Wat je even kwijt wilt #11

Mn aanstaande date stuurde een selfie dus heb ik er eentje terug gestuurd maar nu reageert ie niet snel genoeg.

1 like

Hoewel er ook zat genoeg mensen met een donkere huid die bepaalde religieuze stromingen aanhangen die er op uit zijn om nieuwe zieltjes te winnen, zijn het vaak toch de witte mensen die de overhand hebben net zoals die jongen in dat artikel. Terwijl ze in India zelf hebben besloten om een bepaalde stam die op een eiland woont met rust te laten is het weer een witte Amerikaan die de wereld omzwerft om zijn religie er doorheen te drukken net zoals vele eeuwen eerder is gebeurd. Een gebrek aan respect voor inheemse volkoren.

3 likes

Wat leuk! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.

1 like

Haha dit heb ik ook altijd! Ik zeg vaak al van tevoren dat ze wss wel veel verf en folies nodig hebben en je ziet ze dan vaak al kijken van: ja hoor, heb je weer zo’n klant :roll_eyes: Uiteindelijk is het altijd: goh, ja je hebt indd wel dik haar

4 likes

Kenteken onthouden en 09008844 bellen! Ze maken er dan een notitie van en als het nog een x gebeurt weten ze dat meteen.

1 like

Ik deel je boosheid. Bah! Het enige wat helpt is jezelf niet laten intmideren maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

1 like

Die brief met x dagen termijn moet wettelijk per post gestuurd worden.

Ikzelf kreeg laatst een aanslag over 2013 :sob:

Heb een bananenbrood in de oven zitten en voel me nu heel zen en volwassen ofzo. (Ja dit is het eerste bananenbrood dat ik maak :’) )

11 likes

"ik ben toch Sinterklaas niet, wordt toch nooit in deze context gebruikt? Maar in een context van “ik heb geen geldboom in de tuin/ik kan het niet zomaar gratis weggeven”.

Sinterklaas is toch ook een beetje een witte messias, die kinderen wel even komt vertellen hoe ze zich moeten gedragen

2 likes

Oeh gaat het weer?

Ik liep straks naar mijn afspraak, en ineens zie ik iemand onder d’r fiets liggen middenop de weg van een heel druk (auto)kruispunt. Er stonden mensen vlakbij dat stoplicht (als in; gebeurde recht in hun zicht dus), maar die stonden alleen te kijken? Ik dus naar die vrouw gerend, en terwijl ik haar fiets van haar aftilde kwam er ook iemand vanuit z’n auto gerend vanaf de andere kant van de weg om haar mee overeind te helpen. Uiteindelijk hebben we haar samen van de weg af gekregen.

Nou schrok ik al dat ik daar ĂŒberhaupt ineens iemand zag liggen (ook door angst dat een automobilist misschien niet zou opletten en haar zou overrijden), maar ben vooral beduusd over het feit dat sommigen alleen toekeken en niks deden? Was een vrouw van sowieso 70+ nota bene, maar anders net zo goed. En dat naast ikzelf dus ook een ander vanaf een andere kant de drukke weg over heeft moeten rennen (en die kwam ook nog eens uit z’n auto waarmee ie voor een stoplicht stond), dus vrij link, omdat mensen die dichterbij stonden en het zagen niks deden? Je zou denken dat het een automatisme is dat je mensen in nood probeert te helpen (in hoeverre mogelijk), maar blijkt wel weer van niet :-1:

7 likes

Ja je hoort het vaker maar kan me er wel over opwinden. Wellicht omdat ik het me zelf niet voor kan stellen en ik zulke dingen zonder na te denken doe. Ze leek fysiek helemaal in orde, was vooral erg beduusd en snapte ook niet hoe ze ineens gevallen was. Ze had ook niet gelijk door dat we middenop een autoweg stonden. En ze gaf aan niet te snappen wat die man tegen haar zei haha (was een Poolse man volgens mij die in het Engels vroeg of ze oke was etc). Uiteindelijk is ze weer op haar fiets gestapt en hopelijk veilig thuis gekomen.

1 like

@Tom_Riddle @SpeedOfSound

Ja ik ben zelf helemaal oke hoor, wind me nu dus achteraf alleen over de situatie op. Ook omdat het volgens mij indd nogal gebruikelijk is en ik snap dat gewoon niet. Wat een naar verhaal ook van je dat niemand hielp en jullie nog zo jong waren ook. Heb het zelf ook gehad na een aanrijding dat niemand naar me op of omkeek en checkte of ik oke was of me omhoog hielp (en de scooterrijder die me van m’n fiets reed reed door) en ik uiteindelijk zelf opgeklauterd ben en flink gehavend zelf naar huis gekomen ben (en uiteindelijk ook nog naar het ziekenhuis moest). Maar ook in andere situaties waarbij ik zelf zonder na te denken te hulp schoot. Gewoon stom dat het voor andere mensen niet zo vanzelfsprekend is of zelfs gaan filmen ofzo.

Ja dat is eigenlijk wel je burgerplicht. Misschien dachten ze dat ze vanzelf wel weer onder die fiets uit zou komen en op zou staan? Of hadden ze niet door dat het een oude vrouw was en ze dat niet alleen zou kunnen? Maar beide echt geen legitieme redenen iig, sowieso niet, maar helemaal niet als iemand op zo’n drukke autoweg ligt met alle risico’s van dien. Die help je gewoon, klaar. Stomme mensen ook, je zou in zo’n situatie toch zelf ook geholpen willen worden?

Mweehh ik heb net mijn allereerste bekeuring ooit binnen, ook nog eens met de auto van mijn ouders. :sweat_smile: Gelukkig niet heel veel geld, maar wel zonde!

Goed dat je gewoon geholpen hebt, maar echt bizar dat zoveel mensen dat dus niet doen. De keren dat ik zoiets heb gezien ben ik er altijd direct heengegaan om te helpen en ik vind dat ook normaal.

Edit @Tom_Riddle heftig verhaal, zo zielig twee van die kleine kindertjes die om hulp moeten roepen voor hun moeder. Echt heel gek dat mensen die dat zien dan niks doen om te helpen

1 like

Dit heeft mijn moeder ook gedaan en ik vond het ook vet raar. Ook nog een bakblik van 40 euro. Koop dat dan lekker zelf, maar schrijf gewoon cadeautjes van 25 of minder op. Liever nog een paar van wat minder, want ik vind 1 cadeau sowieso een beetje saai. Maar ik ga echt geen cadeau kopen en haar de rest bij laten betalen.

1 like

Een collega heeft mij in 4 minuten pissig gemaakt.
Gewoon in 4 min mijn werk afgekraakt.
Ja euh ik deed het voor hem. Je mag het zo weer zelf doen hoor.
Nu wilt hij er maandag over babbelen. Ja euh eikel.

Serieus

Tot diep in de nacht een knallende ruzie gehad met mn vriend (of ex, ik weet het eerlijk gezegd niet meer)
Geen oog dichtgedaan
Mezelf naar school gesleept
Klasgenoot tegen mij: jaaa we moeten nu echt die presentatie fixen, stuur maar een bericht als je thuis bent
Ik zit nu al een uur te wachten terwijl ik mijn ogen amper open kan houden

Kom gewoon online ofzo, heb wel wat meer dingen te doen

Ik heb een griepje te pakken maar voel me altijd zo’n oplichter als ik thuis blijf. Alsof ik stiekem niet echt ziek ben. Terwijl ik eigenlijk vrij weinig kan op in bed liggen na en mijn hoofd gloeit als een :bulb: