Wat je even kwijt wilt #14

Hahahaha love dit

Ik heb eindelijk alles in orde om andere nummerplaten aan m’n auto te hangen, maar nu heb ik geen idee hoe ik dat het best kan doen :joy:. Er zitten geen gaten in de nummerplaten, ik heb er een soort van spijkers bijgekregen (in plaats van schroeven?) en ik heb helemaal geen boor of hamer of whatever.

Mijn huisgenoot studeert voor ingenieur en ik hoop oprecht dat hij meer inzicht heeft in fysica en wiskunde dan in het optimaal vullen van een vaatwas, haha.

14 likes

Ook voor mij erg herkenbaar! Ik kom ook uit een familie van hoarders. Wij woonden oprecht in een groot huis, dat hĂ©lemaal vol stond met dozen, Ă©n hadden een extra huis vol spullen (de benedenverdieping was mijn vaders kantoor, maar de tweede verdieping en de zolder werd gebruikt om privĂ© spullen te bewaren). Wij hadden een dubbele garage, maar het grootste deel van de tijd kon er geen enkele auto in, omdat de garage gewoon vol stond met dozen. Echt gĂȘnant. Ook altijd blinde paniek als er iemand aan de voordeur stond of als er iemand heel kort van tevoren liet weten dat ze zouden langskomen, dan moesten we alle spullen in de living in dozen stoppen en in 1 van de “rommelkamers” duwen (hoe erg is het als je meer dan 1 rommelkamer hebt?). Ik schaamde me ook altijd. Vaak hoor ik dan mensen zeggen over hoe rommelig of ongeorganiseerd hun huis is en dan komt het echt niet in de buurt van hoe het bij ons thuis was.

Ik ben als tegenreactie juist extreem goed in dingen weg doen. Ik moest 2 jaar terug al m’n spullen tijdelijk opslaan en ik had zodanig weinig dat het niet echt de moeite was om er een opslagplaats voor te huren (ik heb mijn spullen bij vrienden verdeeld). Ik word zenuwachtig als ik teveel spullen heb en geen overzicht meer heb.

(Mijn oma was trouwens ook een hoarder, maar zij had een ongelooflijk goeie organisatie, dat zag je niet aan haar huis. Na haar dood was het ongelooflijk hoeveel we uit die kasten haalden, haha, het bleef maar komen. Maar dat zal ook wel die generatie geweest zijn, de oorlog meegemaakt e.d.)

Hahaha is dat gek? Hoe werkt uber eigenlijk? Kun je dan een half uur van te voren nog een taxi aanvragen? De enige keren dat ik een taxi heb gebeld in mn leven deed ik dat echt een week van te voren ofzo

3 likes

Oh, wat erg dat je moeder je werk niet eens kon appreciĂ«ren! Ik weet niet of je moeder ook zo perfectionistisch is als de mijne (zo klinkt het wel een beetje namelijk), maar die van mij kon dagen bezig zijn met in detail kasten uit te wassen en de was perfect te vouwen, terwijl de rest van het huis niet te overzien was. Ook altijd commentaar op een ander als het niet “perfect” genoeg was. Dan dacht ik altijd: doe wat minder perfectionistisch en pak je huis in grote lijnen aan. We hadden altijd 1 perfect hoekje en in de rest van het huis leek een bom ontploft, wat heb je dan aan je perfecte hoekje?

(Trouwens, wij hadden rond 2010 nog stapels tijdschriften liggen in de kelder uit de jaren '80 en '90. Niet om te sparen, nee, m’n moeder had nog geen tijd gehad om ze te lezen en wilde er nog eens door gaan :roll_eyes:. De kelder was ondertussen zelfs een paar keer onder water gelopen. Echt idioot.)

1 like

Haha, aw, het is grappig en verdrietig tegelijk (en herkenbaar). Daar kan je niet tegenop.

Wow dat is chill zeg

Ik kan niet slapen en nu eet ik geraspte kaas in bed :thumbsup:

11 likes

In Amsterdam kun je ook een tijdsvak kiezen. Dus ook een dag of twee van te voren. En als je ad hoc boekt is hij er meestal binnen tien minuten.

1 like

Geraspte kaas, zo random, haha.

De vloer in m’n kamer is zo scheef dat ik niet normaal op een bureaustoel kan zitten, ik “rijd” steeds 1 richting uit.

1 like

Ik kan ook niet slapen want hoesten hoesten hoesten. Ik verbaas mij er echt over hoe actief het forum zelfs 's nachts nog isđŸ˜Č

Ik weet niet hoe onze relatie dit ooit nog te boven komt.

Ik ben zo moe.

De laatste dagen ben ik ook chagrijnig. Gaat allemaal niet zo top.

Ik droomde dat ik met Patty Brard ging puzzelen.
Was een enerverende nacht

12 likes

Oh vanavond komt Soof 2 op tv, zo ongeveer de enige Nederlandse film die ik kan waarderen.

2 likes

Nog 1 dagje werken en dan weekend!! :grin::grin:

3 likes

Heb de hele avond gezocht naar allerlei recepten/lekkere dingen om te maken en wil het liefste nu meteen vanalles gaan maken, heb er zelfs over gedroomd :sweat_smile: eerst maar even ontbijten

1 like

Ik keek eerst een hele hoop rap battles (drop the mic) en daarna een debat/speech van Stephen Fry. Ik kan je zeggen, géén goede volgorde, haha. Ik zat steeds op de burn te wachten :joy:.

7 likes

Heb me net enkel opgemaakt omdat ik geen zin heb in mensen die voor/na m’n tentamen gaan zeggen WOW HEB JE WEL GESLAPEN

3 likes