Wat je even kwijt wilt #12

Ja ik kom nu uit bed en ga me omkleden :sweat_smile:

Ja, zij! Maar daarna kwam Nigella en die wilde ik per se zien haha

1 like

@Indolence jij hebt bij de vliegmaatschappij die begint met T gewerkt (als dit niet cryptisch genoeg is haal ik het weg!!)toch? Mijn backpack is 60 cm hoog ipv de toegestane 55cm. Kan ik het erop wagen denk je of kan ik beter een andere tas meenemen?

Haha ik heb al heel lang geen 24kitchen gezien maar toen ik je post las moest ik echt gelijk aan haar denken.
Nigella vind ik ook altijd heel leuk. Jammer dat ze hier geen 24kitchen hebben :disappointed:

1 like

Je hebt aandoeningen als MS waarbij er door verstoring van serotonine een verhoogde kans op depressie is.
Iets in die strekking?

1 like

Yes! Is dit wel een actief forum?
Heb ook op Woman Talk even gekeken, maar daar was het vrij leeg.

Je bent even 3 maanden er tussen uit en dan is het maar zoeken naar het nieuwe actieve Ellegirlforum…

13 likes

Zeker actief! Welkom!

1 like

Fijn! Dat heb ik toch wel gemist de afgelopen maanden :).

Conversiestoornis?

1 like

Succes! Ik hoop dat dit is wat ze bedoelen ja.
Hoe kun je deze patiƫnten op voorhand al helpen om een depressie te voorkomen.

1 like

Misschien over mensen met een darmziekte, zoals Crohn? Is niet direct zichtbaar aan iemand, maar heeft wel veel impact.

1 like

Ja, haricot verts-gate

5 likes

Zou je bijvoorbeeld iets kunnen doen over chronische pijn of vermoeidheid? Die patiƫnten hebben op een gegeven moment pijn/moeheid waardoor ze uitvallen, echter kunnen er op ten duur psychologische processen mee gaan spelen die invloed hebben op de ziekte. Bijvoorbeeld het gegeven dat men op een wat betere dag heel veel gaat doen, bijvoorbeeld het hele huis schoonmaken of winkelen, dit lukt op een slechte dag tenslotte niet. Echter zorgt dit ervoor dat ze daarna weer een terugslag hebben van een paar dagen en zo dus door het psychologische proces nog meer schommelen in pijn/energie dan de ziekte al doet. Daarnaast kunnen patiƫnten bijvoorbeeld erg bang worden om op hun lichaam te vertrouwen waardoor ze veel minder gaan doen dan dat ze eigenlijk lichamelijk zouden kunnen, dit zorgt er echter voor dat de spieren en de algemene conditie verslechteren waardoor ze uiteindelijk de taak ook lichamelijk niet meer aankunnen.
Een interventie zou dan bijvoorbeeld kunnen zijn om een geleidelijke activiteitenschema op te stellen om ervoor te zorgen dat men wel dingen blijft doen maar ze dit wel met mate doen en onafhankelijk hoe hun dag is.
Misschien zit ik in de verkeerde richting te denken hoor, maar misschien kan je hier wat mee? Ik ben globaal in deze richting bekend, je mag me een berichtje sturen als je daar iets aan kan hebben!

1 like

De aflevering van meester visser is nu al zo cringe ik kan niet stoppen met kijken

2 likes

Ik had laatst een date en diegene had van die tamelijk generaliserende ā€˜Mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus’-opvattingen. Ook zei hij dingen als ā€˜vrouwen die op vrouwen vallen zijn bijna altijd van die mannelijke types’. Hij kon wel heel passioneel praten over het bouwen van robots. Maar ik vond het zo’n afknapper.

Maar nu vraag ik me af of ik niet te streng ben in mijn oordeel?

Thanks! Ga dan maar voor safe

Nee hoor, zou voor mij ook echt een enorme afknapper zijn…

1 like

Dit doet me denken aan mensen met lichamelijke klachten die vaak in een cyclus komen van pijn >> extreem rusten >> klachten nemen af >> overmatig actief zijn >> meer klachten etc.

2 likes

Thanks, zoiets wilde ik horen. Ben ik in elk geval niet te kritisch! :smiley:

1 like

Ja hoor, stuur maar!

1 like