Bij mijn huidige werk ben ik verplicht BHV’er (is nodig voor mijn functie). Nu ga ik in januari beginnen bij een nieuwe baan en nu twijfel ik of ik zal doorgeven dat ik een BHV-diploma heb (recent nog op herhaling geweest). Ik denk dat het goed is als zoveel mogelijk mensen bijdragen aan de veiligheid etc… En er staat een kleine vergoeding tegenover. Echter, ik ben best bang dat als er echt iets gebeurd, ik niet in staat ben om goed te handelen. Moeilijk…
Ik heb inderdaad ook EHBO + reanimatie gehad. Volgens mij is dit standaard voor BHV. Ja ik vind het best lastig als dadelijk blijkt als er echt iets gebeurt, ik helemaal verstijf. Ik heb tot nu toe nog nooit echt mijn kennis in de praktijk hoeven te brengen. Ik denk dat ik in bepaalde situatie wel adequaat kan handelen en in andere situaties minder.
Wow 30 euro is wel veel! Ik heb geen idee hoe hoog de vergoeding bij mijn nieuwe werkgever is.
ik kan weer een beetje lopen en volgens mij ook wel autorijden dus ik ga zo met een vriendin een kerstboom kopen en nog meer kerstinkopen doen jooeeehoeeee
Jaaa ga! Lekker plantjes kopen. Wil je iets specifieks?
Ik begin geloof ik eiiindelijk een beetje de muziek die ik zelf maak te accepteren dat het goed genoeg is zoals het is. Ik wilde altijd iets geniaals uitvinden ofzo. Maar het is gewoon wat het is, wie ik ben, dromerig zoet en melancholisch. So be it. En toch die onzekerheid om het nu naar mensen te sturen die er verstand van hebben, kneitereng.
Geeft het niet juist ook fijne energie als je wel gaat en lekker creatief kunt zijn? Daar leef ik zelf iig altijd erg van op.
Meh ik heb vandaag mn haar gewassen en het zit helemaal kut. Echt irritant want ik was het maar 1x per week maar nu zit het dus de komende dagen ook lelijk godverdmme
Stapje voor stapje. Eerst een been uit bed, dan twee. Dan alleen nog concentreren op je aankleden, niet op het tuincentrum nog. Eerst de deur uit, dan in de juiste richting lopen. Voor je het weet ben je er
Ik ben pro wooncomfort. Je weet niet wat de toekomst je gaat brengen en optie 1 klinkt heerlijk. Zeker met oude, gehorige huizen moet je maar net geluk hebben wie en wat er naast/onder/boven je zit en dat kan in de toekomst natuurlijk ook negatief worden. Plus, wie weet waar je over 2 of 5 jaar zit. Misschien met of zonder partner om iets te kopen?
Lukt je vast! Ik ben ook iemand die verstijfd, heb mezelf wel aangeleerd als er echt iets gebeurd 112 te bellen. Werk in een winkel en samen met 2 anderen ben ik leidinggevend. Die andere 2 hebben BHV en ik (nog) niet. Laatst waren zij er beide niet en werd er iemand onwel in de winkel. Al mijn collega’s keken mij aan en ik heb dus echt 0 medische kennis en in mijn ogen ook niet het vermogen om desondanks mensen gerust te stellen. Maar goed iedereen keek mij aan en ik kon moeilijk dat meisje op de grond laten liggen en verder met mijn werkzaamheden. Dus hoe onwennig ook voor mij ben ik bij haar gaan zitten, ambulance gebeld en zo goed en zo kwaad als het ging haar bijgestaan. Had wel snel door dat het volgens mij ‘slechts’ een paniekaanval was en niet dat ze werkelijk in levensgevaar was oid. Wist het natuurlijk niet zeker dus was alsnog best trots op mezelf. Voelde ook alsof ik dus als het echt nodig is best goed kan handelen. Meisje heeft later nog een bedankje gebracht
Dank voor je reactie! Ik heb het huis zojuist gezien en er blijken wat dingen mis te zijn gegaan waardoor ik een kleiner appartement heb. Wooncomfort neemt daardoor af en dus ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de goedkopere optie omdat het comfort niet zoveel beter gaat zijn dat het de helft van mn huur waard is.
Ik ben de dagen toch wel een beetje aan het aftellen op mijn werk nu. Ik moet zo werken, maar heb echt geen zin. Nog twee weken.
Ah, wel stom dat er wat mis is gegaan maar snap je keuze dan helemaal
Het went, trust me! Gefeliciteerd alvast met je eerste factuur
Maar voor iets korts/kleins afspreken moet wel kunnen toch? Praktisch gezien kan dat in ieder geval wel, denk ik. Je moet toch eten bijv., dan kan je dat net zo goed samen doen.
Dat je er de ‘mentale ruimte’ niet voor kan of wil vrijmaken of snap ik wel hoor, maar echt onmogelijk lijkt het me niet.
Maar als je iets afspreekt, maak je er toch ook wat van? Als ik alleen eet, duurt het maximaal een halfuur inclusief koken. En daarna weer aan de slag. Ik vind het dan sneu om iemand na een halfuur weer m’n huis uit te schoppen omdat ik weer verder moet. Dus kies er dan liever voor om echt de tijd ervoor te nemen en kwalitatief af te spreken als de drukke periode voorbij is.
Ik heb net legit een afspraak gemaakt voor een wenkbrauwlift met botox en lipfillers en ik weet even niet zo goed hoe ik op mezelf moet reageren Ik vind mezelf hier helemaal geen type voor, maar het zat zo in mijn hoofd dat ik het moest doen van mezelf
Ja 't kost dan iets meer tijd maar ik vind dat soms ook al leuk, ik hoef niet altijd minstens 2 uur met iemand te zijn.
Een half uur vind ik trouwens echt snel, leer mij dit eens haha
Kan iemand mij helpen met iets voor mijn studie? Ik kom er zelf echt niet uit
Tekst
We hypothesize that a match between a negative event and brand associations (i.e., a brand-diagnostic event) may lead to increased evaluations among consumers who identify strongly with the brand. For this consumer group, a diagnostic event may emphasize the core brand associations they identify with. A diagnostic threat to the brand may, therefore, be interpreted as a threat to themselves (Lisjak, Lee, & Gardner, 2012), leading to defensiveness and overcompensation, resulting in improved brand evaluations. For consumers who do not identify with the brand, a negative diagnostic event will not be perceived as a personal attack, and brand evaluations will be reduced. Thus, the effects of a negative diagnostic event will vary with the degree of identification with the brand.
Wat betekent diagnostic in dit geval? Een diagnostic event/ een diagnostic threat? In een eerder artikel hadden ze het ook over ‘‘perceived diagnosticy’’ en daar heb ik over gevonden:
tekst 2
‘’’ Perceived diagnosticity staat voor de mate waarin de consument beoordeelt of dat de advertentie behulpzaam is voor een goede product evaluatie (Kempf & Smith, 1998)’’’
Maar behulpzaamheid lijkt me niet te passen in de tekst hierboven? Iemand enig idee?
Edit: zie nu dat ik mijn het verkeerde topic zit, dacht dat dit het studietopic was sorry.
Het enige wat ik in deze context kan bedenken is dat die zinnen de definities van die begrippen zijn… Dus een diagnostic event = een event that emphasizes… etc? Maar dat lijkt me eigenlijk niet. Misschien bedoelen ze er ‘relevant’ mee?