Wat je even kwijt wilt #13

Ik dacht dat de regels mbt vuurwerk in België juist wel een stuk strenger zijn geworden?

Dat is niet helemaal waar hoor. In België zijn de regels inmiddels strenger dan in Nederland. De Belgen komen in NL kopen. En veel Belgische steden hebben een vuurwerkverbod voor particulieren.

2 likes

Hey voor iedereen die zich zorgen maakt of hun feestje wel leuk gaat zijn of voor mensen die alleen zijn od wat dan ook. Vergeet niet dat het vandaag gewoon een maandag is en omdat het de laatste dag van een jaar is betekend niet dat deze avond de laatste leuke avond van je leven is he. Je hoeft het niet geweldig te hebben maar geniet lekker van het gene dat je gaat doen en als het niet leuk is dan komt er volgend jaar vast een ander leuk feestje.

45 likes

Lot kwijtgeraakt misschien? :neutral_face:
Ik vraag me af of je dan nog mbv pintransacties terugkijken alsnog de prijs mag ontvangen.

Jaaaa :heart_eyes: zijn zo ondergewaardeerd

1 like

Nonnevotten zijn niet hetzelfde als strikken. Tenminste niet in 045.
Bij ons zijn nonnevotten van een soort cake-deeg. Heel vast en geen “ lucht” tussen de strik. Het is de “ vot van de non hé!” Die zit op slot. :rofl:

1 like

Oh dat weet ik allemaal niet, maar volgens mij mag je wel minder vuurwerk bezitten per persoon in België nu.
Overigens ben ik het wel met je eens dat er sowieso beter gecontroleerd moet worden op hoe er nu met vuurwerk omgegaan wordt en dat daar echt een groot deel van het probleem zit. Maar ik heb liever dat particulier vuurwerk gewoon verdwijnt. En persoonlijk vind ik het dan een slechte reden om daar niet voor te kiezen met als argument dat de buurlanden het ook niet doen. Tja iemand moet altijd de eerste zijn he (of je moet het vanuit de EU regelen).

Zwaar sier en knalvuurwerk is in België verboden voor particulieren. Weliswaar pas sinds dit jaar. Maar echt verboden. Niet eens verminderd.

In mijn 045 zijn dat gewoon dezelfde dingen eigenlijk?:flushed:

Ik vraag me af waar dat is in België want ik heb hier nog nooit mensen vuurwerk zien afsteken. Enkel de officiële show is toegelaten in BE

1 like

Heb even een foto van 24 kitchen. Maar dit is wat ik bedoelde. Daar ben ik mee opgegroeid. Strikken waren “ niks gedaan” volgens oma.

1 like

Ik kan op google ook niks vinden over een vuurwerkverbod in België maar misschien zijn mijn zoek skills niet goed genoeg

Ik vond wel dit artikel, waarin inderdaad staat wat jij ook al zei over die verschillende soorten in Nederland en België.

Belgen zijn vooral geïnteresseerd in zogeheten compounds van Nederlandse makelij. Dat zijn grote dozen, ook wel cakeboxen , met talloze buisjes siervuurwerk, die in een patroon de lucht in schieten en worden afgestoken met een lont. Dit is in Nederland goedgekeurd vuurwerk van categorie F3, die in België verboden is sinds 2017.

Overigens gaan Nederlanders ook nog steeds naar België, zegt de Belgische grenspolitie tegen het AD. Dat komt omdat bepaalde soorten klein knalvuurwerk, zoals strijkers, daar zijn toegestaan maar in Nederland niet, zegt Groeneveld.

1 like

Vorig jaar hebben we oliebollen gehaald bij de kraam die volgens de AD oliebollentest de allerslechtste hadden. We waren benieuwd of ze echt zo smerig waren. Het waren niet de lekkerste nee. Dit jaar hebben we ze zelf gemaakt en ze zijn zooooo lekker. Ik zit nu dus al propvol. Ik zei dus iets over mijn oliebollen foodbaby. Mijn zoontje helemaal enthousiast. Die dacht dat hij nog een broertje of zusje kreeg.

15 likes

Stel je voor dat een oorlogsomgeving ook zo klinkt. En dat doen mensen dan vrijwillig.

Ja kopen kan natuurlijk. Ik bedoelde eerder dat het bij ons niet echt afgestoken wordt.

Lijkt me heerlijk haha. Woon je in een kleine/grote stad of een dorp of platteland?

1 like

Ik heb de top 2000 maar even uitgezet voor dit moment

Hahaha mijn vriend zegt preices hetzelfde (het nummer staat nu op). Ik vertelde over je poste, hij moest erom lachen. ‘Ja helemaal mee eens, maar wel cool dat Pokémon zo hoog staat hoor’

1 like

Ik heb even nagevraagd bij collega. Er schijnt in Essen een meneer te zijn die nog illegaal vuurwerk verkoopt. Meneer schijnt zich op meerdere vlakken niet aan de wet te houden. Essen in België dus.

1 like

En toen had ik ineens geen gehoor meer in 1 oor en de andere doet vet zeer. Bedankt aan de meneer die illegaal knalvuurwerk gooide in een tunnel, mij aankeek maar niks zei. Stoer ventje.