Miauwrits & Purrrtticia, briljant gevonden (Svetlana ook trouwens, al helemaal voor zo’n klein kitten hahaha)!
Ik geloof ook dat Kitty en een aantal van de getuigen vanwege hun geaardheid bang waren om de politie te bellen toch? Maakt toch een wezenlijk verschil
Het is ook moeilijk dat een ‘goedbedoeld advies’, een ‘oplossing’ voor een enorme toegenomen druk zorgt omdat je een verantwoordelijkheid voelt naar de aandrager van de oplossing om daarmee geholpen te zijn. Want “als dat niet zo is, denkt de aandrager van de oplossing: ‘Ja hallo, ik bedoel het goed en ik heb de oplossing en ik heb jouw problemen niet dus als deze oplossing voor jou niet werkt is het jouw schuld, ik heb het geprobeerd ’” En je rekent erop dat de adviesgever en oplossingaandrager het snel zat is. Dus iedere aangedragen oplossing is een hoger wordend risico dat diegene z’n rug naar je toekeert.
Dit wilde ik echt niet typen want het is echt heel kwetsbaar.
Hoe lang werk je al zoveel uur gemiddeld? Volgens mij kun je, als dit al maanden zo is, dan ‘eisen’ dat je een contract krijgt met meer uren dan die 4 dat je nu hebt…
Het is mogelijk al gezegd maar HOE LEUK IS DIE TRAILER VAN DE NIEUWE LION KING?
Dit is wel een interessant artikel wat bij je post past
Werken met black friday in een winkel is histerisch. Maar heb zoveel lol haha wat een grap deze dag zeg .
Kon George zelf niet even bijspringen om als ridder deze princess te redden van de drukte.
Altijd!
Het is ook heel kwetsbaar wat je typt, maar in elk geval voor mij ook heel herkenbaar. Laatst had een vriendin van mij aangeboden om mee te denken over de inrichting van mijn huis en toen heb ik ook gezegd ‘doe maar liever niet, want dan voel ik de druk om er iets mee te doen, maar dat gaat op korte termijn toch niet gebeuren en dan ben ik bang dat jij me dat kwalijk neemt’. En dit ging dan nog om iets heel luchtigs, laat staan dat je een oplossing krijgt aangereikt voor een probleem dat tot in het diepst van je ziel met jou is verweven. (En vaak slaat het advies - hoe goedbedoeld ook - de plank volledig mis, en dan moet je er voor je gevoel alsnog iets mee doen.)
Wordt zo hebberig van black friday wil alleen maar dingen kopen die ik niet nodig heb.
Nou precies! Het interieur kun je luchtig vinden, maar als metafoor werktie ook heel goed. En dat je sowieso al je hele leven constant met je interieur heen en weer aan het slepen bent, maar het is nog altijd niet precies zoals de vriendin zou doen, dus daar kan je niks meer aan vragen want die heeft al bepaald “ja ík ben tevreden met míjn interieur dus ik weet heus wel waar ik het over heb. maar het advies komt toch niet aan”
Wat je zegt…crazy hier…
Kijk, wij snappen elkaar . En nu je het zegt, het interieur werkt inderdaad best goed als metafoor, want die vriendin is het dan gewend om in haar huis te wonen, en ziet jouw huis maar af en toe. Dus of het nou bewust is of niet, haar advies zal altijd gebaseerd zijn op haar interieur en wat daar werkt, terwijl jouw huis een andere vorm/grootte/whatever heeft, en er dus ook iets anders nodig is.
Misschien moeten we maar naar het interieurtopic verkassen
Ik heb net uitgebreid geluncht, kom nu bij mijn ouders en ze vragen of ik pizza mee eet. Ik twijfel. De hele week goed gesport en goed gegeten, dus ergens zonde. Aan de andere kant weekend dus yolo. Wat zouden jullie doen?
Pizza!
Ik hen geen idee waar ik dit kan vragen dus maar hier. Zijn de handdoeken van de Hema echt zo fijn als ik denk?
Ik ben net in de winkel even gaan kijken en de handdoeken van hotelkwaliteit zijn zo lekker zacht en dik dat ik het bijna niet meer geloof haha. Maar de handdoeken van zware kwaliteit hebben wel leukere kleuren, hoe zijn die?
Ze zijn eigenlijk helemaal niet zo fijn, zelfs de luxe hotelkwalieit (als ze die nog hebben) viel behoorlijk tegen. Veel goederen zijn door de jaren heen wat betreft kwaliteit achteruit gegaan in de worstenwinkel.
Altijd als ik nieuwe schoenen heb hou ik ze het liefst zo lang mogelijk aan die dag
Mijn oma is een tijdje geleden overleden en mijn opa is sindsdien zo opgeknapt. Hij nam echt te veel zorg op zich voor iemand in de 90. Ik vond het wel mooi om te zien dat zoiets verdrietigs ook zo positief kan uitpakken.
Mijn hart breekt wel bij de gedachte dat hij nu veel vaker alleen eet, maar dat gevoel heb ik eigenlijk bij alle oude mannetjes, haha.