Neee
Ergens lunchen?
Film kijken?
Bios?
Beetje shoppen (met tussendoor vaak thee drinken)
Om te huilen dit. Half 9 was ik al helemaal klaar en omgekleed om boodschappen te doen en cadeautjes te kopen. Krijg ik weer ruzie met mijn vriend en lig nu dus weer huilend in bed. Kan hem echt zo erg haten om dit he, laatste tijd is het iedere weekend zo.
Ja, dat is waar. Het is aan zn ouders.
Ik ga sporten, maar ik heb zo geen zin. Vreselijk
Ik ben gister toch naar een feestje gegaan terwijl ik helemaal geen zin had en veel last had van mân ongesteldheid en ik ben zo blij dat ik gegaan ben, het was echt leuk. Ik had al best lang helemaal niks gedronken vanwege maagklachten dus ik was een beetje bang voor hoe dat zou gaan, maar ik heb een hele fles wijn op ongeveer en nergens last van gehad de avond zelf en voel me nu ook helemaal prima. Ben stiekem zelfs een beetje trots, soort van bevestiging dat ik nog jong ben haha.
Zo schattig hĂš? Ik heb hem nu al 20 keer bekeken en kan het telkens niet droog houden
Ah nee
Ik hoop dat jullie het snel uit kunnen praten en een oplossing kunnen vinden, zodat het niet ieder weekend gedoe is.
Het is toch alcoholvrij? Dan kan hij dat toch prima drinken? Of zeg ik nu iets heel raars.
Ik vind eerder dat jij nu iets raars zegt, haha. Zou dit echt niet kopen voor een kind van 8.
Ik vind het dezelfde categorie als alcoholvrij bier en wijn, zou ik ook niet aan een kind van 8 geven.
Ik ben laatst in Barendrecht geweest en dat vond ik zelf ook wel chill met een ijsgrot.
Hahahahhahaa die had ik ook gezien.
Ik weet alleen niet of mijn vader die ook kan waarderen
Ik heb vannacht een droom over een andere man gehad en het voelde echt alsof ik vreemd ben gegaan toen ik wakker werd. Kwam ik net in de badkamer, heeft mân vriend op de badkamerruit geschreven
M(ercurysummer) Voorletter van andere man
Dit wordt een lange dag haha, gelukkig kan hij er om lachen
Naja, ik snap je argument, maar ik ben het daar niet mee eens. Ik vraag me af of daar echt een verband in is (de smaak van bier als kind al gewoon zijn => later problematisch/groter drinker), want dat durf ik in vraag te stellen.
Ik dronk als kind al tafelbier (net zoals mân broers trouwens) en daardoor was bier (en alcohol) niet iets heel speciaals waar ik helemaal mee los ging als ik 16/18 was. Ik mocht als jonge tiener geregeld eens een slokje van de wijn drinken van mijn ouders en we hebben mijn eerste menstruatie gevierd met een glas schuimwijn. Later bracht mijn moeder heel sporadisch eens een Bacardi Breezer voor me mee. En ik ben al wel eens aangeschoten geweest, maar ik ben nog nooit zat geweest en ik denk dat dat ook slechts een minderheid is die dat kan zeggen. (Nu is dat ook wel een steekproef van n=1 . )
Oh, wow! Ik kreeg een tompoes bij mijn eerste ongesteldheid. Soort feestje, zeer gĂȘnant vond ik toen. Nu vind ik het wel aandoenlijk!
De apothekersassistente was zo onwijs lief! Ging echt, na heel veel huilen, met een smile naar buiten. Ze zei dat ze het zo sneu vond dat ik voor de kerst antibioticakuurtje moest, dus ze ging even extra zoeken of ik écht geen glaasje wijn mocht. Alleen al hoe ze het zei, zo lief.
Een goed filter!
Nee, ik zeg ook niet dat het nu nog kan om je kind echt tafelbier of ĂŒberhaupt alcohol te geven, zeker niet. Sorry, ik heb vannacht niet geslapen, dus ik vrees dat ik te moe ben om nog een heldere discussie te voeren. Ik vraag me alleen af of de stap naar echt bier ook effectief sneller gezet wordt. Ik denk nl. dat het bijvoorbeeld veel meer invloed heeft hoe de volwassenen in je omgeving met alcohol omgaan en hoe erover gepraat wordt tijdens je opvoeding, dan dat je wel eens met kerstavond een alcoholvrij biertje hebt gedronken.