Wat je even kwijt wilt #12

Nee hoor. De maatschappij is erg individualistisch en kapitalistisch geworden en voor sommige bezorgers telt elke minuut. Ik viel dit jaar deels van een stationtrap en niemand die iets zegt of doet. Wel iemand die over mij heen wilde stappen. Laatst viel een oud vrouwtje met haar fiets en was ik de enige die er uberhaupt aandacht aan schonk en even hielp. Moeders met kinderen fietsten snel door en een automobilist had denk ik geen zin om zijn auto ff te parkeren op een lege parkeerplek zowat naast de plaats van de valpartij. :’) Hopelijk geneest alles weer snel :kissing_heart:

3 likes

Ik vind het altijd zo ongemakkelijk in de lift met mensen die in hetzelfde gebouw werken, maar die je niet kent. Er zitten dan altijd van die mensen tussen die dan van die grappige opmerkingen in de groep gooien en ik ben dan altijd als enige stil terwijl iedereen een beetje geforceerd meepraat. Ik weet dan ook gewoon echt niet wat ik moet zeggen?

Of dat je de mensen niet kent maar dat ze wel weten naar welke verdieping je moet.

Als ik in de ochtend bij de lift sta weet. Ze al waar ik heen moet.

1 like

Ja, iedereen 2-3 keer douchen per week. is dat vreemd? Personeel verschilt van 4 tot 7 man op 42 mensen.

Ik heb een paar keer vast gezeten met mijn veters tussen trappers of mijn jurk tussen het wiel. Dat je bijna valt en geen kant op kan, je kent het wel, een en al hulpeloosheid. Enkel in mijn dorp is er iemand geweest die mijn veters heeft doorgesneden, voor de rest heeft niemand een keer gevraagd of hij/zij kon helpen. Was bijna in staat om te roepen of iemand mij kon helpen :’) Vind het echt raar, ok als je echt haast hebt en een belangrijke afspraak wacht dan snap ik het misschien wel, maar lijkt me sterk dat dat dan voor iedereen geldt.
Bij dat meisje zou je misschien nog kunnen denken van ja zet je fiets dan ff op de standaard. Kan me voorstellen dat mensen dat denken.

Ja dat laatste dacht ik ook dat mensen dat dachten, maarja het was een meisje van hooguit 8 jaar die in die “paniek” daar zeer waarschijnlijk helemaal niet aan dacht om de fiets op de standaard te zetten en nog nooit in zo’n situatie had gezeten. Ze had ook nog echt zo’n kinderfiets en dacht echt “omg niemand helpt dat kind gewoon”. Misschien als ze een jaar of 12 was geweest dat ik niet had geholpen omdat je dan waarschijnlijk wel weet, ik kan mijn fiets ook op de standaard zetten. Vroeg nog “lukt dat zo? Je kunt ook anders je fiets op de standaard zetten” is voor ons natuurlijk logisch maarja. Dat van je veter is ook ellende ja, voel je je idd hopeloos, heb het wel eens met Allstars gehad. Ik heb uiteindelijk mijn schoen uitgeschoven en de veter er weer afgerold. Pff haha

1 like

Ohh ik dacht aan een meisje van 14 ofzo haha, weet niet waarom ik dat dacht, zag het al helemaal voor me. :stuck_out_tongue:

Nee haha, toen ik die schoenendoos opraapte was hij ook leeg, dus toen dacht ik direct, aww waarschijnlijk iets voor sinterklaas. Zo sneu eigenlijk als ik eraan terugdenk.

1 like

Ik heb al 3 dagen hoofdpijn. :expressionless:

Heb je klachten waarvan je dacht dat ze door een tekort aan B12/D zouden kunnen komen? Dan maar drie weken wachten inderdaad en gewoon rustig doorgaan met wat je nu doet. Komt vast allemaal goed!

Op mijn uitslag stonden trouwens 138 en 30 als ondergrenzen
 gek dat dat verschilt.

Heeft bij mij letterlijk 10 jaar geduurd (elk jaar een paar dagen aan waarna ik ze weer vloekend in de kast flikkerde), succes!

Net het leuke nieuws gekregen dat ik op gesprek mag bij een hele leuke functie. Nu stellen zij mogelijke 3 data voor het gesprek voor: as. do, of volgende week maandag of woensdag. Het is natuurlijk fijn om er snel van af te zijn, maar ik wil me wel goed kunnen voorbereiden en ik denk niet dat het op zo’n korte termijn als donderdag gaat lukken. Omdat ik die maandag ook niet kan, is de woensdag dan waarschijnlijk het beste. Maar ik vind dat weer niet gemotiveerd overkomen, en ben bang dat ze in de tussentijd dan al veel anderen spreken over wie ze dan ook enthousiast zijn, wat mijn gesprek dan weer beïnvloedt. Wat zouden jullie doen?

ik val bijna in slaap op mijn werk ik ben ZO moe
en ik wil dat mijn date terugappt want ik wil duidelijkheid grgrr

Nog nooit in m’n hele schoolcarriere ben ik op het matje geroepen bij een docent laat staan dat een docent tegen me schreeuwt. Ik mocht het niet doorvertellen aan mijn klas over mijn stageplek maar heb het aan een meisje verteld omdat zij ook op die afdeling moet stage lopen en zij daar voor nog moet solliciteren en het ging eerst om maar 1 plek dus ik voelde me daar hartstikke schuldig over omdat zij daar echt al een jaar mee bezig is.
De docent wilde niet eens naar mijn reden luisteren waarom ik het haar heb verteld maar ze heeft me alleen maar met de grond gelijk gemaakt ongeveer en vroeg zich af waarom ik me aangevallen voelde (ze noemde zichzelf gepassioneerd). Eerlijk je gaat toch niet half schreeuwen, je kan ook prima rustig zeggen dat je het écht niet waardeert en dat is ook terecht maar kom op. Schreeuwen?

1 like

Je bedoelt, bij oudere mensen helpt wel iedereen? Nouja in mijn ogen is dat inderdaad zo.

Ja ik vind het iets heel ongemakkelijks hebben. Maar ben wel echt opgevoed met de overtuiging dat je niet moet twijfelen en iemand moet helpen als dat nodig lijkt i.p.v. dom te gaan staren of verder lopen. Echt vreselijk hahađŸ˜«

2 likes

De hele situatie van ‘stond er bij en keek er naar’ bij hulpbehoevende mensen is sowieso vreselijk maar zoals je nu ook veel in het nieuws hoort dat veel mensen maar gaan filmen als ramptoeristen vind ik al helemaal next level.

7 likes

Waarom zou dat stom zijn? Zeker met het hele huisvestigingsprobleem zou men er verstandig aan doen om daar geen opmerkingen over te maken.

Wow hoeveel mensen dan? Wel fijn dat ze ook 's avonds kunnen douchen, want ik zelf douche ook nooit in de ochtend :no_mouth: Onze clienten kunnen wel niks zelfstandig overigens dus het is een heel karwei. En ergste vind ik zelf dat 80% douchen helemaal niet fijn vind en dat het vaak de familie is die wil dat ze vaker onder de douche gaan.

Soms kunnen mensen niet anders dus wat is er precies stom aan? Door financiën of mager woningaanbod of geen ouders waar je in kunt trekken ofzo. Ik zie niet wat de andere optie dan is? In een doos wonen onder de brug, dat zou het voor mij zijn :stuck_out_tongue:
Edit: overigens zou ik al heel blij zijn met een mini studio. Lekker alles voor je zelf, in mijn ogen is dat echt een luxe nu.

2 likes