Mijn vriend is helaas/gelukkig geen gamer haha! Zou anders wel een goede zijn inderdaad
Ah wat vervelend voor je Wel super goed dat je gesport hebt, heb je iig jezelf zo ver weten te krijgen! En misschien is een beetje afleiding vanavond juist alleen maar fijn.
Ja precies, ik ga wel gewoon vanavond en dan hopen dat het morgen weg is!
Ah, een concertkaartje is ook een heel leuk cadeau! Gaan jullie er samen heen?
Ik ga dankzij jou volgende week ook naar die Carry Slee + DJVT voorleesmiddag, samen met een vriendin. Ben heel benieuwd
Ja we gaan samen! En wat leuk! Ik ben ook heel benieuwd, maar weet eigenlijk wel zeker dat het leuk wordt. En ik wou zeggen we komen elkaar vast wel tegen dan, maar weten natuurlijk niet van elkaar hoe we er uit zien
Ik dacht dat het half 4 was maar het is dus al half 5 en weet niet eens of ik hier blij om moet zijn of niet…
Ik was vandaag aan het werk en er kwam een oudere man iets vragen. En dat ging ik weer aan een ander vragen omdat het mn derde dag was en ik gewoon nog niet zoveel weet. Dus ik zei dat tegen die vent, AAIT HIJ ME OVER MIJN WANG!? Echt waaaaaaaaaaaaaaaaaaat. En ik wist helemaal niet hoe ik moest reageren. Eerste gevoel was natuurlijk: Bijf met je teringfikken van me af! Maar ja, derde dag werk, ik wil niet meteen mensen tegen me in het harnas jagen. Dus heb niks gezegd of gedaan. Iets waar ik nu heel erg van baal. En gelukkig zei de afdelingsmanager ook dat ik er de volgende keer gewoon wat van moet zeggen want dit is onacceptabel. Ten eerste raak je mensen toch gvd niet zomaar aan!? En ten tweede is een aai over je wang ook zo’n waanzinnig denigrerend gebaar. Ik ben verdomme 30, geen 3!? Ik kook weer helemaal.
Ik vraag dan meestal of diegene hier ook in de buurt woont omdat diegene dan in die supermarkt komt. En dan sluit ik vaak af door te zeggen dat ik diegene dan vast nog wel eens zou tegenkomen in die supermarkt en dan ga ik snel verder met m’n boodschappen haha.
Smelten en verkopen
Enne wat ga jij eten straks? En dan in het mandje of karretje kijken.
Of pff weet niet wat ik moet eten vanavond
Hm leuke vraag! Ik lach meestal vriendelijk en geef een knikje als ik iemand heel goed ken. En als ik diegene echt goed ken, vraag ik inderdaad “Hoe gaat het?” en graaf ik ondertussen naar wat achtergrondinfo over diegene, bijv studie of familie. Soms heb ik een kleine anekdote zoals “Ik ga vandaag een appeltaart bakken maar echt geeen idee waar alles ligt haha” die ik er ook bij gooi. De andere persoon haakt daar meestal op in en zo zijn we vijf minuten verder.
Maar meestal probeer ik bekenden zo min mogelijk tegen te komen haha
Dit gebeurt me best vaak de laatste tijd en ik vind het altijd awkward want ik ben mega slecht in small talk. Maar vaak gaat het inderdaad over wat je die dag gedaan hebt ofzo of waar diegene woont. Hangt er ook een beetje vanaf waar je die persoon van kent. Stel ik kom iemand tegen van mijn middelbare school dan gaat het ook weleens over of je die en die nog weleens ziet oid. Meestal probeer ik er zo snel mogelijk een eind aan te breien. Laatst was het een keer zo ongemakkelijk want het gesprekje was klaar en we wisten allebei niet echt meer iets te zeggen (ik ken haar helemaal niet goed) maar toen moesten we bij hetzelfde schap iets zoeken en dat duurde best lang en ugh. Ik word weer ongemakkelijk als ik eraan denk
Ik heb morgen een kerstfeest en een heel mooi jurkje, maar ik heb net fashion tape gekocht om mn boobies er iets beter uit te laten zien, want dat staat wat mooier bij de jurk. Heb dat nog noooit gedaan maar nu al zin om het te proberen en mn boobies er fabuleus uit te laten zien haha
Maar nu willen we natuurlijk allemaal weten voor welk toetsenbord je bent gegaan
Ik heb laatst een heerlijke witte chocoladetaart gegeten bij een koffietentje en ik moest er vandaag weer aan denken, dus toen heb ik de naam van het tentje + recept chocoladetaart gegoogled en toen vond ik het recept ook. Ze hebben het zelf op hun website geplaatst. Ben helemaal in m’n nopjes want zo’n grote keten is het ook weer niet.
Ja eh dit kun je natuurlijk niet posten zonder het recept te delen
Ik stond daarnet al aan de tramhalte om naar de ikea te gaan, tot ik besefte dat de bussen en trams staken vandaag Dan ga ik morgenvroeg maar, ik wil zo’n bekvam krukje kopen en dan diy’en (gewoon in een leuk kleurtje verven eigenlijk) en ik heb er nu al super veel zin in
De laatste dagen stroom ik echt over van de leuke ideeën en plannen en inspiratie voor allerlei dingen, het gaat eigenlijk echt zo goed met mij momenteel, dat ik het echt verdacht vind?! Ik heb in ieder geval gisteren wat geld gedoneerd aan 2 goede doelen, omdat ik ook financieel best wel wat meevallers heb gehad, en stiekem hoop ik ook op positieve karmapunten
Het verschil zit hem vooral in partnerinkomen meetellen of niet, en de manier waarop je draagkracht wordt berekend.
Je kunt de rekenhulp eens invullen met een inkomen dat je in de komende 15 jaar verwacht te gaan verdienen, bij een lage schuld (of hoog startinkomen) maakt het weinig uit. Als je zelf weinig verdient en een partner hebt met veel inkomen zijn de oude regels misschien beter, dan kun je je partner niet laten meetellen (maar dan wordt je aflostermijn wel langer).
Ik wil echt naar San Junipero (Black mirror)