Wat je even kwijt wilt #12

Jaaa ik heb mijn kerstboom binnen. Nu heel even moed verzamelen en dan ga ik hem op tuigen

3 likes

De hele dag in bed gelegen. Perfecte zondag

3 likes

Op de terugweg van mijn laatste cliƫnt, zag ik een fietsenwinkel die open was!
En dan ben ik toch liever lui dan moe, heb hem daar laten maken.
Worth it die 15 euries :innocent:

6 likes

Mijn vriend en ik hadden allebei plannen voor vanavond, alleen de mijne gingen last minute niet door. Hij vroeg of ik dan met hem mee ging maar daar had ik niet zoveel zin in dus gezegd dat ik thuis blijf. Hij had alleen helemaal niet zo veel zin om te gaan, en nu is hij net weg en ik zit lekker op de bank maar voel me ergens schuldig, alsof ik hem geditcht heb? Terwijl ik anders ook niet mee was gegaan. Vet stom want nu geniet ik veel minder van m’n avondje thuis.

Ik heb twee opties voor een huis en ik weet echt niet wat ik moet kiezen… Tips? Wat zouden jullie kiezen? HELP

Samenvatting

Ik ben starter, nu een 4 maanden werkzaam en ik woon op kamers in een zeer populaire (en dus dure) stad. Ik heb een contract voor een paar jaar. Ik woon alleen, (nog) geen vriend. Ik verwacht over 2 jaar een flinke salarisstap te maken, maar tot die tijd max 300 bruto pm te groeien. Ik heb op dit moment wel een actief sociaal leven dus ben zeer zelden hele weekenden thuis. Ik reis met OV en heb daar geen kosten aan. Niet in het bezit van een auto dus.

Optie 1. Nieuwbouw, ongeveer 50m2, wordt kaal opgeleverd (maar wel met een nieuwe keuken en badkamer, moet zelf dus vloer etc leggen). Kost me de helft van mijn salaris. Ik kom rond, hoef niet per se heel zuinig te leven maar wel geldbewust (kan niet zomaar grotere uitgaves doen of vaker dan 2x pm uit eten) en kan niet echt sparen. Ik zie mijzelf daar 5 jaar met veel plezier wonen indien er niets veranderd in mijn leefsituatie. Locatie is perfect, dichtbij het centrum maar niet in het centrum.

Optie 2. De helft goedkoper dan optie 1, 38m2. Oud huis, dus gehorig en oudere keuken etc. Minder wooncomfort door een hoogslaper en kleine badkamer. Middenin het centrum, maar daar niet veel overlast van. Kan hier veel sparen en zou vanuit hier over 2 jaar bijv iets voor mezelf kunnen kopen. Verwacht dat dan de muren ook wel langzaam op me afkomen, tot die tijd ā€œokĆ©ā€ wooncomfort. Kan makkelijker met het geld omgaan omdat ik veel bespaar op wonen.

• Optie 1 zou mijn nieuwe huis zijn, als ik mocht kiezen.
  • Optie 2 zou mijn nieuwe huis zijn, als ik mocht kiezen.

0 stemmers

Oh dear lord ik ging reacties op nu.nl lezen… maarrr ik ben alweer gestopt.

ik ook niet en heb al 3 weken mn kamer niet schoongemaakt :flushed: dus het moet wel echt gebeuren

1 like

Ik ook, maar zo is iedere zondag bij mij eigenlijk hahaha :joy::sweat_smile:

1 like

Thanks voor je reactie. Dit was nu ook mijn overweging, maar zodra iemand voor optie 1 kiest en wooncomfort als reden geeft, twijfel ik weer enorm. Wooncomfort is daar wel echt beter…

Hmm denk dat die optie 3 heel zeldzaam is. De prijs van optie 1 is niet heel abnormaal, dus je komt toch snel in die categorie. En vind het wel heel spannend om te gokken op een optie 3 als ik nu twee op zich prima opties heb voor deze stad… woningen liggen niet voor het oprapen en ben echt wel toe aan iets voor mijzelf.

1 like

Aah balen haha. Ik ben nu ook niet zo lekker (ziek is een te groot woord in mijn geval) en heb dus ook totaal geen eetlust. Terwijl ik normaal echt een rupsje nooitgenoeg ben. Maar dacht dus precies hetzelfde: als ik nou nog wat afval omdat ik amper wat eet dan zit er nog een voordeel aan mezelf zo bleh voelen.

Ja, leuk! Ik wil zeker nog eens afspreken!

1 like

Ik zou nu kiezen voor wooncomfort. Al helemaal omdat ik liever 5 jaar wacht met kopen met de huizenmarkt en dat jarenlang wonen in een huis dat niet heel chill is, echt zooo kan tegenvallen. Ik vind wooncomfort echt belangrijker dan af en toe wat leuke duurdere dingen doen.

1 like

Ik ga op weg naar huis frietjes halen en ben me er enorm op aan ā€˜t verheugen :grin:

3 likes

Omdat het hier al de hele dag over frietjes gaat, kan ik natuurlijk niet anders dan ook friet (oorlog) halen vanavond!

2 likes

@Moskou sowieso optie 2, dit lijkt ook onwijs op mijn situatie. Zo groot woon ik, momenteel 2.5 jaar, in een jaren 30 woning. Overigens geen hoogslaper: zit die erin gebouwd? Daar zou ik geen fan van zijn haha
Inmiddels komen, zoals je zelf ook zegt, de muren wel een beetje op me af maar ik ben vooral ZO blij dat ik hier woon. Toplocatie, en ik houd maandelijks echt een flink bedrag over om te sparen en leuke dingen te doen. Want naast je kale huur komt er zo nog 350 bij aan vaste lasten, juist als je naar de toekomst kijkt en zou willen kopen, denk ik dat nu meer sparen een goed idee is. Juist in het kader van eigen geld moeten hebben bij een koophuis

1 like

Pasta carbonara is echt het gerecht waarbij ik elke minuut tijdens het eten switch tussen hmm heerlijk en ugh hier word ik misselijk van. :grimacing:

9 likes

Hahaha same. Ene moment ā€˜hmm lekker romig en zout’ andere moment ā€˜oke dit smaakt echt precies zoals kots ruikt’.

5 likes

Update: ben toch weer gezwicht voor de kapsalon. Doet mijn naam iig eer aan!

5 likes

hoe kun je dat nou vergeten? haha

1 like