Wat je even kwijt wilt #11

Klein beetje nootmuskaat maakt de smaak wat intenser, of zo iets haha vind dat altijd lastig te omschrijven

2 likes

Ik heb eten besteld via deliveroo en nu begint het ineens heel hard te regenen. Vind dat altijd zo zielig voor die bezorgers :frowning:

Ui

1 like

Oké er kwam net een kever uit de grond bij een van mijn mijn orchideeën gekropen?? Ik heb nu echt te neiging al mijn planten te ontpotten en de grond te zeven :thumbsup:

2 likes

Yes, ui heb ik toegevoegd!
Rode wijn en nootmuskaat had ik niet :frowning:
Heb wel nog courgette en beetje rauwe ham en kaas toegevoegd.
Smaakt best prima.

Zie hier: mijn kookkunsten

14 likes

@Willem Ik lees jullie reacties nu pas haha, maar ik heb het dus gedaan en ik vind het echt heel spannend haha. Sowieso is het de eerste keer dat ik dit doe dus heb geen super hoge verwachtingen maar vind het wel spannend! haha. Sowieso is het een kleurspoeling die er als het goed is over 2 maanden weer uit gewassen is, dus heb niet echt heel veel risico genomen haha

2 likes

Ok huh, mn bestelling stond op bezorgd terwijl die helemaal niet bezorgd was… Klantenservice gesproken en nu zeggen ze dat ie er nu aan komt. Wat heeft ie dan in de tussentijd gedaan met mijn eten??

1 like

Ik kan dus echt totaal niet zingen hè, is me ook meermaals verteld door anderen.
Maar kun je leren zingen als het vanzelf echt om te janken is? Heeft iemand hier wel eens zangles gehad? En dan ben ik vooral benieuwd naar mensen die ook niet kunnen zingen.
(Heb wel het idee dat ik beter toon kan vasthouden bij liedjes die gezongen worden met een lage stem)

Ohh leuk! Heb je ook een foto van het resultaat? Of moet het nog intrekken enzo

Het is nu nog aan het intrekken, en moet het nog even uitspoelen en drogen haha. Maar ben wel echt super benieuwd. Hopelijk zijn mijn verfskills niet al te debiel haha. Sowieso vind ik het irritant dat ik niet eerder heb besloten het gewoon te doen, want dan had ik het nog in het daglicht kunnen zien haha

2 likes

Mijn vriend moest net voetballen en ik was aan het kijken. Hij viel en zn hoofd bonkte echt op de grond en toen bleef hij een tijdje stil liggen. Ik was zo bezorgd ik stond te trillen met tranen in mn ogen langs de lijn. Later in de wedstrijd sprong nog iemand op hem, kermde hij het uit van de pijn en kwam hij hinkend het veld af. Leuke sport…

3 likes

Antwoord van een absoluut NIET-zangeres hoor: ik dan dat het afhankelijk is van waar je ‘probleem’ ligt. Ik kan zelf dus ook totaal niet zingen, maar heb ook geen muzikaal gehoor en hoor / weet verschil in tonen niet. Wel hoger of lager haha, zo erg is het net niet, maar of het bij wijze van een C D of E is op de toonladder? Shoot me. Kan ook dus geen tonen overnemen. In mijn geval lijkt het me dus niet mogelijk om te leren omdat ik het gehoor al niet heb. Dus hoe dan produceren? Maar stel je zingt uit de maat; ritme lijkt me dan wel aan te leren waardoor je best een oké zangeres kunt zijn.

Op de middelbare school had ik een vriendin die zangles had. En toen was er zo’n open podium waar iedereen zich voor op kon geven en ging zij dus ook zingen. En het was zo slecht/vals. Dus ik denk niet dat iedereen het kan leren of het was hele slechte zangles.

1 like

Ik zat net ff 20 minuten in m’n kast omdat de wereld me ff te veel was.

5 likes

Oei, hoe gaat het nu met hem?

:heart:

1 like

Deze man zegt van wel. In dit filmpje analyseert hij slechte audities bij American Idol en legt hij precies uit wat de zangers beter kunnen doen. Vond ik echt leuk om te zien! Van een paar mensen vermoedt hij ook dat die verkeerde tips hebben gekregen van zangdocenten.

Ik geloof ook wel wat hij zegt; dat iedereen (beter) kan leren zingen en dat maar heel weinig mensen écht compleet tone deaf zijn.

3 likes

Niet zo goed :frowning: Hij kan zijn been amper bewegen en er niet op staan. Ik hoop dat het geen langdurige blessure wordt. Hij vind het altijd zo kut als hij niet kan voetballen.

Oh jeetje, beterschap voor hem !

ik ben al door mn sintmaarten snoep heen terwijl er nog heel veel kinderen lopen😭