@August YES wat goed van je! Gefeliciteerd Al gepland waar je eerste zelfstandige ritje heengaat?
Haha nee eerst proberen te sparen voor een eigen auto
Ben het met je eens hoor. En het is uiteraard ook verplicht om serieus te solliciteren, maar ja, wel heel lastig te controleren denk ik, met name als het gaat over wat men zegt in een gesprek.
Ik vind het ook een raar idee dat zoveel mensen het idee hebben dat ze overal ‘recht’ op hebben. In het algemeen eigenlijk, als je ziet wat mensen allemaal voor een boze dingen op het internet zetten en ook verhalen die ik hier lees, maar inderdaad ook dat er zo veel mensen zijn die het hun ‘recht’ vinden dat ze een uitkering krijgen en dat dus indirect andere mensen werken voor hun levensonderhoud. Natuurlijk zijn er ook talloze mensen die een uitkering hebben en niet kunnen werken, of wel willen maar niet aan de bak komen en ik denk dat zij in de meerderheid zijn. Maar ik word er ook wel een beetje pissig van als ik dan hoor dat er mensen zijn die duidelijk niet willen werken en dan nog klagen over de hoogte van hun uitkering. Vind het verder prima als iemand niet wil werken, maar dat ze dan wel verwachten dat ze geld krijgen voor niks doen vind ik altijd een beetje zuur. Maar nogmaals, nuances enzo en ik geloof er ook heilig in dat dit maar een vrij kleine groep is.
Ik ben echt zo gelukkig met mijn sidehustle (waar ik dus zzp-er voor ben geworden), ik hoop echt zo dat ik het ooit kan uitbreiden en er fulltime van kan leven, ook al is het totaal niet iets waar ik voor heb gestudeerd
Jaaaaaaa gefeliciteeeeerd!!! Ik ben zo blij voor je!
Ik heb net tijdens het hardlopen een catcaller aangesproken op zijn gedrag. Doorgaans negeer ik wat mensen zeggen of begin ik (vrij beschaafd) te schelden (heb hier ook weleens verhalen gedeeld). Weet niet waarom ik het nu anders deed maar ik vond het wel fijn eigenlijk, en het gaf meer voldoening dan ‘rot op!’ roepen.
Gesprek ging ongeveer zo:
‘Hé sportvrouw.’
‘Waarom zeg je dat? Waarom bemoei je je met waar ik mee bezig ben?’
‘Het is een compliment.’
‘Doe maar gewoon niet. Het voelt niet veilig als je als vrouw alleen loopt en mensen dit soort dingen zeggen.’
‘Oké, ik zal het niet meer doen.’
‘Dank je wel! Fijne dag.’
Achteraf gezien had ik liever wat meer geluisterd naar wat hij te zeggen had ipv er meteen op te duiken met NIET DOEN HET IS NIET FIJN, dus dat ga ik de volgende keer eens proberen.
Goed gedaan!
Net gehoord dat ik met een vervolgopleiding mag beginnen, maar die start in januari en ik heb nu al stress omdat er voor die tijd zoveel geregeld moet worden en HELP
En ik zou een collega een fles champagne cadeau geven als ik in een bepaalde stad terecht kwam, omdat zij daar hogerop had voor gelobby’d heeft, dus iemand tips voor goede champagne?
Je achternaam is meestal genoeg bij ieder ophaalpunt, tenminste, dat is mijn ervaring. Ik zou gewoon dikke schijt hebben aan die vent eerlijk gezegd. Zolang je je pakketje maar krijgt toch?
Ik zeg altijd waar het pakketje vandaan komt en mijn achternaam.
Die man krijgt daar gewoon voor betaald hoor! En heeft het zelf aangevraagd. Moet zich dus gewoon netjes gedragen.
Dan moet ie maar geen pakketpunt willen zijn hoor. Ga lekker je pakje halen!
Gefeliciteerd!!
Helemaal mee eens
Ik moest hier even over nadenken en ik snap het wel. Het leven is ook druk en ik merk nu dat ik iemand vast zie meerdere keren per week dat het opeens ook veel lastiger is om bij te houden. Ik wil bij hem niet op mijn telefoon zitten maar als ik gewoon thuis ben kan ik wel direct op een appje reageren bijvoorbeeld.
Maar vind je het dan niet irritant dat je hier zelf om moet vragen? Ik struggle best wel met het feit dat als ik niks vraag of stuur, ik gerust hele weken niks van vrienden hoor. Voelt eigenlijk altijd wel een beetje als eenrichtingsverkeer, terwijl ik ook heel erg ben voor het opkomen voor jezelf en er zelf voor zorgen dat je van die bank komt.
Ik heb ook een hekel aan mensen die niet antwoorden op appjes, maar wat ik ook niet snap: waarom bellen jullie zo iemand dan niet op een gegeven moment? En dat je dan zegt: jow het kan gewoon niet dat je niet antwoord. Volgende keer bel ik ook niet meer en dan hoef ik ook geen antwoord meer.
Maar misschien ben ik daar te simpel in.
Pff ik ben ziek maar gaat wel een stuk beter. En ik verveel me dood. Heb gisteren al Soof seizoen 2 in éen dag afgekeken.
Hebben jullie nog aanraders voor series die makkelijk weg kijken?
Ik heb dat gedaan met het vriendinnetje die dus zaterdag niets op mijn verjaardag heeft laten weten. We kregen ruzie aan de telefoon en ze hing me op. Daarna nooit meer uitgesproken met dus als dieptepunt dat ze me niets liet weten afgelopen weekend