De geen-ja-nee-ronde. Een ronde lang mag geen ja en nee gezegd worden. Een ja of nee van een teamlid betekent een punt aftrek.
Ik had hoofdpijn en kon geen paracetamol vinden dus toen heb ik zwangerschapsvitamines genomen en nu is de hoofdpijn weg. Hoera voor placebo!
Elk jaar voel ik me rond deze tijd niet lekker. Een paar weken lang keelpijn. Zo vervelend. Extra stom omdat ik ook altijd jarig ben deze periode
Ligt eraan hoe groot die taart is, denk ik. Of als je em koopt: voor hoeveel personen die taart is.
Weet niet hoe interactief je het wil maken en hoeveel tijd enzo er is maar een paar dingen die ik me kan herinneren van afgelopen jaren:
- groepsfoto met bepaald thema (bijv videoclip of cd hoes)
- dictee in dialect
- foto’s van bijzondere auto’s in het dorp, ze moeten dan opschrijven op welk adres deze auto’s staan (en dus rondjes gaan rijden door het dorp)
- wat zijn de uitslagen van bepaalde (belangrijke/grote) wedstrijden van sportteams uit het dorp
- lijstje met emoji’s en daarmee een ‘raad de film/het lied/de artiest/blabla’
- foto’s van scenes uit superrandom films en dan moet men er dus maar achter zien te komen welke films dat waren
- bakje met granen/zaden waarbij men moet raden welke graansoorten/zaden dat allemaal precies zijn
- geschiedenisvragen over volkomen willekeurigr maar toen belangrijke gebeurtenissen in het dorp in 1925 ofzo
- wat gebeurde er in het dorp op… (en dan een lijstje met data, antwoorden zijn dan dingen als een voorstelling van die en die artiest of een sportevenement oid)
- lijstje met bijnamen en dan moet men aangeven wat de officiele (achter)naam van die persoon is
Als dit een beetje is wat je zoekt wil ik je wel de links naar de kwisboekjes van twee kwissen hier uit de buurt van vorig jaar sturen maar dan moet je maar ff pb’en want ik zet hier liever niet neer waar ik woon
En vandaag heb ik in beide armen vet veel spierpijn. Zaterdag ga ik laminaat kopen… Denk dat ik mijn armen dan een week niet meer kan gebruiken.
Culturele dilemma’s waar scholen mee te maken kunnen krijgen
Samenvatting
- Wat doe je als school/leerkracht als een leerling uit zijn/haar geloofs- of levensbeschouwelijke overtuiging niet deelneemt aan bepaalde lessen, zoals lichamelijke opvoeding, biologie, zwemles?
- Hoe ga je als school/leerkracht om met klachten en protest van ouders tegen het geven van seksuele voorlichting of het onderwijzen over de theorie van Darwin?
- Wat doe je als school/leerkracht als leerlingen niet mee mogen op excursie of studiereis?
- Wat zijn de schoolregels omtrent het dragen van keppeltjes, tulbanden en hoofddoekjes in/voor
de klas? - Hoe ga je als school om met het vieren van Nederlandse feestdagen als Sinterklaas en Kerst? In
hoeverre wordt rekening gehouden met feestdagen uit andere culturen (zoals het suikerfeest)? - Hoe ga je om met het verzoek om een gebedsruimte in te richten op school?
- Hoe ga je om met leerlingen/ouders/docenten die op school de eigen (niet Nederlandse) taal
gebruiken? - Wat doe je als school/leerkracht als een leerling/ouder/leerkracht vanwege zijn/haar geloofs- of
levensbeschouwelijke overtuiging geen handen wil schudden met personen van de andere sekse? - Wat doe je als leerkracht als ouders een kind meenemen als tolk tijdens de ouderavond omdat zij
zelf de Nederlandse taal onvoldoende beheersen? - Hoe ga je als school/leerkracht om met verlofaanvragen van medewerkers of leerlingen voor
bijzondere gelegenheden als bruiloften, overlijden (in andere culturen duren deze
aangelegenheden soms meerdere dagen)? - Hoe ga je als school/leerkracht om met leerlingen/ouders/collega’s die homoseksualiteit niet accepteren?
Een aantal voorbeelden van culturele dilemma’s van deze bron, een onderzoek,: http://www.buro-balans.nl/wp-content/uploads/2016/06/A-Cult-dilemmas-ih-onderwijs-SBO-hfst.4.pdf
Hopelijk heb je er wat aan!
Ik heb 2 weken geleden een kleed gekocht bij de kwantum maar nu zitten er een paar draadjes los waardoor je de witte onderkant ziet (het is zo’n geverfd kleed). Ik vind het echt zo stom, twijfel of ik een mailtje moet sturen, de plekjes zijn niet heel groot maar vind het zo stom dat de stof gewoon loslaat?
Je kunt altijd mailen. Bedenk dan vooraf wat je met je mailtje wilt bereiken.
Ik heb opeens ontzettend veel trek in appeltaart?
Misschien iets fysieks? Je moet in ligsteun blijven staan tot je zoveel vragen goed hebt beantwoord.
Ik wil inmiddels erg graag meedoen aan deze quiz
ja leuk, een feestje is toch niet compleet zonder milgram experiment?
huhhhh heftig?
Het is niet zo dat een ander je die schokjes geeft he. Dan zou je geen 5 sec krijgen.
vast, maar dan werkt mijn grapje niet meer.
Of dat ze een voetbal moeten hooghouden tijdens het beantwoorden van de vragen.
Geen ervaring maar Zag wel goed verschil bij iemand die dat had gedaan! Wel prijzig zeg, ze was 250 euro kwijt :o Wel beter voor je tanden waarschijnlijk dan via een kliniek, maar toch.
Ik heb mn dr Martens aan de binnenkant helemaal kapotgelopen, zou ik daarmee naar de schoenmaker kunnen?
Hahaha doe
Ja, probeer moed te houden en misschien linksom of rechtsom komt het allemaal wel alsnog goed, op een andere manier of ander tijdstip dan je had gedacht!