Wat je even kwijt wilt #13

Zwaar sier en knalvuurwerk is in België verboden voor particulieren. Weliswaar pas sinds dit jaar. Maar echt verboden. Niet eens verminderd.

Ieder één oliebol. Ik huil voor jou en je vriend. Hoe moet dat een tevreden gevoel geven :sob:

4 likes

In mijn 045 zijn dat gewoon dezelfde dingen eigenlijk?:flushed:

Ik vraag me af waar dat is in België want ik heb hier nog nooit mensen vuurwerk zien afsteken. Enkel de officiële show is toegelaten in BE

1 like

Heb even een foto van 24 kitchen. Maar dit is wat ik bedoelde. Daar ben ik mee opgegroeid. Strikken waren “ niks gedaan” volgens oma.

1 like

Ik kan op google ook niks vinden over een vuurwerkverbod in België maar misschien zijn mijn zoek skills niet goed genoeg

Ik vond wel dit artikel, waarin inderdaad staat wat jij ook al zei over die verschillende soorten in Nederland en België.

Belgen zijn vooral geïnteresseerd in zogeheten compounds van Nederlandse makelij. Dat zijn grote dozen, ook wel cakeboxen , met talloze buisjes siervuurwerk, die in een patroon de lucht in schieten en worden afgestoken met een lont. Dit is in Nederland goedgekeurd vuurwerk van categorie F3, die in België verboden is sinds 2017.

Overigens gaan Nederlanders ook nog steeds naar België, zegt de Belgische grenspolitie tegen het AD. Dat komt omdat bepaalde soorten klein knalvuurwerk, zoals strijkers, daar zijn toegestaan maar in Nederland niet, zegt Groeneveld.

1 like

Vorig jaar hebben we oliebollen gehaald bij de kraam die volgens de AD oliebollentest de allerslechtste hadden. We waren benieuwd of ze echt zo smerig waren. Het waren niet de lekkerste nee. Dit jaar hebben we ze zelf gemaakt en ze zijn zooooo lekker. Ik zit nu dus al propvol. Ik zei dus iets over mijn oliebollen foodbaby. Mijn zoontje helemaal enthousiast. Die dacht dat hij nog een broertje of zusje kreeg.

15 likes

Stel je voor dat een oorlogsomgeving ook zo klinkt. En dat doen mensen dan vrijwillig.

Ja kopen kan natuurlijk. Ik bedoelde eerder dat het bij ons niet echt afgestoken wordt.

Lijkt me heerlijk haha. Woon je in een kleine/grote stad of een dorp of platteland?

1 like

Ik heb de top 2000 maar even uitgezet voor dit moment

Hahaha mijn vriend zegt preices hetzelfde (het nummer staat nu op). Ik vertelde over je poste, hij moest erom lachen. ‘Ja helemaal mee eens, maar wel cool dat Pokémon zo hoog staat hoor’

1 like

Ik heb even nagevraagd bij collega. Er schijnt in Essen een meneer te zijn die nog illegaal vuurwerk verkoopt. Meneer schijnt zich op meerdere vlakken niet aan de wet te houden. Essen in België dus.

1 like

En toen had ik ineens geen gehoor meer in 1 oor en de andere doet vet zeer. Bedankt aan de meneer die illegaal knalvuurwerk gooide in een tunnel, mij aankeek maar niks zei. Stoer ventje.

Wow @ariel wat een enorme heftige en kutsituatie zeg! Dikke knuffel voor jou

1 like

In spanje en volgens mij nog meer landen geloven ze dat het geluk brengt wanneer je met oud op nieuw rood ondergoed aantrekt.
Ik heb plugs in mijn oren die gemaakt zijn van een steensoort die geluk zou moeten brengen.
Ik heb een Hamsa hand tattoo die ook geluk zou moeten brengen (niet alleen om deze reden laten zetten hoor).
En als laatst heb ik ook nog een evil eye armbandje en een chinees geluksbandje dat ik ooit heb gekregen omgeknoopt.

Afgelopen jaren heb ik alleen rood ondergoed gedragen met de jaarwisseling maar volgens mij is mijn geluk een beetje kapot want heb er weinig van gemerkt. Hoop dat die hele combi nu wel een keertje werkt en mijn geluk gemaakt wordt

Niet dat ik heel bijgelovig ben maar het valt wel te proberen en op zich geloof ik wel in de betekenis van stenen dusja… Het valt te proberen 🤷🏼

6 likes

Dit klinkt echt als een verfkleur haha

Als er een FF paety komt gaan wij tongen oke?

Ik heb nr 69 bij de mac :smirk:

3 likes

Oh nou liefde is ook wel welkom haha. Heb jammer genoeg geen rood geel groene combi anders was ik meteen naar boven gespurt om te wisselen

1 like