Okeoke chill, overal dus
Mijne komen van de hema idd.
Joejoe pb staat altijd open.
Oké review van de sneeuwbol en de cronut:
Een sneeuwbol is een soort oliebol met rumrozijnen, gevuld met banketbakkersroom. Smaakt goed maar had wel meer gevuld mogen zijn met rozijnen als tegenhanger voor de room. 7/10
De cronut was erg lekker. Precies knapperig genoeg, lekkere kaneelsmaak door de kaneelsuiker en goede vulling met banketbakkersroom. 9/10
Ziet er uit alsof het die busrit van 40 minuten dubbel en dwars waard was!
woon je in de stad? Sissy boy heeft ook mooie!
"Even een fucking lange schoonmoeder rant die ik waarschijnlijk weer weghaal maar moet het echt even kwijt aan objectieve mensen
Zucht het gaat weer niet zo lekker met mijn vriend zijn moeder, en hoewel ik het echt rot vind voor die vrouw en ik het probeer te begrijpen kan ik het niet helpen om me te ergeren aan haar totale gebrek aan inzicht en empathie voor mijn vriend. Hij doet echt alles wat hij kan om haar te helpen en ze waardeert het gewoon helemaal niet bijna. Elke keer dat er iets fout gaat in haar leven scheldt ze hem uit, geeft ze hem de schuld van alles etc. Zelfs toen ik daar was bleef ze dingen zeggen als dat hij haar als een stuk stront behandelt en dat hij haar heeft achtergelaten etc. Etc. Want zij had gewild dat hij bij haar was komen wonen na zijn studie en eigenlijk zijn leven had opgeofferd om haar te helpen desondanks dat hij daar zelf super depressief van werd. Verder had het haar niet geholpen, want die twee hebben elke keer knallende ruzie gehad als hij daar langer was dan twee weken, en verder wordt ze dan alleen maar afhankelijker van hem, want dan gaat ze nog minder zelf doen (ik heb het in actie gezien). Sowieso is mijn vriend geen fucking psychiater en zie ik niet in hoe haar zou kunnen â fixenâ , hij zou haar hooguit wat meer ondersteuning geven en aanwezig zijn voor alle problemen die zij opgelost wil hebben.
Natuurlijk heeft ze veel psychische problemen en trauma, waar ze zeker weten betere therapie voor nodig heeft dan ze nu krijgt, maar ik heb gewoon het gevoel dat ze verder zo weinig onderneemt op een dag om haar situatie te veranderen. Zo durft ze bijvoorbeeld geen telefoontjes te plegen, en dan laat ze mijn vriend dat maar doen, maar tegelijkertijd heeft ze laatst toen hij geen tijd had, zelf haar bankzaken geregeld, dus blijkbaar kan ze het wel gewoon als het niet anders kan. Verder schuift ze alle mogelijke kritiek die je op haar zou kunnen hebben af op haar psychologische problemen, maar ik geloof gewoon niet dat aaaalles daardoor komt. En misschien heb ik het fout hoor, het kan echt dat ik het daadwerkelijk niet helemaal begrijp, en voor de meeste dingen heb ik echt wel begrip, maar er zijn ook wat dingen waarvan ik denk dat ze gewoon misbruik maakt ervan. Zo waren er wat problemen met haar uitkeringen, en toen zei ze tegen mijn vriend dat hij beter in de gaten had moeten houden wanneer die uitkeringen verstrijken etc. En dat hij dat voor haar moet uitzoeken en regelen. En ze werd gewoon kwaad op hem dat hij dat niet had gedaan? En dat soort dingen vind ik gewoon bullshit, want dat kan ze toch net zo goed zelf bijhouden/uitzoeken? Lijkt me een kleine moeite. Het zijn toch haar uitkeringen? Niet die van mijn vriend? Ze werkt ook niet, en zit eigenlijk de hele dag thuis omdat ze niet naar buiten durft, dus ze heeft alle tijd om dat te doen.
Ze doet gewoon echt niks voor zichzelf, en wacht op mijn vriend om al haar problemen te fixen terwijl ze naast hem op de bank mahjong zit te spelen. Ik vind het gewoon niet ok, en iedere keer krijg ik haar âproblemenâ als excuus, waardoor ik ook niet goed mijn ware gevoelens erover durf te uiten tegen mijn vriend, en al helemaal niet tegen haar. Dus maalt het maar een beetje in mijn hoofd. Maar bij dit soort dingen geloof ik gewoon echt dat het een manier is voor haar om hem te âtestenâ ofzo. En niet omdat ze het niet zou kunnen. Maar goed, misschien begrijp ik het allemaal niet, maar ik erger me er echt aan. Sowieso erger ik me eraan dat die vrouw mij meer stress geeft dan alle andere mensen in mijn leven en dat terwijl het fysiek niet goed gaat met mijn eigen vader. En het eigenlijk ook helemaal niet goed gaat met mijn moeder omdat ze gewoon ontzettend veel mee heeft gemaakt in een vrij korte tijd (twee honden overleden, ongeluk gehad, beroofd, moeder overleden etc.)
