Wat je even kwijt wilt #12

Ja hier! Wat bij mij hielp is alles opschrijven wat ik op dat moment dacht. Gewoon een schriftje en pen erbij pakken en schrijven.

1 like

Hmm dat klinkt minder.

Ik volg Arbeidsrecht nu en iedereen vindt het helemaal fantastisch, maar ik vind het zo intens saai

Ik wil even kwijt dat ik het echt heel lastig vind om geen vrienden te hebben, niet echt iemand waarmee ik kan praten en om mee af te spreken :sweat_smile: Vind het irritant hoe lastig het is om vrienden te maken.

1 like

Jaaaa mega herkenbaar hahah. Ook als ik boven in bed lig bij m’n ouders, kan ik precies bedenken wat mijn moeder in de keuken doet.

1 like

Wat een kut weer, past wel goed bij deze dag en mijn humeur :pensive:

1 like

Ben jij mij

Een tijdje geleden was ik dus naar mijn Zweed in Stockholm geweest naar een gala en dat was superleuk toen. Hij is nu net naar mij gekomen en dat was helemaal niet leuk. En ik voel me er best rottig over.

Fysiek en mentaal gaat het nu niet zo lekker (denk wel dat dit weer overgaat binnen korte termijn) en dat had ik aangegeven en of we het misschien zouden moeten uitstellen, maar hij wilde toch graag komen en ik wilde dat eigenlijk ook. Hij had gepland een week te blijven (vond ik al vrij lang, maar toen was het al geboekt). En het ging ook inderdaad niet goed. Ik vind het sowieso moeilijk om met iemand zo lang samen te zijn, laat staan iemand die ik niet goed ken en die hier ook eigenlijk niets omhanden heeft. Ik vond het supermoeilijk om elke dag een daginvulling te bedenken en constant geanimeerde conversaties te hebben. Op een normale dag heb ik ook regelmatig rust, alleen zijn en dat had ik niet. Na een paar dagen was ik volledig overprikkeld (haat dat woord) waardoor ik stil werd. Het lukte ook niet om mn aandacht bij een gesprek te houden of iets leuks in te brengen, voelde me mentaal echt gewoon leeg. Waardoor hij zich uiteraard ook niet gewaardeerd voelde.

Wat ik ook vervelend vond, was dat hij helemaal niet zijn best leek te doen om er leuk uit te zien. Ik snap dat je dat niet meer zo hebt als je elkaar al lange tijd kent, maar hij ziet me pas voor de derde keer. Ik vind het dan best vervelend als hij dan als eerste opmerkt dat hij nodig naar de kapper moet en dat zijn broek kapot is en hij hier nieuwe moet kopen en dat hij maar een shirt bij zich heeft, dat ook nog verkreukeld is en raar staat bij de broek (maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn). Vond het ook heel jammer dat hij geen enkel moment heeft aangeboden ergens aan mee te betalen. Heb dat achteraf nog wel aangekaart, en toen gaf hij aan dat hij in Stockholm al veel betaald had. Dat is ook waar, maar ik heb toen wel aangeboden om mee te betalen en ik heb ook daadwerkelijk zo’n 200 euro meebetaald. Ik weet dat ik meer geld heb dan hij heeft, en ik ben helemaal niet van dat de man alles zou moeten betalen, maar is het zo raar dat ik het wel leuk had gevonden als hij tenminste een keer aangeboden had te betalen of gewoon iets kleins zoals een paar drankjes had betaald? Had dan nog best gekund dat ik had gezegd dat dat niet had gehoeven, de intentie alleen had ik wel sympathiek gevonden, in plaats van zomaar zonder enig bedankje verwachten dat ik alles wel betaal. Maar ik vraag me af of dit nu overgevoeligheid is van mijn kant?

Lang verhaal kort, hij is nu weg, ook eerder dan gepland (heb ook de omboeking betaald) en ik voel me er zo dubbel over. Aan de ene kant denk ik dat het beter was, aan de andere kant heb ik zo’n leuke tijd met hem gehad eerder en vraag ik me af of het wel leuk was geweest als ik zelf wat lekkerder in mijn vel had gezeten en of ik het nu niet allemaal heel negatief bezie omdat ik dus niet lekker in mijn vel zit en overdrijf qua alles en wat als het allemaal iets anders was geweest?

Heb nog wel wat contact met hem maar hij is heel koel (logisch ook) en ik voel me eigenlijk gewoon verdrietig. En ik weet niet precies of het is omdat ik had gehoopt dat het leuk zou zijn, of omdat ik misschien denk dat het ook zo perfect was in Stockholm dat ik had moeten weten dat ik het daarbij had moeten laten omdat dit hoe dan ook een deceptie zou zijn geweest (ook al waren de omstandigheden beter geweest). Voel me echt raar erover.

