Wat je even kwijt wilt #11

Wat leuk! Gefeliciteerd :kissing_heart:

1 like

Ik heb ineens spontaan een goed idee om een weekendje weg te gaan met mijn moeder en nu ben ik geïrriteerd dat ze al 3 minuten niet reageert op dit SUPER goede plan

7 likes

Of de zon opzoeken naar Tenerife bijv of met de auto naar Luxemburg.
Maakt me eigenlijk niet uit waar, als ik er maar even uit ben haha :smiley:

Als ik naar Vlaamse tv-programma’s kijk, voel ik altijd zo’n heimwee en ben ik bijna bereid om weer van land te verhuizen. De vlaamse keuken weer eten. Grijze straten, lekkere croissants, stoofvlees met frieten, rustigere mensen, vernaggelde fietspaden, maar goedkoper openbaar vervoer, mijn familie in de vlaamse velden. Coureurs overal. Bier overal. Instituten die makkelijker te begrijpen zijn omdat je ze gewoon bent. Niemand die je taalgebruik corrigeert of erover valt.

Maar ergens ben ik al heel erg Nederlands geworden en dan zou ik op den duur Nederland ook nog heel erg missen. Mijn man zou in Belgie misschien niet kunnen aarden, laat staan de taal kunnen spreken en laat staan leven in een land met minder aziatische restaurants en opties dan hier in het mooie Rotterdam :sweat_smile:

Binnenkort ga ik naar Belgie voor een aantal dagen en dan neem ik mijn man mee naar het mooie Gent waar ik toch vaak zat in mijn jeugdjaren voor al het leuks met vriendjes - oh - en ik neem hem misschien ook gewoon mee naar de Kinepolis in Gent!! ECHTE NOSTALGIE!

36 likes

Ah wat rot! Zal ik iets voor je zoeken?
En anders kan een kipfiletje in de bh met kerst geen kwaad hoor. Het is maar 1 keer per jaar kerst haha

Ben je close met de collega? De vader van een collega zou voor mij zelf best ver weg staan, en zou in mijn omgeving niet iemand zijn naar wiens condoleance je zou gaan. Sterkte in ieder geval!

Verhuizen is echt fucking slecht voor je bloeddruk

6 likes

Hahaha ik vind dit echt een leuke post.

‘Vroeger’ vond ik België stom eigenlijk en had ik er niet zo veel mee (ik denk omdat ik in NL ben opgegroeid), maar nu ik vrijwel altijd in het buitenland ben besef ik eigenlijk pas hoeveel ik van België hou. Zodra ik in Zaventem land heb ik echt zo’n blij gevoel van ‘ik ben weer thuis’. De frituren, de winkels, de belegde broodjes <3 En in het weekend verse pistoletjes, sandwiches en koffiekoeken van de bakker en van de beenhouwer vleessla, martino, krabsla etc (heb zoveel zin in tomatensaus met balletjes nu hmmm). In Nederland proeft dat toch allemaal anders.

Nu heb ik ook heimwee :joy:

6 likes

Ik ga veldrijden kijken op één maar het is nu nog even reclame en ik realiseer me maar weer eens hoe fijn ik het vind om naar mensen die Vlaams praten te luisteren. Zo lekker rustgevend ofzo.

2 likes

Ik word hysterisch blij vanbinnen als ik denk aan KOFFIEKOEKEN en een goei pak friet uit de frituur. Belegde broodjes, tomatensaus met balletjes, jaaa. Ik ga een belegd broodje halen bij de Panos als ik overstap in Antwerpen en een cappucino bij Einstein koffie.

Kan bijna janken van geluk.

11 likes

Ah echt leuk. Vroeger vierden we altijd kerst met de hele familie, maar omdat iedereen altijd druk was is het een beetje verwaterd. Heb ik altijd vet jammer gevonden. Nu had mijn moeder dit jaar ineens toch geopperd om kerst te vieren (maar dan een weekend eerder) en iedereen kan! Zo leuk! En nu hebben mijn broer en ik bedacht dat iedereen zelf hapjes maakt zodat mijn oma niet zo druk is. Heb het net voorgesteld in de groepsapp en iedereen reageert positief. Nu al zin in :star_struck: :star_struck:

10 likes

Broodje boulet met ketchup en uitjes. Zo lekker!

1 like

Ah zo leuk! Aan mijn vaders kant heb ik grote familie waarmee we elk jaar kerst vierden. Helaas lukte het nu niet om een datum te prikken en familieleden wilden het niet een weekend later vieren helaas. Zo stom, vind echt dat je dat soort dingen moet koesteren dus props voor je moeder! Veel plezier alvast!

1 like

Haha ik was net mijn ex mijn huisje aan het laten zien, dus wij willen weer naar de auto lopen komt de buurman eraan of we koffie komen drinken. Zo lief, een 76 jarige man uit Angola. Hij bood ons ook nog brood met kaas aan haha, echt super gastvrij.

18 likes

Ahh ik ga lekker spontaan even de stad in om koffie te drinken met een vriendin. Zin in!

6 likes

Haha nee dat niet, is helaas zo’n jongen die met jan en alleman zoent :stuck_out_tongue:

1 like

Trots op jou!

1 like

“Hallo je spreek met monkeyslut. Zullen we een keer afspreken?”
“Sorry, ik doe het niet met apen.” :eyes:

2 likes

Hahahah nee vind het echt leuk

1 like

Kan je geen verhalen gaan schrijven hier op het forum? Je hebt echt een fijne schrijfstijl!:stuck_out_tongue:
Krijg gelijk zin om naar België te gaan

6 likes