Daarom heb ik 2 gekozen. Heb het idee dat je niet moet rotzooien met dit soort regels.
Zit hier echt dik te janken omdat ik mijn grootste maatje woensdag moet laten inslapen.
Kan wel kotsen momenteel
Ja ik heb de 6 maanden nu met 1 week overschreden. Maar ik ben bij het ministerie van binnenlandse zaken geweest net dus ik ga zeker geen regels overtreden oid hoor! Dat wil ik juist voorkomen. Zij hebben me verteld dat ik nu geen regels overtreed en dat ik nu gewoon in orde ben, ook al blijf ik nog 2 weken. Mijn visum is namelijk geldig tot 9 januari dus tot dan mag ik hier gewoon zijn. Vanaf januari staat de teller dan weer op 0 zeg maar.
@Evi-lena Ja dat is waar! Al heeft mijn oma zelf gezegd tegen me dat ze liever met mij alleen een keer gaat omdat we dan tenminste goed kunnen praten met elkaar. Nu komen haar broers en zussen die ze niet zo vaak ziet dus ze zei zelf al dat ik er niet veel aan zal hebben. Maar natuurlijk wil ik er het liefste wel gewoon bij zijn dus het is echt dubbel. Ze zou het dus ook zeker niet erg vinden en waarschijnlijk alleen maar fijner. Maar toch.
Oh nee wat verschrikkelijk
Heel erg veel sterkte Xx
Weet je zeker dat je zonder problemen het land nog uit komt als je langer blijft? En heeft dat geen invloed op je permanente visum? In zoān situatie kan het mij verstandig lijken om me netjes aan de regels te houden, zodat ze dat niet tegen je kunnen gebruiken. En kan jouw vriend niet deze kant op komen?
Ik begrijp het visum verhaal ook niet helemaal. Je geeft aan dat als je in december terug zou reizen je geweigerd wordt omdat de 6 maanden dan zijn overschreden. Als je dan blijft tot in december, dan overschrijd je toch ook die 6 maanden?
Ah ja ik snap het
Wat naar, heel veel sterkte! <3
Ik had me even verkeken op het weer, dus nu heb ik rode benen van de kou
Ik heb morgen mijn laatste dag op mijn werk en ik moet al mijn spullen inleveren maar ik heb niet echt een lijst van spullen die ik ooit heb gekregen. Ik heb nu:
Laptop + accessoires
Sleutel van de voordeur van kantoor
Tag van het Abonnement op de parkeergarage
Ik ben zo bang dat ik iets vergeet ā¦
Even een check of ik de klungel ben of de fabrikant. Blijven deze dingen (spoiler) bij jullie ooit wel goed dicht zitten, of vinden jullie de Malthesers/M&Ms ook all over terug in je tas?
- Ja, gaat ook altijd open
- Nee, ik kan die dingen wel fatsoenlijk sluiten
- Ik maak niet zulke onverantwoorde/ongezonde levenskeuzes.
0 stemmers
Misschien nog een pasje ofzo?
Ik mis de optie
Ik eet die zak in 1 x leeg dus gebruik de sticker niet
Goeie Thanks! Ik heb inderdaad een brandstofpas en een kentekenbewijs, die neem ik mee
Inreisverbod wordt niet direct gegeven in NL, naar wat ik weet dan. Een verlopen visum betekent dat je onmiddelijk het land moet verlaten, maar niet dat je meteen een inreisverbod krijgt. Dat krijg je pas als er ook andere dingen gelden zoals een gepleegd delict of gevaar voor de samenleving. Of misschien weet je er meer van dan ik, dan heb ik niks gezegd, maar zo heb ik het begrepen.
Ik zou vooral kijken naar hoe je zoveel mogelijk kans maakt op een permanent visum en dan het advies van de ambassade volgen @Diamonds Ik denk dus dat een inreisverbod niet zo makkelijk opspeelt, maar misschien wel een aantekening dat je langer bent gebleven dan 6 maanden en dat zou ik tricky vinden. Liever alles heel voorbeeldig doen voor je toekomst zou ik dan denken.
Goed punt. Ik probeer nu nog de schone schijn op te houden voor mijn medetreinpassagiersā¦
Ik wilde even snel iets ophalen bij de ikea.
Ik zag de rijen bij de kassa en oh god ik ben omgekeerd.
Jeetjeā¦heel zuidlimburg was in de ikea.
Heel veel sterkte 
Weet iemand hier of ze bijv. bij de Action zoān mandje hebben?
Ik weet dat dierenwinkels ze sowieso wel hebben maar ik wil er zo min mogelijk aan uitgeven.
Oh dat zit toevallig in de buurt mijn nieuwe huis haha, kan daar wel even kijken binnenkort.
Thanks.