Zouden jullie deze foto uit kunnen leggen aan iemand buiten Nederland?
Nee
Sneu dat het zo ver moet komen. Al ben ik er niet eens verbaasd over. Het is een kwestie van tijd voordat de eerste gewonden gaan vallen.
Gezellig kinder feestje. Ik ga mn schoen zetten.
Ik vind het zo dubbel en moeilijk om dit soort berichten te lezen. Ik ben helemaal anti zwarte piet en steun hun boodschap volledig en vind dat er te weinig platform wordt geboden om deze boodschap te mogen verkondigen ( zie de redenen waarom de demonstranten niet naar hun aangewezen plaats zijn gegaan). Maar juist door dit soort confrontaties worden pro-pieten weer zo gevoed in hun idee dat demonstranten agressief en gevaarlijk zijn. Terwijl dit juist wordt uitgedaagd. Zo ontzettend frustrerend.
Ik gister ook omg kreeg het al koud toen ik er naar keek
Ik wil vanavond naar Glow Eindhoven gaan (nog nooit geweest) en wil van te voren graag ergens wat eten, aangezien Glow toch tot 12u vannacht open is. Iemand tips waar je lekker kan eten in Eindhoven? Hoeft niet bijzonder te zijn, maar gewoon goed en lekker eten.
Ik vraag mij altijd af waarom we het verhaal niet aanpassen naar roetvegen, de pieten andere soorten haar geven. En ze echt de kleur zwart geven als roetvegen inplaatst de diep bruine kleur. Kinderen boeit het echt niet of ze zwarte piet of roetveegpiet zeggen. Zorg dat Dieuwertje blok het verkoopt op het sintjournaal en er is nergens een probleem en niks verpest voor die kids
Helemaal mee eens 
Ik snap alleen de discussie over voc-kruiden niet? Maar heb mij daar ook niet in verdiept
Ja maar dan kan nooit meer een bekende voor piet spelen want dan word je herkend!!1!
Slimme kinderen herkennen je alsnog wel. Had ik als klein meisje namelijk ook. Je hebt genoeg verhuurbedrijven of collega’s die het doen.
(Ik ben tegen zwarte Piet maar dit is de reactie die ik altijd hoor over roetveegpiet)
De VOC is natuurlijk het toonbeeeld van het imperialisme wat ons land zo groot heeft gemaakt in de gouden eeuw. Wat mensen uit voormalig nederlands indie volgens mij steekt is dat VOC-kruiden als een soort unique selling point gezien worden nu, terwijl het voort komt uit extreme onderdrukking van de inheemse bevolking daar. Daarnaast wordt de zwarte piet discussie wel onder de loep genomen, en word parallel daaraan ineens een pepernoot met voc kruiden gelanceerd als marketing.
Het Ketelhuis in Strijp-S!
Aah zie dat wist ik nog niet, is er geen andere benaming voor die kruiden? Ze heten in het Engels vast anders!
Ik heb je een pm gestuurd!
Wat een nacht, wat een nacht. Zo’n mega dikke kater heb ik al heel lang niet meer gehad.
De Burger (maar vaak wachttijd), Indonesia, Mangiare (op de Kleine Berg)!