Nope, tenminste of ze hebben hem dit jaar niet meer. Vind het vooral chill dat het een ringband is dus als ik iets verpest kan ik de bladzijde er altijd nog uitscheuren haha
Samen in therapie lijkt me een goed idee idd!
Dit vind ik zelf ook een goed idee en heb het ook meerdere keren voorgesteld om zo iemand te zoeken. Er was wel zoân meid die weleens langskwam om haar gezelschap te houden, maar niemand die echt haar helpt met de dagelijkse dingen. Ik geloof dat ze dat in het begin wel had, maar door de jaren heen is dat afgezwakt. Ik weet niet precies waarom, maar ik denk dat het te maken had met het feit dat ze nu wat zelfstandiger is dan ze in het begin was. Ik heb ook geen flauw idee of het vergoed wordt, maar ga er denk ik toch wel eens wat meer research naar doen met mijn vriend. Het is alleen vervelend dat zij het dan ook weer lastig maakt omdat ze het moeilijk vindt om mensen te vertrouwen en nieuwe mensen te spreken zonder iemand (mijn vriend dus) erbij. Ik snap haar problemen, maar vind het soms zo jammer dat het allemaal zo zelf-destructief lijkt te zijn.
Wat een enorm moeilijke situatie, ik snap wel dat je echt niet weet wat je ermee moet. Ik begrijp ook dat je je vriend niet goed durft te zeggen hoe jij het ziet, maar misschien is voor jou praten met iemand die er compleet buiten staat wel prettig. Misschien zou je ook eens met een professional kunnen praten over wat je hiermee zou kunnen doen, met een POH-GGZ bijvoorbeeld. Voor je vriend en zijn moeder zou het misschien goed zijn om eens samen naar een psycholoog te gaan, of bij wie ze dan ook hulp krijgt, dan krijgen ze beiden misschien meer inzicht in hoe hun relatie is en welke rol ze daar in spelen. Ik ken de precieze situatie niet, maar het klinkt inderdaad toch wel alsof ziektewinst een rol speelt hier. Dat doet een persoon niet altijd als manipulatie van een ander, maar zoals ik dit lees is het gewoon echt niet oké en heel ongezond voor alle betrokkenen. Sowieso denk ik dat het voor je vriend ook prettig kan zijn om eens met een professional hierover te praten want het is gewoon enorm zwaar en hij kan op die manier misschien leren om het beter te kunnen dragen als de situatie niet makkelijker gaat worden. (En misschien het inzicht krijgen dat hij niet verantwoordelijk is voor haar leven en haar geluk, maar dat zal een gevoelig punt zijn en zal ik dus zeker niet aanhalen als je overweegt dit met hem te bespreken.)
Ik ben een beetje brak, sad. Ik ben ook pas net uit bed haha. JvT was wel leuk!
Ik vond trouwens net Douglas giftcards, schijnt er nog 10,55 op te staan en is onbeperkt geldig. Hoe chill!
Wat een ontzettend lastige situatie, er is denk ik ook geen âperfecteâ oplossing. Het zou heel jammer zijn als je je relatie opgeeft vanwege een familielid. Probeer dit goed in de gaten te houden! Dat is ze niet waard.
@Candace Dank je wel. Sowieso vind ik het al super lief dat mensen dat hele lange verhaal gelezen hebben en proberen mee te denken. Ik wou het sowieso gewoon even kwijt aan mensen die niet mijn familie/vriend etc. zijn en jullie reacties geven me echt een beetje een nieuw perspectief dus super bedankt daarvoor <3
@ScrantonStrangler Dank je wel. Dit vind ik echt heel erg goed advies en denk dat ik het aan mijn vriend ga voorleggen. Want we praten wel continu over haar problemen, maar voor mijn vriend is het ook allemaal niet goed. Ik denk dat ik zeker wat meer research ga doen over een POH-GGZ, en het zeker weten aan mijn vriend ga voorleggen. Ik heb hem al vaker verteld dat hij haar nooit zal kunnen fixen en dat dat ook niet zijn verantwoordelijkheid is, en dat hij doet wat hij kan, maar dat schuldgevoel bij hem blijft en dat snap ik ook wel. Er zijn weleens momenten geweest dat zij hem tot het uiterste heeft gedreven bijna en dat hij haar echt bijna achtergelaten had. Hij is gewoon continu bang dat zij zichzelf wat aan doet, en ik vind het dan ook echt niet eerlijk van haar dat ze daar telkens mee dreigt en hem dat schuldgevoel aan praat. Echt super bedankt voor je berichtje! <3
@Nescio hahaha I know right, fml
@Madrid Nee hoor je verwoordt echt precies wat ik voel wow. Ik ben zelfs blij dat je het met mij eens bent, want daar voelde ik me voornamelijk schuldig over. Ik heb mijn vriend al vaker gezegd dat we haar âenablenâ op deze manier. Door altijd maar ja te knikken bij wat ze zegt, en te doen wat ze vraagt. En dat ze gewoon â tough loveâ nodig heeft. Ze gaat idd gewoon helemaal op in haar eigen ellende, en ziet problemen gewoon nooit vanuit andermans perspectief en dat zit me gewoon zo ontzettend dwars. Mijn vriend is bijvoorbeeld voor haar een week lang in roemenie geweest om haar paspoort te regelen, omdat zij die had laten verlopen. En vervolgens heeft ze hem nogeneens gebruikt om ons op te zoeken tijdens de feestdagen en ons leven een stukje makkelijker te maken zulk soort dingen maken mij gewoon minder begripvol en eigenlijk gewoon pissig
haha ik weet dat het erg is maar zo voel ik me gewoon.
