Wat je even kwijt wilt #12

Tips om de feestdagen door te komen zonder er kilo’s aan te vreten? Gewoon niet in je mond stoppen is een goede tip, maar die ken ik al en ik kaaannnnn het gewoon niet.

2 likes

van 1 dag weinig eten val je niet af, van 1 dag (/2 dagen) veel eten kom je dus ook niet aan. Volgens mij zit de verleiding er meer in dat het zo makkelijk is om de hele maand december door te snaaien. Dus meer tips voor die paar feestdagen zelf of gewoon de hele maand? Haha. Maar clue zit er denk ik sowieso in om jezelf niet vanalles te gaan ontzeggen want dan is het een straf tot je een keer zwicht en een zak kruidnoten/kerstkransjes/whatever compleet leeg gaat, mét schuldgevoel. Handje kruidnoten in een bakje doen en dan zak weg, of kerstkransje verkruimelen over je yoghurt ipv hele zak leegeten om een beetje maat te houden?

Nou ik kan ze nog even houden. Ze vond het model niet haar ding… dat zie je toch op de foto’s :expressionless:

2 likes

Iemand die ik ken had in relatie tot snacken/snoepen heel veel aan het zinnetje “ik mag het wel, maar ik wíl het niet”. Misschien helpt dat?

En verder zal het inderdaad wel meevallen met hoeveel je aankomt denk ik, wat de rest ook al zegt. :slight_smile:

1 like

Mn linkerhand gaat altijd soepel en snel en mooi, want ik ben rechtshandig. En mn rechterhand ziet er dan niet uit.

1 like

Ik mag stage lopen op de NICU (ic voor baby’s) en ik kan niet wachten totdat ik mag beginnen. Het is zo heftig maar toch ook zo mooi (en uitdaging! ik kan hier zo zo zoveel leren)

28 likes

@Juuldie Gefeliciteerd met je verjaardag!

1 like

Ik zit een of ander kookprogramma op 24Kitchen te kijken en het is een Australische vrouw en normaal vind ik dat accent (schaar ze allemaal maar even onder een noemer want ik ben te slecht om er verschil in te horen) echt heerlijk klinken, maar van haar kan ik het echt NIET hebben

Wat leuk voor je! Vanuit welke opleiding doe je dit? Ken ook iemand die daar werkt

hbo-v maar ik doe er een ‘honoursprogramma’ naast waardoor ik hier stage kan lopen (je moet eigenlijk op een ic of seh je afstudeerstage lopen om hierop af te kunnen studeren).

1 like

Jeeeeej @oprah

1 like

Ja herken ik wel! Rond je 18/20e raak je een beetje je kinder gezicht kwijt? Ik had dat ook heel erg, mijn gezicht was veel minder bol en veel meer gevormd op een gegeven moment. Soms schrok ik zelfs in de spiegel. Was een hele rare fase eigenlijk haha.

1 like

*weg

O ja op die manier… Onwijs leuk allemaal natuurlijk. Sowieso wat @Maestoso zegt, accepteren dat je lekkere dingen te eten krijgt… En lukt het in een restaurant om voor 1 lekker hoofdgerecht te gaan, en als toetje lekkere kop muntthee met bonbon bijv? Met alle standaard tips voor uit eten, sausje apart, paar frietjes maar met klodder ketchup ipv mayonaise? Maar vooral op een manier dat het ook nog leuk is haha.

1 like

Ik lig al in bed, maar ik moet er zo nog uit om te gaan sporten. Ik lig alleen zo lekker :sweat_smile:

Het is alleen geen sportschool, maar een dansles. En die is 1 x per week.
Anders was ik sowieso blijven liggen haha.

En jij lekker gaan chillen in bed😄

Ik vind dit eng :rofl:

Ja nu krijg je gewoon veel meer definitie in bepaalde aspecten je gezicht. Ik had er nog nooit iemand over gehoord voor ik het zelf merkte. Dus ik denk niet dat iedereen er evenveel ‘last’ van heeft.

1 like

Ik type dagelijks Engels en praat bijna dagelijks Engels. Dat laatste is gewoon basic maarja. Ik wilde “wanted” schrijven maar ik heb heel soms ineens black-outs. Kon er gewoon maar niet opkomen hoe je dat schrijft en typte na lang nadenken. “onted”. WTF. Echt een hele grote error in mijn brein.

7 likes

The free range cook? Ik trek haar manier van praten/accent ook heel slecht.

1 like