Wat je even kwijt wilt #12

Jeeej gefeliciteerd! Fijn dat het gesprek meeviel!

1 like

Whahah heerlijk droog dat laatste.
@LizzyBennet Jeej fijn! En valt mee dat ze niet naar garantsteller/inkomen vragen, ik vind ze allemaal zo moeilijk doen hier in de stad qua eisen. (ik snap het ook wel hoor want een huurder krijg je lastig je huis uit, maar toch…)

2 likes

Dankjewel! Heb hem opgeslagen. Denk dat het deze word; vind alleen die azijn een beetje gek! Maar dat zag ik in elk recept staan, dus dat zal wel kloppen.

1 like

Baking soda heeft wat zuurs nodig om zijn werk te doen. Azijn smaakt het neutraalst in een taart/cake. In plaats van azijn zou je theoretisch ook citroensap kunnen gebruiken.

1 like

Haha is zo! Maar je krijgt wel zon Amerikaans lava effect. Ik ben het weleens vergeten en toen was mijn cake niet gerezen.

1 like

Hahahaha dat heb ik ook wel eens gehad. Zat ik in de trein heerlijk Koning van Katoren te lezen in de stiltecoupe. Joe, ben aan het studeren hoor.

1 like

Ik weet even niet in welk topic ik dit moet vragen, maar heb kofferadvies nodig! Wij gaan volgende zomer 4 weken met vakantie en willen dus 2 koffers kopen. Ik zat naar de Aeris Spinner 75 te kijken van Samsonite. Samsonite zelf zegt dat dit een koffer is voor 2 weken en de vanaf 80 voor langer, maar zijn die niet te groot? Verder wordt als minpunt genoemd dat deze koffer zwaar is5-5,5 kilo.

Hebben jullie nog andere tips of adviezen? Afraders mag ook.

Je mag mij wel PM’en. Ik heb een eetstoornis gehad waar ik zo goed als vanaf ben.

3 likes

Ik ben echt een sukkel. Kreeg een melding dat bol.com een pakketje ging bezorgen vandaag met de artikelen die ik al gehad had dus ik dacht heh sturen ze het nou twee keer op, dat is ook dom.

Krijg ik dat pakketje en ik denk huh dichtgeplakt met ductape wat amateuristisch… Heb ik bij het terugsturen van dat ‘eerste’ pakketje er geen retoursticker op geplakt en is hij gewoon weer opnieuw bezorgd hahahahaa

30 likes

Mijn ouders hebben die koffer (ik weet alleen niet precies welke maat, ik denk 80), maar ik vind het echt een pleurisding. Die vier wieltjes onderop lijken handig, maar eigenlijk werkt dat alleen op de spiegelgladde vloeren van Schiphol, elk hobbeltje of bobbeltje of straatsteentje 1mm uit het lood en die koffer staat stil, of flikkert om, maar doorrollen doet het niet. Dat handvat bovenop waarmee je hem in staande positie kan rijden werkt niet, want je kan er totaal niet mee sturen, dus je bent alsnog enorm aan het sleuren aan die koffer met je hele gewicht, terwijl het idee is dat het minder zwaar is dan een koffer met 2 wieltjes. Als je het handvat inschuift kun je er de koffer niet aan optillen, hij zit niet in het midden, dus de koffer hangt er scheef onder, ik heb meerdere bagagiers op onze laatste vakantie bijna van de trap zien vallen omdat die koffer niet rechtop te dragen is.
De binnenkant is prima, die elastische kruisbandjes zijn prima, dat ‘verdeelscherm’ blijft goed zitten, de sloten zijn prima. Die van m’n ouders (ik vermoed dus de 80) is enorm, voor 2 weken (met 4 paar schoenen en truien en boeken enzo) had ik de helft van de koffer over.

1 like

Maar op de homepage staat dat er een soort gat bij je kruis zit

Ja hier! Wat bij mij hielp is alles opschrijven wat ik op dat moment dacht. Gewoon een schriftje en pen erbij pakken en schrijven.

1 like

Hmm dat klinkt minder.

Ik volg Arbeidsrecht nu en iedereen vindt het helemaal fantastisch, maar ik vind het zo intens saai

Ik wil even kwijt dat ik het echt heel lastig vind om geen vrienden te hebben, niet echt iemand waarmee ik kan praten en om mee af te spreken :sweat_smile: Vind het irritant hoe lastig het is om vrienden te maken.

