Wat je even kwijt wilt #11

Het begon allemaal in…

En wat ruik je precies?

Sorry flauw, wat bedoel je met origin story?

1 like

Maar voor Janus en het synoniementeam dan?

Nou ja Janus hoorde vroeger op het schoolplein altijd ‘HE ANUS!! hahahahaha’ en toen zat hij een keer op zijn zolderkamer World of Warcraft te spelen en toen dacht hij, ik neem wraak op alle pestkoppen en ik maak een website waarop je kunt zien dat er HEEL VEEL DINGEN OP ALLES RIJMEN.

Het plan heeft helaas alleen niet zo goed gewerkt:
30

11 likes

Zojuist heb ik een hoogzittende frustratie uitgesproken in een groep van 100 man. Maar ik ben er niet trots op. Want het ging over mensen (die er al een aantal keer over aangesproken zijn, niet door mij) en ik was echt boos omdat ik het te hoog op heb laten lopen bij mezelf. Leerpuntje.

Hahahaha dit is top.

Het team van synoniemen.net werd even hard gepest als Janus (maar om andere redenen, het had meer met nerdy hobby’s te maken dan met hun achternamen. Ze lazen de Donald Duck Extra, spaarden Warhammer-poppetjes en hadden geen Game Boy Advance SP). Om effectief terug te kunnen schelden begonnen ze allerlei synoniemen voor de meest vreselijke termen te bedenken.

Het werd een succes.

4 likes

& @Krabsalade
Ik kreeg vandaag een mail van een klant (een bedrijf met loyaal in de naam) ‘met loyale groet’ en toen moest ik een beetje huilen.
Blijkbaar is dit dus iets waar mensen graag van afwijken ofzo? Want wat is dat, speelse/loyale groet? Doe aub niet.

4 likes

Nu ik het had vorige week over kunnen zingen had: wat vinden jullie van het lied van Nienke Plas?

Het is nog veel erger :frowning: volgens de website is dit de maker:

http://arjenvankol.com/

’ Mijn visitekaartjes, die wat internationaler en descriptiever dienden, vermelden mijn ambt als information architect & web publisher . Maar gondeliers verdienen hun kost met gondels, koetsiers met koetsen, beiaardiers met beiaards, hoveniers met hoven, bankiers met andermans geld, leveranciers met leveringen, winkeliers met winkels en kruideniers, kennelijk, met kruiden. Dat mijn middel van bestaan het uitbaten van webhutten behelst, maakt mij daarom onmiskenbaar… webhuttenier.’

Dit is letterlijk de aflevering van Friends waarin Joey elk woord van een bief door de thesaurus haalt. Zou het satire zijn??

6 likes

Mijn ‘favoriet’ (het is maar hoe je het bekijkt) tot nu toe is ‘met financieel gezonde groet’. Wtf ís dat überhaupt. Hoe groet je financieel gezond? En hoe groet je iemand financieel ongezond? Bij speels groeten kan ik me nog wel iets voorstellen haha.

11 likes

Euhhhh

Welkom

Wees gegroet, vreemdeling. Door welk gelukkig toeval dan ook zijt ge in de summier ingerichte ontvangsthal van mijn private webhut beland (mijn zakelijke webhut is een deur verder). Dit biedt me de gelegenheid om me voor te stellen, maar eerst wil ik even mijn buitenlandse gasten het bos in sturen. Ik ben zo terug…

Ja denk dat het deels ironisch bedoeld is. Hij heeft duidelijk veeeeel te veel synoniemen gebruikt. Maar je hebt ook een bepaald type mens dat trots is op gekke woordkunstjes en ik denk dat hij daar ook wel onder valt.

3 likes

Hij heeft Dancing Queen van ABBA vertaald. http://arjenvankol.com/liedvertalingen/koningin.php

NIET GEBRUIKEN ZONDER TOESTEMMING

4 likes

Ik wilde het net delen!!! Maar toen ging ik het lezen en ik vind dat ie het eigenlijk best knap heeft vertaald. Al blijft het naar.

2 likes

Haha ja of je zwaait met een hand vol bankbiljetten.

1 like

Ik vind hem gekunsteld en de woordkeuze totaal niet bij het origineel passen. En het woord ‘puur’ vind ik sowieso :nauseated_face::nauseated_face:

Ik zit Harry Potter te kijken met een vriend naast me die horcruxes consistent hoerenkrukken noemt :slight_smile:

10 likes

Voel me zo alleen vanavond. Wat een kak zooi

Moet ik heel erg aan denken bij een ‘actieve groet’.

9 likes

Nee prijswinnend is het niet. Maar op basis van het refrein vielen de coupletten nog mee. En het is een oud nummer, dus dan mag die ouderwetse taal ook wel vind ik!

Heb eigenlijk ook nooit een echt goede Nederlandse vertaling van een anderstalig nummer gezien… het lijkt onmogelijk haha.

Dankjewel! Dit is wel een goeie, misschien dat ik dit wel ga doen ja!

@GroenTakje ik weet van voorgaande jaren dat veel mensen tussen oud en nieuw gewoonweg niet kunnen (ik ben dan zelf ook een paar dagen weg), dus vind het lastig om daar rekening mee te houden. en jammer genoeg hebben veel vriendinnen/familieleden al vaak m’n verjaardag afgezegd, dus verjaardag = verjaardag gaat helaas bij mij niet echt op. maar een kerstborrel vind ik voor volgend wel een goed idee!

2 likes