Maandag is altijd mijn zondag en ik kan niet wachten, iedereen zeikt op elkaar op werk vandaag
Ben nu heel benieuwd wat jullie allemaal voor ideeën hebben haha
Heeeel naar haha. Goede oplossing wel . Mijn moeder gaat letterlijk op het perron staan zodat ik in dezelfde trein kan blijven die weer doorgaat, iets minder gezellig haha
En verkleed gaan als naakte man?
Oké ik weet ff niet wat ik moet doen en zou heeeel graag wat advies willen.
Ik ben bezig met een visa om in Israël te verblijven maar dat is allemaal nog niet in orde momenteel. Met een standaard toeristenvisum wat ik nu heb mag je max 6 maanden in totaal per jaar hier blijven. Nu zit ik net aan de 6 maanden.
Ik ga woensdag naar huis en zou dan begin december terug komen. Maar nu heb ik net te horen gekregen dat ik bij terugkomst in december waarschijnlijk geweigerd zal worden omdat de 6 maanden zijn overschreden. Vanaf 1 januari mag ik gewoon weer het land in en begint de periode van 6 maanden opnieuw. Mijn huidige visum is nog geldig tot januari dus in principe mag ik hier wel nog blijven tot dan (tenzij ik dus het land nu verlaat).
Nu heb ik twee opties:
Optie 1: ik blijf hier tot half december en ga dan naar huis voor de feestdagen en kom gewoon 1 januari terug zonder problemen. Hierdoor mis ik wel mijn omaâs 80e verjaardagsfeestje (wat ik in eerste instantie sowieso eigenlijk later apart zou vieren met haar maar mijn tante wou per sĂ© dat ik naar het feestje kwam omdat ze anders niemand heeft om mee te praten). Dan moet ik wel mân familie nog drie weken extra missen.
Optie 2: ik ga gewoon naar huis woensdag en kom pas in januari terug. Ik zal mân vriend dan dus 1,5 maand niet zien. We zijn in die periode ook 4 jaar samen en hadden dan een weekendje weg geboekt maar dat moeten we dan annuleren. Mijn verjaardag en zijn verjaardag kunnen we dan ook niet samen vieren. Maar ik ben dan wel op mân omaâs feestje. Ik ben dan dus 6 a 7 weken bij mân ouders thuis.
Wat zouden jullie zelf doen??
- Optie 1
- Optie 2
0 stemmers
Ik heb nu optie 1 gestemd, maar het hangt er voor mij een beetje vanaf wat je oma er van vindt ook. Want ik neem aan dat je naar haar verjaardag zou gaan voor haar, niet voor je tante.
Heel eerlijk zou ik bij mijn omaatje willen zijn. Klinkt misschien hard maar ik denk dat je nog heel lang bij je vriend kunt zijn en minder lang bij je oma.
Ja hier vind ik ook wat voor tez eggen.
Ja dat denk ik dus ook wel⊠alleen kan ik misschien net zo goed 2 weken later met haar uit eten gaan. Lastig want ik wil er echt graag bij zijn.
Ik denk wel dat haar 80e verjaardag een bijzondere dag is voor haar die ze graag met jou erbij zou willen vieren. Later uit eten is dan toch net weer iets anders
Daarom heb ik 2 gekozen. Heb het idee dat je niet moet rotzooien met dit soort regels.
Ik ben opgegroeid in een gemeente dat niet ontwikkelt ofzo. Bij de sintintocht zijn alleen maar zwarte pieten dus op de groepsapp kwam iemand met âWanneer gaan ze eens mee met de trend qua witte pieten en roetvegenâ en mijn schoonzussen⊠O hemeltje. âWat zwart is, moet zwart blijvenâ âWat Nederland is, moet Nederland blijvenâ.
Wel frappant dat ik net vannacht had gedroomd dat de familiebijeenkomst met Kerst helemaal uit de hand zou lopen :â)
En alle artikelen ten spijt maar het gaat niet in hun hoofd ofzo.
Sowieso vind ik het stom van een gemeente dat ze totaal niet meegaat met het sentiment en zo vasthoudt aan oude gewoontes. Echt mede hierom zou ik daar nooit meer willen wonen, ik vind het echt om te janken en zou bijna de gemeente een brief of e-mail willen sturen.
Ik ben zo benieuwd hoe mijn vriend matcht met mijn broers en hun vriendinnen. Dat wordt echt janken (voor mij) als dit soort onderwerpen besproken worden als we met zijn allen zijn.
Edit: huilen voor mij en woede voor mijn vriend denk ik :â) Vasthouden aan âgeen politieke onderwerpenâ wordt nog meer de hoofdzaak mocht hij ze ontmoeten.
Zit hier echt dik te janken omdat ik mijn grootste maatje woensdag moet laten inslapen.
Kan wel kotsen momenteel
Ja ik heb de 6 maanden nu met 1 week overschreden. Maar ik ben bij het ministerie van binnenlandse zaken geweest net dus ik ga zeker geen regels overtreden oid hoor! Dat wil ik juist voorkomen. Zij hebben me verteld dat ik nu geen regels overtreed en dat ik nu gewoon in orde ben, ook al blijf ik nog 2 weken. Mijn visum is namelijk geldig tot 9 januari dus tot dan mag ik hier gewoon zijn. Vanaf januari staat de teller dan weer op 0 zeg maar.
@Evi-lena Ja dat is waar! Al heeft mijn oma zelf gezegd tegen me dat ze liever met mij alleen een keer gaat omdat we dan tenminste goed kunnen praten met elkaar. Nu komen haar broers en zussen die ze niet zo vaak ziet dus ze zei zelf al dat ik er niet veel aan zal hebben. Maar natuurlijk wil ik er het liefste wel gewoon bij zijn dus het is echt dubbel. Ze zou het dus ook zeker niet erg vinden en waarschijnlijk alleen maar fijner. Maar toch.
Oh nee wat verschrikkelijk Heel erg veel sterkte Xx
Weet je zeker dat je zonder problemen het land nog uit komt als je langer blijft? En heeft dat geen invloed op je permanente visum? In zoân situatie kan het mij verstandig lijken om me netjes aan de regels te houden, zodat ze dat niet tegen je kunnen gebruiken. En kan jouw vriend niet deze kant op komen?
Ik begrijp het visum verhaal ook niet helemaal. Je geeft aan dat als je in december terug zou reizen je geweigerd wordt omdat de 6 maanden dan zijn overschreden. Als je dan blijft tot in december, dan overschrijd je toch ook die 6 maanden?
Ah ja ik snap het
Wat naar, heel veel sterkte! <3
Ik had me even verkeken op het weer, dus nu heb ik rode benen van de kou