1 like

Jaaaa mega herkenbaar hahah. Ook als ik boven in bed lig bij m’n ouders, kan ik precies bedenken wat mijn moeder in de keuken doet.

1 like

Wat een kut weer, past wel goed bij deze dag en mijn humeur :pensive:

1 like

Ben jij mij

Een tijdje geleden was ik dus naar mijn Zweed in Stockholm geweest naar een gala en dat was superleuk toen. Hij is nu net naar mij gekomen en dat was helemaal niet leuk. En ik voel me er best rottig over.

Fysiek en mentaal gaat het nu niet zo lekker (denk wel dat dit weer overgaat binnen korte termijn) en dat had ik aangegeven en of we het misschien zouden moeten uitstellen, maar hij wilde toch graag komen en ik wilde dat eigenlijk ook. Hij had gepland een week te blijven (vond ik al vrij lang, maar toen was het al geboekt). En het ging ook inderdaad niet goed. Ik vind het sowieso moeilijk om met iemand zo lang samen te zijn, laat staan iemand die ik niet goed ken en die hier ook eigenlijk niets omhanden heeft. Ik vond het supermoeilijk om elke dag een daginvulling te bedenken en constant geanimeerde conversaties te hebben. Op een normale dag heb ik ook regelmatig rust, alleen zijn en dat had ik niet. Na een paar dagen was ik volledig overprikkeld (haat dat woord) waardoor ik stil werd. Het lukte ook niet om mn aandacht bij een gesprek te houden of iets leuks in te brengen, voelde me mentaal echt gewoon leeg. Waardoor hij zich uiteraard ook niet gewaardeerd voelde.

Wat ik ook vervelend vond, was dat hij helemaal niet zijn best leek te doen om er leuk uit te zien. Ik snap dat je dat niet meer zo hebt als je elkaar al lange tijd kent, maar hij ziet me pas voor de derde keer. Ik vind het dan best vervelend als hij dan als eerste opmerkt dat hij nodig naar de kapper moet en dat zijn broek kapot is en hij hier nieuwe moet kopen en dat hij maar een shirt bij zich heeft, dat ook nog verkreukeld is en raar staat bij de broek (maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn). Vond het ook heel jammer dat hij geen enkel moment heeft aangeboden ergens aan mee te betalen. Heb dat achteraf nog wel aangekaart, en toen gaf hij aan dat hij in Stockholm al veel betaald had. Dat is ook waar, maar ik heb toen wel aangeboden om mee te betalen en ik heb ook daadwerkelijk zo’n 200 euro meebetaald. Ik weet dat ik meer geld heb dan hij heeft, en ik ben helemaal niet van dat de man alles zou moeten betalen, maar is het zo raar dat ik het wel leuk had gevonden als hij tenminste een keer aangeboden had te betalen of gewoon iets kleins zoals een paar drankjes had betaald? Had dan nog best gekund dat ik had gezegd dat dat niet had gehoeven, de intentie alleen had ik wel sympathiek gevonden, in plaats van zomaar zonder enig bedankje verwachten dat ik alles wel betaal. Maar ik vraag me af of dit nu overgevoeligheid is van mijn kant?

Lang verhaal kort, hij is nu weg, ook eerder dan gepland (heb ook de omboeking betaald) en ik voel me er zo dubbel over. Aan de ene kant denk ik dat het beter was, aan de andere kant heb ik zo’n leuke tijd met hem gehad eerder en vraag ik me af of het wel leuk was geweest als ik zelf wat lekkerder in mijn vel had gezeten en of ik het nu niet allemaal heel negatief bezie omdat ik dus niet lekker in mijn vel zit en overdrijf qua alles en wat als het allemaal iets anders was geweest?

Heb nog wel wat contact met hem maar hij is heel koel (logisch ook) en ik voel me eigenlijk gewoon verdrietig. En ik weet niet precies of het is omdat ik had gehoopt dat het leuk zou zijn, of omdat ik misschien denk dat het ook zo perfect was in Stockholm dat ik had moeten weten dat ik het daarbij had moeten laten omdat dit hoe dan ook een deceptie zou zijn geweest (ook al waren de omstandigheden beter geweest). Voel me echt raar erover.

Neee iedereen doet niet alles fluitend hoor. Ik kom ook altijd ‘cool’ over op mijn werk maar mijn motto is “bluf jezelf de dag door”. En met mij volgens mij héél veel anderen💪

4 likes