Hartman Maxim Hartman Maxim Hartman ik hoop dat je je google alerts aan hebt staan

22 likes

Zeg eh wil jij die engerd niet hierheen lokken.

6 likes

Er stond hier net een mannetje van hello fresh om klanten te werven. Hij zei dat ie t wel koud had en liet die iPad voelen die die vast had. Niet normaal koud. Nu bedenk ik me dat ik hem wel een kopje thee mee had kunnen geven… twijfel bijna om de deur ff open te doen en kijken oftie hier nog ergens rond loopt.

1 like

JAWEL ik lust hem rauw

2 likes

Misschien kan ie dan weer een hilarisch boekje schrijven over vrouwen op internet hihaho wat is het toch grappig om vanuit een machtspositie omlaag te trappen.

1 like

@SpeedOfSound als je even een pb stuurt wil ik je wel helpen met je gedicht!

Dit aanbod is trouwens voor iedereen

En over witlof gesproken, ik vind het ook niet lekker, behalve in dit recept:

1 like