ZIj is ook echt de ENIGE reden dat ik soms overweeg om het uit te maken met mijn vriend, want verder durf ik echt te zeggen dat onze relatie bijna perfect is en dat maakt me zo ontzettend fucking verdrietig ik heb er gewoon geen woorden voor. En nu ging ik gisteren een tarot lezing bekijken voor de waterman in 2019, en bijna al die lezingen zeggen dat ik knopen ga doorhakken en een pragmatische beslissing ga maken over een heel erg emotionele situatie, en dat ik iemand uit mijn leven ga snijden die mijn energie opslurpt en dat ik een hoofdstuk in mijn leven af ga sluiten en nieuwe liefdes ontmoet etc. En ik zit er gewoon echt over in de war omdat het echt wel aansluit bij wat ik voel op dit soort momenten. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik zonder mijn vriend ben, want ik geloof gewoon oprecht dat hij mijn soulmate is en ik vind het gewoon zoân verschrikkelijke kutsituatie voor hem, zijn moeder en mezelf. Want voor haar is het natuurlijk ook gewoon ontzettend kut dat ze alleen zit. Verder heeft mijn vriend er best veel stress van wanneer het slecht gaat met haar en hij niet in de buurt is. En ik voel me continu schuldig dat ik hem hierheen heb gehaald. Maar ik heb al vaker overwogen om er een punt achter te zetten vanwege zijn moeder, en de last die hij daarbij op zijn nek heeft. Het is weleens moeilijk om het niet als de meest praktische oplossing te zien tot dit godsgruwelijke probleem. Maar iedere keer als het ter sprake komt, zie ik dat het totaal niet is wat mijn vriend wil, en ook niet wat ik wil, het is eigenlijk alleen wat zijn moeder wil, en de meest â selflessâ beslissing.
Zo zit ik weer alleen met oud en nieuw omdat zij zijn gezelschap harder nodig heeft dan ik, en zijn we op en neer gevlogen voor kerst, omdat zij het niet â aandurfdeâ om naar ons toe te komen. En dat terwijl we alles in werking hadden gesteld om haar hier te brengen. Ze durft ons blijkbaar nogeneens te bezoeken, maar tegelijkertijd verwacht ze dat wij maar even regelen dat ze naar Nederland kan verhuizen, en eventjes in een mooi huis in onze straat komt te wonen, en dat ze dan ook nog eens alle medische hulpt krijgt die ze nodig heeft, zonder inkomen, zonder werk, helemaal niks. En dat terwijl zij uiteraard niks doet om ons te helpen, en op de bank spelletjes zit te spelen terwijl wij het allemaal regelen. En ik ben geen psycholoog, misschien is het echt zo dat ze totaal niks kan, maar ik blijf het niet helemaal 100% eerlijk vinden om het daar allemaal op te gooien, zeker als je zoveel eist van je eigen kind, zonder je ook maar 1 keer te verplaatsen in zijn gevoelens en hoe hij zich voelt.
Zo zijn er tijdens mijn tripje daar tijdens de kerst ook echt wat dingen over haar aan het licht gekomen die me gewoon niet helemaal lekker zitten. Zo kwam een vriend van mijn vriend ook voor de kerst, en hij was iets te laat, waar zij zich al aan ergerde. Uiteindelijk kwam die vriend aan, en zeiâ Sorry dat ik laat ben, mijn oom is gediagnosticeerd met hersenkanker, en ik voel me er heel down over want hij is een soort vader voor meâ , vervolgens reageert zij met:â Ohh ja maar je bent te laat en we hebben de hele tijd zitten wachten, en met dit nieuws verziek je echt een beetje mijn kerst. Ik snap gewoon niet dat mensen je dat soort dingen vertellen tijdens de feestdagenâ. En later zei ze ook nog iets van:â Nou ja kijk naar mijn leven, het leven is wreed en dit soort dingen gebeuren gewoon, je moet je er maar overheen zetten, en kerst vierenâ. En ze bleef maar zeggen hoe hij haar kerst geluk aan het verzieken was. En nou die vriend voelt zich net zoals ik, want wij hebben nog een heel gesprek over die moeder gehad, en hij vond het ook zoooo niet ok. En door dit soort dingen geloof ik soms gewoon niet dat ze alleen maar âhulpeloosâ is, maar dat een groot deel van wat ze doet ook zeker â manipulatiefâ is.
Maar goed ik ga deze fucking lange rant maar eindigen want fucking hell haha. Ik haal het denk ik ook wel weg omdat het vet persoonlijk is allemaal. Maar ik merk dat we allemaal een beetje in een bubbel leven met deze situatie, en met mijn familie wil ik het ook niet meer bespreken, want die kunnen het ook totaal niet objectief zien, omdat die mental illness al helemaal niet begrijpen en alleen maar dingen zeggen als dat mijn vriend:â maar gewoon moet zeggen dat ze niet zo achterlijk moet doenâ en: â ja maar dat mens geeft jou allemaal problemen die je anders niet zou hebbenâ. bla bla bla hahaha van die typische ouwe rotterdamse uitspraken haha. Dus daar komt ook het begrip van een schoenzool vandaan haha. Dus ja ik weet niet, ik moest het iig even kwijt haha.
voor degenen die weer willen wegsmelten op deze zondagmiddag
en kan iemand een gifje maken van 00:40 tot 00:50 dat zou ik een leuk late christmas cadeautje vinden
Sissy boy heb ik ze ook zien liggen.