Neee iedereen doet niet alles fluitend hoor. Ik kom ook altijd ‘cool’ over op mijn werk maar mijn motto is “bluf jezelf de dag door”. En met mij volgens mij héél veel anderenđŸ’Ș

4 likes

Wow ik heb vandaag echt een super fijne dag. Had echt verwacht dat dit echt afzien zou worden omdat ik bar weinig slaap heb gehad maar met hier en daar wat geschuif is het helemaal goedgekomen.

En ik heb een paar complimentjes gekregen die echt veel voor me betekenen. :ok_hand:t4:

5 likes

De stageplekken zijn bekend gemaakt en ik ben zo blij met de mijne :heart_eyes: Ga een half jaar in de GGZ stage lopen.

19 likes

ja klopt haha! wil niet in detail treden maar in ieder geval aan m’n voet. maandag geopereerd en heb er nu echt last van dus de assistente belde me terug dat ze me toch vandaag willen doen ivm grote kans op ontsteking in de wond :persevere: echt zo kut. heb ook net nieuwe ski’s gekocht en het seizoen begint dit weekend maar niet voor mij, meh

Dat weet ik nog niet precies, ik weet voor nu alleen de locatie en verdere informatie krijg ik later. Heb wel al opgezocht en gevonden dat de doelgroep senioren is en dat er ongeveer alle psychiatrische aan bod kunnen komen.

1 like

Gofferdomme m’n voeten lijken wel in de fik te staan en ik smeer er nog wel braaf elk uur ofzo een dikke laag factor 30 op (hoger heb ik niet).
#firstworldproblems

1 like

Ik heb vandaag Piet gespeeld op een kdc, voor kinderen met een verstandelijke beperking en het was zo leuk! We hebben lekker liedjes gezongen en de kinderen waren super ontspannen. Zo leuk om te zien <3

6 likes

Mijn moeder heeft aangegeven dat ze het gevoel heeft dat mijn schoonmoeder haar plek inneemt. Ik zie en voel dit zelf zo totaal niet. Maar vind het wel echt vervelend dat zij het zo voelt
 Weet even ook echt niet wat ik er mee moet.

Vier miniroze koeken op, ik eet die dingen nooit, nu echt missselijk :cry: koop ze nooit meer.
Dit gebeurt er dus wanneer ik mijn eigen boodschappen ga doen en met regelmaat in de supermarkt kom. Good lord 

5 likes

@Rosalind @crazyplantlady

Dank jullie wel voor jullie antwoorden, fijn om te lezen.

Ik ben toen 3 volle dagen in Stockholm geweest en ik heb toen inderdaad ook bij hem geslapen Het is moeilijk te vergelijken, omdat de situatie toen anders was. Er was namelijk een gala en twee van de drie dagen waren al volgeplakt met gala-gerelateerde dingen. Een gala kan ik hier niet zo makkelijk op touw zetten, maar ik had wel mijn best gedaan om dingen te bedenken qua activiteiten, bijvoorbeeld wandeling (niet van gekomen omdat het slecht weer was), spelletjes in het café, musea, (Zweedse) film en uit eten. In Stockholm ben ik nog een paar keer alleen geweest omdat hij dan iets ging doen met vrienden/nog langer bleef. Dat vond ik wel prettig, want dan kan ik even tot mezelf komen. En bovendien waren er veel mensen, waardoor ik niet elke keer alleen met hem een conversatie hoefde te hebben.

Maar jullie hebben waarschijnlijk gelijk. Ergens hoop ik stiekem dat als ik het falen ophang aan het feit dat ik me niet goed voelde, dat het dan betekent had dat het anders wel leuk was geweest. Maar eigenlijk weet ik ook wel dat ik me ook als ik me goed had gevoeld waarschijnlijk had geërgerd aan die dingen. Hoogstens was ik wat minder snel overprikkeld geweest. Vind het alleen lastig om dat te bedenken omdat het toen met hem zo leuk was, al besef ik wel dat dat geen gewone situatie was en dus eigenlijk niet vergelijkbaar. Heb er in ieder geval best een kater van, vind het heel vervelend hoe het allemaal is gelopen.

En hang je die in de boom!

3 likes

Poste ik gisteren nog over een directeur die een boek had gekocht voor mij omdat hij zijn ereader niet aan mij kon uitlenen, komt vandaag de baas naar mij toe dat hij het zo erg vindt dat het nog niet is ingeburgerd dat ik veganistisch eet. We hebben vaak een taart moment en dan is er niks voor mij. Ik snap dit, omdat het mijn eigen keuze is, maar hij heeft nu dus speciaal koekjes gekocht zodat als het weer eens vergeten wordt, ik dat kan pakken. Daarnaast heeft hij voor mij ook speciaal een vegan kerstpakket besteld en vandaag kregen we chocoladeletters en mocht ik een vegan versie uitkiezen.

Dit is zo lief!!! Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen :flushed::flushed::hugs::hugs:

75 likes