Wat je even kwijt wilt #12

@Indolence @Yucca Die heb ik ook voor mijn vriend gekocht (Paco Rabanne). Heel lekker luchtje!

2 likes

Ok, ik heb nu een chille plek gevonden, maar heb ik een yoghurt gekocht en ze hebben hier geen lepeltjes

.

Omg ga gewoon eens wat doen? Hiervoor zit je toch niet in de ub?

1 like

edit - even weg ivm herkenbaarheid

@Flamoes Ik las in een ander topic dat jij aangaf deze vragen te kunnen beantwoorden. Als je toevallig zin hebt :hugs:

uhhh want jij hebt hier last van?

10 likes

Heeft iemand toevallig tips voor een lekkere/speciale rum oid? Wil een kerstpakket maken voor iemand die oa veel van rum houdt

Gefeliciteerd!

1 like

Dit misschien? http://spek.amsterdam/webshop/snippers/

1 like

Ik haat het ov en haar prijzen elke dag meer.

Je kunt hier het beste over praten met een notaris. Ik zou sowieso voor een notaris gaan waar je een vrijblijvend gesprek (zonder kosten) hebt en ik zou er op letten dat in de prijs alles zit. Soms lijkt een notaris goedkoop maar rekenen ze bijvoorbeeld geld voor iedere vraag die je per telefoon of e-mail stelt.
Je kunt zeker iets opnemen waardoor je nu al alles regelt voor eventuele kinderen.

Zelf zou ik testamenten en een samenlevingscontract verkiezen boven trouwen op een gp omdat je bij trouwen en gp ook te maken hebt met een aantal regels waar je niets aan kunt veranderen. (Hier zal de notaris je ook van alles over kunnen uitleggen maar als je meer wil weten let me know.)
Het een is echter niet beter dan het ander. Het is gewoon wat jullie voorkeur heeft.

In theorie is de ene notaris niet beter of slechter dan de ander. Je zult niet ‘een slecht’ testament of samenlevingscontract krijgen. Er zit echter wel verschil in hoeveel tijd een notaris aan je besteed, of het eerste gesprek zonder kosten is, of ze extra rekenen als je belt en of ze met je meedenken waardoor je bijv. meer fiscaal voordeel met je testament kunt behalen.

Een gp aangaan kan bijna kosteloos maar ik zou altijd een vrijblijvend gesprek met de notaris aanraden zodat ‘je weet waarvoor je tekent’ (beperkte gemeenschap van goederen bijv.)

*het lijkt een beetje ‘wij van wc eend adviseren wc eend’ maar een notaris heeft een zorgplicht waardoor hij je niet zomaar dingen aan mag smeren die je niet nodig hebt.

1 like

Volgens mij bedoelt ze het sarcastisch

Blue de Chanel :heart_eyes:

Diesel Only The Brave

Ja dat betekent inderdaad vaak het zelfde. Bij sommige kantoren nemen ze die term echter wel wat ruimer dan bij de ander. Bij ons kantoor mag je bijv. wel gewoon je eigen executeur benoemen en kan het dat de een kinderen heeft en de anderen niet, etc. Ik zou daar gewoon even voor bellen. :slight_smile:

Niet bedoeld om te spammen, maar ik had beloofd hier even te laten weten wanneer mijn boek te koop zou zijn. Bij deze: link naar boek :grinning::see_no_evil:

Allemaal kopen joepie!
(of niet natuurlijk)

Groetjes,
A published author

58 likes

Hahahaaha sostrĂšne grĂšne

Ik lees dit nu pas, maar daar heb ik helaas ervaring mee. Wel bij m’n bachelor trouwens, maar het was echt een heel saai onderwerp. Ik zat toen met 7 anderen en maar één iemand wilde ook echt dat onderwerp, echt een stom systeem op deze manier. Toevallig via universiteit Leiden ook? En zijn er inmiddels nog leuke nieuwe onderwerpen bijgekomen?

Wat tof! Gefeliciteerd! Ziet er super goed uit joh!

1 like

Gefeliciteerd!!

1 like

Sportuitvoering is niet degene die je via leaseplan oid kunt krijgen :speak_no_evil: dat zal allicht verschil maken. Maar hoe dan ook geen auto voor snelweg bijv.