Dit klinkt echt super ingewikkeld inderdaad, ik heb het gelezen maar ik zou ook echt niet weten wat ik zou doen in jouw situatie. Je geeft aan dat je het er niet objectief met je familie over kan hebben, misschien helpt het je om erover te praten met een buitenstaander? Ik wens je in ieder geval veel succes!
OMG DANKJEWEL!!!
Dank je. Ik vind het al heel wat dat je dat gelezen hebt allemaal haha. Ik ga er vanavond denk ik ook met een vriendin even over praten. Het is ook eigenlijk een situatie die alleen opgelost kan worden door bij haar in de buurt te wonen, of idd een break up. En anders kabbelt het zo voort zoals het nu gaat, wat op zich wel te doen is, maar veel stress geeft Maar zij is gewoon ook iemand dat als je haar dan met gods gratie naar nederland weet te krijgen en een woning voor haar vindt, alles, dat ze dan bijvoorbeeld zegt dat ze dat huis niks vindt omdat het geen tuin heeft of weet ik veel wat. Ze ziet soms dingen echt alleen maar vanuit haar perspectief en ik denk dat dat nog mijn grootste issue is met haar soms.
Ik ben aan het appen met een vrouw over een mogelijke oppasklus. Maar ze typt âzo wie zoâ
Dit klinkt als een hele nare situatie, fijn dat je het er met een vriendin ook over kunt gaan hebben⊠En kun je misschien met die vriend van je vriend er nog over praten?
Heeft ze waar ze woont niemand anders die haar ondersteunt?
Mijn broer typte laatst âzoiezoâ, dat ik denk: waarom zijn wij familie?
Wat naar @Otzi
Ik heb niet zozeer tips, maar ik wil je wel laten weten dat ik het heb gelezen en dat ik het heel vervelend voor je vindt. Ik hoop dat zij hulp gaat krijgen. Heeft je vriend hulp? Want ik kan me voorstelllen dat dit okk aan hem vreet, zeker als jij er veel last van hebt.
Een hele dikke knuffel voor jou <3
Hele kleine kans maar goed.
Ik heb vorig jaar dit bullet journal gekocht en heb nu een ander maar ik wil zo graag deze eigenlijk weer want papier was veel fijner. Er zit geen stickertje of iets waardoor ik kan afleiden waar ik hem heb gekocht⊠iemand toevallig enig idee?
Ja met die vriend heb ik ook contact! Mijn vriend kan het er gelukkig met hem ook goed over hebben, dus hij heeft ook een uitlaatklep, maar mijn vriend kan nogal defensief zijn over haar gedrag, dus dat maakt het heel erg lastig om soms een gesprek over haar te hebben met hem. Ze heeft gelukkig haar ex-man die haar helpt en een beetje ondersteunt, omdat hij haar eigenlijk in deze situatie gebracht heeft. Ze is voor hem naar engeland verhuist, en blijkbaar was die man ontzettend slecht voor haar. Dus hij heeft ook zeker een grote rol gespeeld in haar psychologische problemen. Dus hij ondersteunt haar financieel wel, en belt haar ook (omdat hij er dus heel erg spijt van heeft), maar ze kan natuurlijk niet bij hem in de buurt wonen omdat hij een onderdeel is van haar traumaâs en dat veel te confronterend is.
Ze heeft ook een vriend die af en toe langs komt, en die vriend van mijn vriend die haar ook weleens helpt met dingetjes dus dat is wel fijn. Maar ja, het is natuurlijk allemaal niet ideaal, maar hoop gewoon dat ze wat betere psychologische hulp kan krijgen waardoor ze wat zelfstandiger kan worden, en wellicht ook vrijwilligerswerk zou kunnen doen, mensen ontmoeten etc.
@Lentex Dank je wel. Ik vind het echt lief dat jullie proberen mee te denken. Het is ook gewoon een lastige situatie, en wilde het gewoon even kwijt, want ik snap dat hier niet echt snel een oplossing voor kan worden bedacht, want die heb ik zelf ook niet. Mijn vriend heeft gelukkig heel erg veel steun aan mij, maar ik heb zeker voorgesteld dat die twee misschien samen in therapie moeten gaan om ook over hun onderlinge relatie te praten, want die vind ik persoonlijk ook niet helemaal 100%. Ik maak me dus ook veel zorgen over hem als ik ooit er een punt achter zou zetten door deze situatie, want ik denk echt dat het dan met hem helemaal niet goed zou gaan. Zijn moeder zou dan misschien wel blij zijn als hij weer thuis komt wonen, maar hij zou doodongelukkig ervan worden. Het is gewoon echt een klote situatie