Wat je even kwijt wilt #13

En jo hoe kan het dat friettenten overal open zijn behalve hier in dit fucking gat? (En ok heb stiekem al warm eten gehad vanmiddag van oma but still)

Was te verwachten hoor, wachten al bijna 1,5 uur op new york pizza. Maar we kregen dan wel een vergoeding. Wat dat ook mag inhouden.

Ben bij mijn ouders en wil patet en chips en kaas en snoep. Maar nope, mijn ouders doen aan gezond. Zoooo stom.

image

Een gepaneerde geschaktschijf! Is echt lekker

1 like

Ik had ruzie met mn vriend (niks ernstigs meer irritatie op een katerdag). Dus ik ging weg met de auto om ordinair in mn eentje te maccen. Slecht idee op 1 januari, mega druk. Dus nu langs de snackbar voor kipnuggets en milkshake :joy::joy:

Kacheltje aan muziekje aan. Ik zit hier prima voorlopig.

4 likes

Die heb ik dus nog noooooit gezien. Vreet altijd een mexicano en frikandel, maar toch. Volgens mij krijg je die hier ook niet? Is dit jullie frietei ofzo, in ‘t zuuje :grimacing:?

Ik schrik van de tijd. Ik moet nog douchen, nagels lakken en fantastich beasts kijken (want misschien morgen naar deel 2).

Ik was namelijk net maar even wat rapporten typen.
Oh en eten moet ik ook nog :sweat_smile:

1 like

Ik heb 28-12 een jasje besteld en hij is nog niet verzonden (wat ik snap, weekend en nieuwjaar enzo). Maar ik ben veeeeel te ongeduldig hiervoor, ik wil hem nuuuuuu.

Nou ik heb nog 9 uur moeten wachten maar ik ben ongesteld mensen! :smile: Het werkt dus echt

28 likes

Deze situatie heb ik ook vaak meegemaakt! Ben nu ook met mijn vriend op vakantie in zijn thuisland en word soms ook moe van sommige van zijn vrienden die maar in hun taal blijven praten. Af en toe komt er dan een boodschap speciaal aan mij gericht die in het Engels komt, maar een geamuseerd gesprek altijd in hun eigen taal. Snap het ene kant wel, het is voor hen toch gewoon natuurlijker, maar het is zo vervelend om bij te zitten. Ik ga tegenwoordig niet meer altijd mee met die groepen of zeg tegen mijn vriend dat ik naar huis wil. Als ik eenmaal chagerijnig ben kan ik niet meer echt leuk doen en ben dan lekker Nederlands, heel direct. “Are you not enjoying?!” “Not really, I think the last time I understood a conversation was about an hour ago” Nou deze post heb je ook niet veel aan. Heb ook nog geen oplossing hiervoor, behalve dan gewoon niet mee gaan als je dit weet van mensen. Ik zoek dan in de tussentijd liever mensen op die wel Engels met me spreken (familie van mijn vriend bijv). Oh ja, ik denk echt niet dat die mensen bewust hun gesprekken op zo’n manier hebben dat jij ze niet kunt volgen! Ik heb ook geen hekel aan die vrienden van mijn vriend, zie ze alleen liever 1 op 1, omdat ze er dan wel aan denken Engels te spreken. Het is mij ook opgevallen dat mijn vriendinnen ook heeel snel terug over gaan op NLs wanneer mijn vriend erbij is. Terwijl ze allemaal Engels kunnen en ik verwacht had dat ze alle gesprekken ook gemakkelijk in het Engels zouden voeren wanneer mijn vriend erbij is. Doen ze niet, en ik merk dat ik het ook niet prettig vind om elke 5 minuten te zeggen: “eh… Sorry, English please”

1 like

Ja dat waren nog eens tijden! Vroeger was echt alles beter

Ja nu wil ik een frietei

1 like

Wij hebben in de vriendengroep een buitenlandse ‘aanhang’ waardoor we altijd Engels moeten praten, maar zeker in een groep vervalt het heel snel weer in Nederlands. Een klein gesprekje on the side met je buurman op de bank ga je niet in het Engels doen, maar voor je het weet haakt de rest weer aan op jullie gesprek en praat je allemaal weer Nederlands.
Ik merk ook dat het me gigantisch stoort dat dat meisje nog steeds geen woord Nederlands verstaat, ze woont al 5 jaar in Nederland, werkt hier, haar vriend komt aardig mee in haar moedertaal, en niemand verwacht dat je vloeiend Nederlands meepraat, maar een beetje verstaan zou wel handig zijn zeg maar.

3 likes

Ik zie nu al op tegen de ongemakkelijke momenten morgen om collegas een gelukkig nieuwjaar te wensen… (3 kussen ja of nee etc)

Ik had zoveel zin om vandaag hard te lopen, and I DID IT! :slight_smile: Whoohoo
Wel echt bizar hoeveel mensen er aan het hardlopen waren?! Waarschijnlijk allemaal goede voornemens en braaf op 1 januari starten, haha

9 likes

Ja, klopt, dat had ik dus idd onderschat, hoe snel je weer terug gaat naar het Nederlands.

Is die vriendin niet inburgeringsplichtig?
Mijn vriend kan best wat in het Nederlands verstaan, maar een gesprek tussen meerdere mensen in een rap tempo, is nog niet echt te doen (misschien wel met volle concentratie, en dat ie dan als mosterd na de maaltijd reageert op dingen, maar hij is ook nog vrij onzeker over het spreken van NLs). Hij werkt ook gewoon, maar op zijn werk is Engels bijna de voertaal. In 1 op 1 gesprekken spreekt eigenlijk iedereen Engels met hem. Wij spreken samen ook Engels. Mensen zeggen wel eens tegen me dat ik Nederlands met hem moet spreken, maar ja, dat is dan niet echt een gelijkwaardig gesprek. Hij heeft wel zijn A1 basis inburgeringsexamen gehaald en na onze vakantie gaat hij weer op les om B1 (of B2? Weet even niet welk niveau het inburgeringsexamen is) te halen.
Hij is er ook vrijwel nooit bij als ik met mijn vriendinnen af spreek. Maar als ze bijv op mijn verjaardag zijn, of op een feestje van ons samen, vind ik het niet heel om te proberen gesprekken te voeren in een taal die de host machtig is.

1 like

Ik snap echt niet waarom je je kind vernoemt naar een personage van een serie waar je het einde nog niet van weet. Dadelijk ga je het personage haten in het laatste seizoen omdat George even een 180 doet. Dan zit je daar met je kind die haar naam 3x mag spellen voordat mensen het goed kunnen schrijven.

9 likes

Ik vind het sowieso altijd sneu als kinderen hun naam vaak moeten uitleggen en spellen.
Nee juffrouw het is Eriq met een Q op het einde. :woman_facepalming:

9 likes

Ben benieuwd naar de finale van het darten!

Dankjewel voor de mensen die gisteren op me reageerden. Ik had toen geen behoefte het verhaal uit te schrijven dus daarom dat ik niet meer gereageerd heb. Ik had gisteravond eindelijk wat afleiding maar de desbetreffende persoon stuurde me om half 1 vannacht de beste wensen waardoor ik me direct terug van slag voelde. Heb me dan nog de hele tijd slecht gevoeld en daarjuist ook nog, maar heb al m’n gedachten uitgetypt in Word en dat luchtte wel op.
Ik voel me nu dus wel wat beter maar hoop dat ik de komende dagen niet terugval.