Wat je even kwijt wilt #11

Wat knap dat je de knoop hebt doorgehakt, ook al maakt de keuze je verdrietig. Dat gevoel van schaamte/falen kan ik me goed voorstellen, maar dat is denk ik écht niet nodig. Je kunt het ook anders bekijken: je bent erin geslaagd om een keuze te maken die jou de dingen oplevert waar je behoefte aan hebt, namelijk stabiliteit en ruimte voor sociale dingen. Ergens mee stoppen wat niet goed is/voelt voor jou is wat mij betreft echt het tegenovergestelde van falen, maar juist super sterk!

1 like

Ik wilde een koffie halen met sojamelk maar die was op, ze hadden alleen kokos-sojamelk dus ik dacht: doe dat dan maar. Het is niet vies, wel lekker op zich, maar het smaakt alsof er een klein beetje alcohol in zit. En het lijkt steeds alsof ik stukjes proef maar die zitten er natuurlijk niet in.

Anders doe je voor de zekerheid nog een test, dan weet je het zeker. 2 voor 5 van Kruidvat zijn betrouwbaar en anders heeft Action ook goedkope.

Umami? Ga ik misschien heen vanavond, wilde eigenlijk ook Little V :thinking:

Lasanie (wel buiten het centrum) of Himalayan (in de stad, nog nooit geweest maar staat op m’n lijst)
Amier is ook lekker! Libanees, naast het Plein

1 like

Oh ja dat is ook zo hmm. Misschien toch even de dokter bellen? Snap dat je er niet helemaal gerust op bent.

1 like

26 kcal per 100ml is helemaal prima toch?

Ik heb vanmorgen mijn moeder laten weten dat ik me mentaal niet helemaal ok voel en ik dus niet mee ga uit eten voor haar verjaardag en ze reageert niet eens. Zeg gewoon oh jammer en sterkte ofzo. Ik weet niet eens of ik meer teleurgesteld ben in haar of in mezelf dat ik blijf hopen op wat medeleven of liefde of uberhaupt aandacht.

4 likes

Klinkt alsof je haar niet even gebeld hebt, maar per app/sms hebt afgezegd? Weet niet hoe de verhouding tussen je moeder en jou is natuurlijk, maar kan me voorstellen dat ze dat niet heel chill vindt? Ik zou het iig niet op prijs stellen als ik voor mijn verjaardag uit eten zou gaan en iemand zou op de dag zelf per app afzeggen, laat staan als dat mijn eigen dochter was… Zou haar gewoon even bellen en het nog eens uitleggen, dan is ze vast begripvoller.

3 likes

Zal ik nog twee uurtjes naar een opendag van een hogeschool gaan? Ik heb totaal geen zin maar geen idee hoe ik ooit anders een keuze ga maken.

Klopt, we bellen ook eigenlijk nooit omdat het dus niet lekker zit tussen ons. Het gaat om een etentje volgende week, dus niet vandaag, dat zou ik zelfs niet doen, op de dag zelf afzeggen.
Vind het superjammer dat ze niet eens kan zeggen dat ze het dus jammer vindt dat ik niet bel oid. Gewoon niks.

Ja kan net zo goed iets anders zijn natuurlijk, maar snap dat je ongerust bent als je normaal heel regelmatig bent! Twee maanden is dan waarschijnlijk voor je gevoel best lang om af te wachten. Hopelijk word je snel ongesteld!

1 like

Ah ok, dan is het wel anders. Misschien is ze toch een beetje op haar kut getrapt dat je afzegt en moet ze het even verwerken, en reageert ze later vandaag/deze week nog wel? Probeer je er iig niet te veel van aan te trekken, als je je al niet fijn voelt. Sterkte met wat er ook speelt, en hoop dat het snel beter met je gaat!

1 like

Op haar kut getrapt? Gatverdamme.

11 likes

Haha, is dat zo’n onbekende uitdrukking? Gebruik die best vaak voor gepikeerd, vind hem juist wel leuk :smile:

2 likes

Ja ‘op je pik getrapt zijn’. Niet kut. Ik vind het heel vies en naar met kut :roll_eyes:

5 likes

Ik raak zo in de war van mijn onregelmatige diensten. Het is zaterdag maar het voelt als maandag of een andere willekeurige doordeweekse dag

2 likes

Voor mij is het gewoon een variatie daarop die voor vrouwen gebruikt wordt, aangezien die een kut hebben en geen pik, hoor het ook wel vaker. Sorry dat het zo’n heftige reactie bij je oproept.

19 likes

Je hoeft je nergens voor te schamen! Het toont alleen maar respect dat jij een keuze maakt waar je volledig achterstaat! :kissing_heart:

2 likes

Oh ja, had er niet eens naar gekeken haha. Wist alleen dat er suiker in zat in tegenstelling tot gewone thee.