@Niettepruimen Nee klopt! En ik heb haar gelukkig nog niet laten winnen. Maar ze maakt het ons zo lastig soms dat het echt weleens door mijn hoofd is gegaan, hoe erg ik hem ook niet kwijt wil.
Weer een miserabele kutnacht en kutdag. Hopelijk komt er nog verandering in voor het nieuwe jaar.
@Madrid Ja precies, dat is het voornamelijk. En precies diezelfde woorden:â Ik heb niemand meerâ , en â hoe zou dat nou komenâ , zijn uit haar mond gekomen en door mijn hoofd gegaan haha Misschien dat jouw kennis dan tenminste nog verantwoordelijkheid zou kunnen nemen voor zijn gedrag, maar zij gooit al haar slechte karakteristieken gewoon op de mentale problemen. Ze zat me te vertellen, dat ze letterlijk een vriend heeft laten vallen eigenlijk, omdat hij na een auto ongeluk niet meer de oude was, en niet meer zoveel voor haar kon betekenen, en dat terwijl hij haar verzorgd heeft toen ze een slechte operatie had gehad⊠ik was gewoon flabbergasted echt waar. Ze zei ook echt dat het ongeluk alles voor haar verziekt had. Ik wou toen echt weglopen en zeggen:â WellâŠfuck him for getting into a carcrash huh?â. En door dat soort dingen maak ik gewoon minder excuusjes voor haar en begin ik ook een beetje persoonlijkheids kenmerken te zien van haar die me niet helemaal lekker zitten. En mijn vriend moet idd gewoon realiseren dat ze hem in bepaalde opzichten ook echt een beetje aan het bespelen is.
@Goldenmilk Dat ben ik met je eens. Goed dat je het even zo duidelijk schetst. Hij moet zeker meer zijn grenzen aangeven, en wat directer met haar moet zijn. Maar hij vindt dat moeilijk omdat ze gewoon op geen enkele directe opmerking normaal reageert. En ik heb het zelf gezien, het is enorm moeilijk om tot deze vrouw door te dringen wat echt kut is. Ze voelt zich continu aangevallen als je haar bubbel door dringt, echt enorm moeilijk. Ik help hem waar ik kan, maar merk ook dat ik toch ook mijn grenzen heb, denk dat als ze ooit zou eisen bij ons in te wonen, of zich dagelijks aan ons opdringt dat ik echt ga weigeren en dat alles daar ook echt stopt. Gelukkig voelt mijn vriend zich er hetzelfde over dus dat wel haha.
Echt super bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Voelt echt alsof er toch een beetje een last van mijn schouders af is. En ik me wat rustiger voel nu
And again een kater. Helemaal klaar met drank en katers en nu moet oud en nieuw nog komen zwaar leven
@monkeyslut ik had helemaal niet meer op jouw lieve post gereageerd en nou is ie al heel ver weg⊠tempus fugit als je een forum beheert. antwoord is ja ik vind het nog steeds leuk
Ik ga helemaal stuk
Ahhww @poes nu lijkt het net of jij echt dat katje in bed bent. Hopelijk wordt de pijn snel minder!
Knuffel!
Ik voel me al een stukje beter.
Verzameld hier nog iemand blond Amsterdam of Yankee Candles kaarsen? Ik ben mijn kasten aan het leegruimen
Woah! Ik sta in de top van beuty
Ik heb gisteren te hard gepraat/gezongen (ze draaiden Donât you want me en ik geef de schuld aan de âDOOONTJOEEWANTMEE⊠OOHOOHOHOOO!â). En nu ben ik ZO SCHOR, het is echt niet normaal haha. Heb het idee dat mân stembanden vroeger veel meer aankonden⊠Ben benieuwd of ik misschien iets heb gegeten/gedronken wat het heeft verergerd.
Hoop op snelle heling voor mezelf en @poes @rozecoupeschaar @Lentex en @Chicago en iedereen die nog meer last van iets heeft. Gaat lekker met ons haha.
Ik heb een chocolade cheesecake van werk meegenomen. Die moest eigenlijk gister op maar we hadden te veel eten. En nu zit ik met die taart. Weggooien vind ik mega zonde. Helemaal opeten ga ik echt niet doen. What to do. Misschien kan ik hem meenemen naar werk morgen.
Ik durf niet te hard te lachen om de @grace virus grapjes omdat ik bang ben dat ik dan ook getroffen word.